Pasi Ilola

Kuka on oikea lentäjä?

112 viestiä aiheessa

on vähän eri asia lentää luvalla lentolaitetta kuin "päästä ohjaamaan veturia": Mäkin voisin sikäli sitten väittää olevani lentäjä kun olen lennonopettajan kanssa lentänyt muutamia lentokeikkoja ja olen ihan itse ohjannut. Mutta ei, en mä väitä olevani. Mä oon entinen lentäjä, kun joskus muinoin voimassa olevat pahvit eivät enää ole voimassa...

Vai että vain ammatikseen lentävä on lentäjä?

No, eipä tälläkään foorumilla sitten hirmuisen montaa oikeaa lentäjää ole. Valelentäjiä kaikki tyynni!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olihan tuo muutenkin aika odotettavissa, että kysymykseen "Kuka on oikea lentäjä" alkaa aika äkkiä tulla vastauksia, jotka ovatkin oikeasti kysymykseen "Ketkä lentäjistä ovat kovimpia jätkiä?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

1. Hartmann, Barkhorn, Rall etc.

Uuh... Eli se, että tietää muutaman delanneen krautin, tekee ihmisestä lentäjän? Terve.

Tai sitten tämä oli jotain bullshit newbie -huumoria. Toisaalta, aivan sama.

Ja lentäjän tekee lentolupakirja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lentäjän tekee lentolupakirja.

Sekin, mutta lentotaito on myös tärkeä. Lentolaitteitahan on monenlaisia, kuten lentäjiäkin. Laskuvarjohyppääjä on ilmailija, muttei lentäjä, kun sille on jo keksitty oma lajinimi.

Minulle on sama, pitääkö joku minua lentäjänä vai ei. Lennän niin kauan, kuin saan medikaalin ja SEPin uusittua ja uskallan lähteä itseni kyytiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikean lentäjän tunnistaa siitä mitä sillä on kainalossa  ;D

Kunhan ei ole päreitä.... ;D

Sunnuntai-iltapäivänä killuimme kahdella lentsikalla pinnalla 50 Nummijärveltä kohti Keski-Suomea nauttien auringonpaisteesta ja myötätuulesta. Keuruun tasalla liukuun ja (väli)laskuun Koskenpäälle syömään herkullinen ateria tutussa pikku ravintolassa Pettämä-järven rannalla. Lounaan jälkeen taas taivaalle ja kotia kohti. Koneet eivät olleet kovin loisteliaita (eivät kai lentäjätkään), puitteet (Suomen luonto ja hyvä ruoka) sen sijaan aivan mahtavat. Se, että minä olen "lentäjä", on minulle itselleni onnekasta eikä se lisää minun arvoani mitenkään, olen vain kiitollinen, että saan lentää. Puskalentäminen ei ole ainoa oikea lentämisen osa-alue. Se vain sattuu sopimaan minulle. On mukava kuunnella kavereiden kertomuksia muistakin lentämisen lajeista. Minusta lentäjän tekee osaltaan myös se, että hänen suhtautumisensa lentämiseen ja lentolaitteeseensa on osittain tunneperäinen (~rakastuneen oloinen).

nautinnollisia lentoja

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen 15 ikävuotta reilut 150 tuntia kyydissä Malmilta ja Onttolasta. Kokenut perämies :) Aina mentiin, "lähet lähet totta kai mukaan". Saattoi se keveyskin silloin vaikuttaa. Pelotti niin pirusti aerobatin kyydissä joskus 70-luvulla. Se oranssi-musta-valkoinen rallimopo. Sellainen kulta-valkea Cherokee 160 Cruiser Malmilla, se tuli hyvin tutuksi. Pyöräprofiilit. Malmi-Jämi usein. Onttolasta mentiin yleensä oranssi-valkealla 172-Cessnalla, pitempiä keikkoja maastossa Kuopio-Joensuu.

Sitten mentiin Malmilta aika paljon vanhalla 140-Cherokeella jossa oli trimmiveivi katossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen 15 ikävuotta reilut 150 tuntia kyydissä Malmilta ja Onttolasta. Kokenut perämies :) Aina mentiin, "lähet lähet totta kai mukaan". Saattoi se keveyskin silloin vaikuttaa. Pelotti niin pirusti aerobatin kyydissä joskus 70-luvulla. Se oranssi-musta-valkoinen rallimopo. Sellainen kulta-valkea Cherokee 160 Cruiser Malmilla, se tuli hyvin tutuksi. Pyöräprofiilit. Malmi-Jämi usein. Onttolasta mentiin yleensä oranssi-valkealla 172-Cessnalla, pitempiä keikkoja maastossa Kuopio-Joensuu.

Sitten mentiin Malmilta aika paljon vanhalla 140-Cherokeella jossa oli trimmiveivi katossa.

¨

Huh! Sillä katossa olevalla trimmiveivattavalla Cherokeella olen tässä lentänyt lupakirjani viimevuonna sekä nyt talvella lensin yölentokelpparit mokomalla veivillä... Toisaalta oli kotoisa olo kun kone oli samanikäinen kuin lentäjä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henkilö, joka lentää pelkin käsin. Monta vuotta sitten Grenoblessa kursseilla käydessäni kurssilaisille avoimien vapaa-ajan aktiviteettien joukossa oli "hand-gliding". En osallistunut...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko sellainen henkilö lentäjä, joka harrastaa lentämistä itsenäisesti jollain lentolaitteella? Lisäksi jos henkilö on lentänyt tuhansia tunteja ja tehnyt siinä matkan varrella kaikenlaista ilmailun hyväksi, häntä voi varmaan sanoa lentäjäksi vaikka lupakirja olisi mennyt jo umpeen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko sellainen henkilö lentäjä, joka harrastaa lentämistä itsenäisesti jollain lentolaitteella? Lisäksi jos henkilö on lentänyt tuhansia tunteja ja tehnyt siinä matkan varrella kaikenlaista ilmailun hyväksi, häntä voi varmaan sanoa lentäjäksi vaikka lupakirja olisi mennyt jo umpeen ;D

Kerran lentäjä on aina lentäjä, vaikka dokumentit olisivat vanhentuneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään