Tommi Pettinen

Tribute to MD-11

22 viestiä aiheessa

Ihan alkuu varoitus: lahna-sakki älkööt vaivautuko!

 

Itse olen pelkkä amatööri, omaksi ilokseni lentokoneita joskus kuvaileva bongari. Silti tekee mieli antaa oma panokseni otsikon kone ylpeydelle. On siinä vain komea malli kun vertaa näihin nykyisiin busseihin. Nokka nousee kohti taivasta ihan omalla tyylillään ja ylpeydellä. Haastan kaikki MD-11 mallista jotain tietävät kertomaan kultaisia muistoja koneesta. Olemme Suomessa onnekkaita kun tänäänkin 23.12. saatoimme omin silmin nähdä parikin yksilöä EFHK:lla - katoavaa kalustoa valitettavasti!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä. 6 kertaa päässyt MD-11 kyytiin ja viime kerralla lennettiin Bangkokiin ja takaisin A340:lla. Olihan se aivan erilainen, huonompi siis.

Kyllä sen tuntee että MD-11:sta on sentään tehoa ja fiilistä! Lussun matkustusmukavuus ei ollut yhtään parempi kuin MD-11:sta, jopa huonompi. (IFE oli AF:n vanha)

Toivon, että seuraavalla Bangkokin reissulla sattuisi olemaan A330 tai edes kunnollisen IFE:n omaava A340.

 

Hyvää joulua kuitenkin kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä pojat teidän kanssa kyllä MD11 on rautainen lentskari ,on se mulle ja duunikavereille tuonut leivän päälle särvintä ja välillä kinkkuakin monta vuotta onneks vielä kelpaa rahtikoneeksi :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KLM käyttää noita päivittäisessä liikenteessä, onkos muita yhtiöitä ? Siis muutakin kuin rahtia ?

World Airwaysillä on viisi MD-11 ja kaksi MD-11ER passenger käytössä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT

 

Useamman kerran, viimeksi tänään, olen bongannut stadissa taksin jonka rekkari on MD-11. Osaako joku kertoa mistä on kysymys?

 

AW

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin 1989 jenkeissä excursiolla. Tutustuimme Long Beachissa McDonnel Douglasin tehtaaseen. Esittelykierroksella pääsimme käymään ensimmäisen Finnairille tulossa olevan MD11-yksilön sisällä. Muistaakseni se oli kaikkiaan numero kolme mutta ensimmäinen matkustajaversio kun 2 ekaa olivat menossa Fedexille rahtiin tms.

 

Iso ja tyhjä se silloin oli. Keikasta jäi harmittamaan etteivät näyttäneet niitä luvattuja työstökoneita, joita olimme tulleet oikeasti katsomaan.

 

Olen tainnut tämän joskus aiemminkin tänne kertoilla mutta toisto on tehon äiti.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin 1989 jenkeissä excursiolla. Tutustuimme Long Beachissa McDonnel Douglasin tehtaaseen. Esittelykierroksella pääsimme käymään ensimmäisen Finnairille tulossa olevan MD11-yksilön sisällä. Muistaakseni se oli kaikkiaan numero kolme mutta ensimmäinen matkustajaversio kun 2 ekaa olivat menossa Fedexille rahtiin tms.

 

Iso ja tyhjä se silloin oli. Keikasta jäi harmittamaan etteivät näyttäneet niitä luvattuja työstökoneita, joita olimme tulleet oikeasti katsomaan.

 

Olen tainnut tämän joskus aiemminkin tänne kertoilla mutta toisto on tehon äiti.

 

t. Timo

 

Minakin kavin tutustumassa McDonnel Douglasin tehtaaseen vuonna 1990 ja toisen kerran vuonna 1992. Artikkelit loytyvat Kuljetus-Logistiikka ja Ilmailu-lehdesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT

 

Useamman kerran, viimeksi tänään, olen bongannut stadissa taksin jonka rekkari on MD-11. Osaako joku kertoa mistä on kysymys?

 

AW

 

Erään entisen MD-11 lentäjän perheen taksiyhtiön auto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tässähän näyttää kuin saudeillakin olisi tuo matkustajakäytössä (?)

 

Mistäs kohtaa se siltä näyttää? Ko. konekin on koko ikänsä ollut rahtari niin olisi tänään matkustajakäytössä?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs kohtaa se siltä näyttää? Ko. konekin on koko ikänsä ollut rahtari niin olisi tänään matkustajakäytössä?  :o

 

No tämäkin asia selvisi, minun virheeni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erään entisen MD-11 lentäjän perheen taksiyhtiön auto.

 

Tapasin tuon MD-11 taksin ajaja/omistajan viime syksynä ja ymmärsin, että hänellä ei ollut kovin ihmeellistä kytkentää ilmailuun. Muistikuvieni mukaan hän oli ihastunut MD-11:n ylellistä kyytiä esittelevään mainokseen ja ajatellut, että siinäpä kiva rekkari. Oli saanut veksalattua rekkarin myös uuten Mersuunsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jessus, mitähän oikeasti ihanaa, kaikki menee aikanaan vanhaksi, niin eurooppalaiset kun jenkitkin.Joo en vaivaidu vaan yritän palautta teitit ilmojen tasalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jessus, mitähän oikeasti ihanaa, kaikki menee aikanaan vanhaksi, niin eurooppalaiset kun jenkitkin.Joo en vaivaidu vaan yritän palautta teitit ilmojen tasalle.

 

Älä ny, tulee niistä hyviä rahtareita. Joka ilta meiltäkin nykäsee yli FedExin DC-10-30 ja vartin päästä UPS:n MD-11  8)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä ny, tulee niistä hyviä rahtareita. Joka ilta meiltäkin nykäsee yli FedExin DC-10-30 ja vartin päästä UPS:n MD-11  8)

 

 

 

 

Jotain tällasta muistelin, kävin hulluuksissa lainapyörällä eilen ja tänään päitsireittiä koluamassa, sairastellaan sitte pari viikkoa tässä, sain Geländesportin lainaan.Höh, ei koskaan opi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli taas huvittunut olo kun katseli 27.4. Shanghain koneen lähtöä, oli aika säälittävän näköistä räpistelyä... Se oli siis A340 - arvaa mitä tuli ikävä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

UPS:n MD-11 rahtarilta (N277UP) loppui kiitorata keskeytetyssä lähdössä Soulissa (RKSI) maanantaina 06.06.2016.

     http://www.jacdec.de/2016/06/07/2016-06-06-ups-md-11f-take-off-accident-at-soul-incheon/

     http://www.airliners.net/photo/United-Parcel-Service/McDonnell-Douglas-MD-11(F)/2833346/

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään