Pasi Ilola

Kuka on oikea lentäjä?

112 viestiä aiheessa

Joo,mulla on toki varaa antaa periksi,kyllä se ainakin ilmailija on ;)

Kun Hra Ilmailuviranomainen ( Pekka Pärssinen)  meni Sanginjoelle ja kysyi eräältä naiselta missä se lentäjä on, niin lentäjän äiti osoitti taivaalla olevaa pientä pistettä ja sanoi " tuolla se mun poikani taas lentelee" , siis selvä lentäjä. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veljekset Wilbur ja Orville Wright olivat ensimmäiset oikeat lentäjät

Eikös se kolmas veljes se varsinainen lentäjä ole, siis se joka vanhan vitsin mukaan kiertää edelleen JFK:n odotuskuviossa... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siinä mitään karrikoimista ole, vaan eipä noilla Moposessna -kuskeilla ole oikein muuta tietä lentäjiksi kuin ajaa tankki kuivaksi. No vitsi, vitsi, vitsi... voihan ne myös laskeutua lentotukialukselle tai jotain.

Vaan listalta puuttui ehkä se tärkein lentokone, jolla voi päästä oikeaksi lentäjäksi, nimittäin

- itse suunniteltu, rakennettu ja koelennetty lentokone. Kaksi viimeistäkin riittää.

T. Mika

ps. Hyvää uutta vuotta kaikille, myös mopomiehille.

Tästä sen just näkee tän asenteen, minkä takia on nää tyyppihyväksytyt koneet, niiden lentäjät ja sitten muut. Kyllä se näin on että vaatimukset pitää olla kovat mopoissakin, ettei kaiken maailman rämäpäät pääse niillä mukamas ja väärin lentämään ;D

Tunnollinen mopoilija, maassa ja taivaalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvä lentäjä? HAH, taitaa olla taruolentoja niinkuin möröt ja eskimot  :laugh:

Ei ole mikään taruolento, hän on ihan lihaa ja verta :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvä lentäjä? HAH, taitaa olla taruolentoja niinkuin möröt ja eskimot  :laugh:

Niinkun että toinen veljeksistä oli lentäjä ja juoppo se oli se toinenkin.....  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään tuohon Mikan listaan vielä autogiro tai gyrocopterilentäjät. Rakkaalla lapsella on useita nimiä.

Rod  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään tuohon Mikan listaan vielä autogiro tai gyrocopterilentäjät. Rakkaalla lapsella on useita nimiä.

Kyllä, ehdottomasti sekä tarkkuuslentäjät kalustosta riippumatta, kuten myös maanosat ylittävät matka- ja siirtolennot. Olisi vaikea olla pitämättä esim. Orvokki Kuorttia oikeana lentäjänä.

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...ja muuten hyvää vuodenalkua Jaskalle & kaikille henkisesti ja fyysisesti lentäjille :thmbup:

Kiitos Juha  :thmbup: ja samaa Hyvää Uotta Vuotta sinulle ja kaikille täällä oleville kivoille ystäville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeita lentäjiä ovat myös ne jotka ovat käyneet pienkoneella Venäjällä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni lentolaite ei määritä lentäjää, vaan se, että hän lentää itse ohjaten ainakin jossain määrin. Luonnonvoimathan vievät joitain lentolaitteita enemmän, kuin toisia. Hyvää loppuvuotta kaikille lentäjille ja lentäville!

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeita lentäjiä ovat myös ne jotka ovat käyneet pienkoneella Venäjällä.

Toiset käyvät luvalla ja toiset... 8)

ei kuvaa quoteen/SP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tässä on minun ranking-listani:

1. Hartmann, Barkhorn, Rall etc.

2. Kaiki he, jotka ajavat IFR:ää single pilot crew:llä aidossa IMC:ssä.

3. Ne purjelentäjät, jotka tekevät yli 200km cross country keikoja - eivätkä

vaivaa hakuporukkaa harrastuksellaan.

4. Kaikki ne tätä palstaa seuraavat lukijat, jotka eivät tarvinneet Googlea

kohdan 1. ymmärtämiseen.

Terveisin  Jari Mutikainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityn tähän keskusteluun. Itsellä on ajokortti, eikös se tee minusta autoilijaa? Miksi lentolupakirja ei tekisi henkilöstä lentäjää? Mielestäni edellytys on että lupakirja on voimassa.

Itse sain PPL:n vuonna 1997, mutta en ole sen jälkeen lentänyt kertaakaan puikoissa. Eli olen entinen lentäjä kun ei lentolupakirjakaan ole kurrentti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4. Kaikki ne tätä palstaa seuraavat lukijat, jotka eivät tarvinneet Googlea

kohdan 1. ymmärtämiseen.

Kohdan 1 ymmärsin, mutten kohtaa 4. Ihan vaan silleen tuli mieleen, että millä tavalla nippelitiedon hallinta korreloi henkilön lentäjyyden kanssa? Varsinkin, kun kyse on kuolleista germaaneista?

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityn tähän keskusteluun. Itsellä on ajokortti, eikös se tee minusta autoilijaa?

Tästä tuli mieleen Korpivaara Oy ja sen maahantuoma Toyota. Toyotastahan tuli yksi eniten myydyistä automerkeistä pitkäksi aikaa, koska Korpivaaralla oli asiakaslehti nimeltä "AUTOMIES".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiset käyvät luvalla ja toiset... 8)

Jos kuka lentää vaikka pikkukoneella Venäjän kautta Japaniin tai Alaskaan- ja miksei takaisinkin - saisi ainakin meikäläiseltä henkisen sankaripilotin natsat..  ??? Siinä voisi olla vielä sellaista pioneeriaikojen seikkailun tuntua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse sanoisin lentäjäksi sitä joka on ansiotyössä lentäjänä. Toki voit sanoa itseäsi lentäjäksi kun olet puikoissa, mutta jos joku kysyy että kuka olet ammatiltas niin tuskin vastaat lentäjä. Ei se musta veturinkuljettajaa tee jos oon joskus päässyt ajamaan veturia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta jos joku kysyy että kuka olet ammatiltas niin tuskin vastaat

Niin no siinä tapauksessa tuskin. Mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään