Raimo Nordsten

Windowsin kummallisuuksia

66 viestiä aiheessa

Se ignore-lista olisi kyllä hyvä toiminto.

Sanoppa muuta, heti olisit mustalla listalla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, sitä en epäile vaikka vähän pidempääkin. Ei nämä pelit niin nopeasti kehity kuitenkaan että tuosta prossusta pullonkaulaa tulisi.

Onneksi ylikellotus on keksitty ;) Tällä hetkelläkin ajetaan 4,4gHz 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi ylikellotus on keksitty ;) Tällä hetkelläkin ajetaan 4,4gHz 8)

Itse testasin tätä omaani 4,6Ghz jolla jaksoi vielä järjestelmä käynnistyä hyvin.

Mutta siihen se saikin kellotus osuus tuolle prossulle jäädä. Voi olla että tulevaakin testailen, mutta sen kerran vaan :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse testasin tätä omaani 4,6Ghz jolla jaksoi vielä järjestelmä käynnistyä hyvin.

Mutta siihen se saikin kellotus osuus tuolle prossulle jäädä. Voi olla että tulevaakin testailen, mutta sen kerran vaan :)

Kyllä tälläkin menee 5ghz. Jäähdytyksestä pitää huolen Antec Kuhler H2O 620 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tälläkin menee 5ghz. Jäähdytyksestä pitää huolen Antec Kuhler H2O 620 8)

Niin, toiset tykkää kellotella ja toiset taas sijottaa enempi suoraan tehoihin, välttyy kaikenmaailman nesteviritelmiltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, toiset tykkää kellotella ja toiset taas sijottaa enempi suoraan tehoihin, välttyy kaikenmaailman nesteviritelmiltä.

Niin toiset tykkää tuhlata ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin toiset tykkää tuhlata ::)

Ei se tuhlausta ole, harrastus toiminta maksaa jos sitä oikein kunnolla haluaa. Eipä se muille kuulukkaan, jokainen ajattelee sen asian miten ajattelee.

Ei mulle se ole ongelma, mulle se on vaan harrastusta ja ei sitä hintoja sillon katella. Meneppä samaa mainitsemaan vaikka jääkiekko seuralle joka kauden varustehankinnoista, voit saada naurut päälle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se tuhlausta ole, harrastus toiminta maksaa jos sitä oikein kunnolla haluaa. Eipä se muille kuulukkaan, jokainen ajattelee sen asian miten ajattelee.

Ei mulle se ole ongelma, mulle se on vaan harrastusta ja ei sitä hintoja sillon katella. Meneppä samaa mainitsemaan vaikka jääkiekko seuralle joka kauden varustehankinnoista, voit saada naurut päälle ;)

Kyllä tiedän paljonkin harrastajia jotka hommaavat kamppeensa käytettynä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, no toiset on taas sitä sorttia toiset taas on samaa sorttia kun itse olen. Eli hankitaan vaan uutta.

Mutta nyt lopetan tämän OT omalta osaltani, joku moderaattori varmaan joko siivoaa tai pistää lukkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on pöytäkoneessa AMD:n näytönohjain ja läppärissä on NVidian näytönohjain.

Ajurien päivitykset ovat sujuneet aina ongelmitta. Olen asentanut aina uusimman näytönohjaimen ajurin vanhan päälle.

Molemmat ovat hyviä  :)

AMD:n puolella minulla on nyt Catalyst 11.12.

Nvidian puolella on versio 285.62

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä taitaisi Matiaksella olla kamppeita jos ei olisi joku ensin ostanut niitä uutena  :laugh:

Erittäin viihteellinen keskusteluu  :thmbup: :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palaan otsikon aiheeseen.

Ostin muutaman vuoden ikäisen pelin, joka on tehty Windows XP:lle ja Vistalle. (Star Wars: Republic commando )

Peli ei kumminkaan toimi 64-bittisessä Windows seiskassa. Mikähän siinäkin on ?

No, peli maksoi muutaman euron ja olin jo etukäteen varautunut siihen, että ei toimi  ::) Täytyy palauttaa peli ensiviikolla takaisin kauppaan. Jos ottavat !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin muutaman vuoden ikäisen pelin, joka on tehty Windows XP:lle ja Vistalle. (Star Wars: Republic commando )

No, peli maksoi muutaman euron ja olin jo etukäteen varautunut siihen, että ei toimi  ::) Täytyy palauttaa peli ensiviikolla takaisin kauppaan. Jos ottavat !

Ilmoitteleeko se mitään virheitä tms?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä nuo varsinkin Vistassa toimivat pelit pitäisivät toimia ihan ilman säätämistä. Tosin kannattaa kokeilla muuttaa sitä yhteensopivuustilaa esim. Vistaksi tai Win XP:ksi josko alkaisi toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelin kaikki asetukset pystyy säätämään, mutta kun pelin käynnistää peli katoaa ja työpöytä pomppaa.

Minulla on Windows 7 64-bit Home Premium. Eli Xp tila ei toimi.

Minulla on kyllä varastossa roinien joukossa toimiva XP kone, mutta en jaksa sitä roudata tämän takia ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainut mitä tuossa Microsoftin omassa Virtual PC:ssä on ongelma, että sillä ei saa ajettua 3D ohjelmia.

Täytyy olla erillinen VM Waren ohjelma asennettuna, tai onhan noita ilmaisia muitakin tietysti tarjolla kuten esim, Oracle.

Mutta nämä vaativat sitten myös imagen tai levy asennuksen oikeasta XP:stä. Itselläni löytyy VMWaren maksullinen virtual pc ja sillä voi ajaa ongelmitta 3D sovelluksia, Microsoftin tekele on aika rajallinen verrattuna noihin mainitsemiini VMwareen ja Oracleen.

Oma käyttötarve on 3d sovelluksille, kuten Abacus Scenery Apprentice, joka pohjautuu 16-bit ohjelmaan joten se ei toim 64bit ollenkaan. Muuta käyttötarkoitusta ei ole ollut, olen joskus kokeillut muutamaan iki vanhaa 3d peliä siellä ihan menestyksekkäästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyykö lisäpalikkaa 7 64 bit home premium.

Volvo Vadis ei toimi W seiskassa.

Luultavasti ei, tuo on noille Ultimatelle ja Pro versioille tarkoitettu  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti ei, tuo on noille Ultimatelle ja Pro versioille tarkoitettu  :-\

On hankalaa hommaa uuden koneen osto perhana,missään ei sanota että Vadis ei toimi W7 64 Home Premium versiossa,ei auta kuin hyväksyä  ja odotella mikä on seuraava on

seuraava ongelma ja olla tyytyväinen. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windowsin versioita ei pysty päivittämään paremmiksi.  No, minulla on OEM versio. Sitä ei kai voi muuttaa Ultimateksi mitenkään ?

Täytyy olla jatkossa viisaampi. Kun teen uuden koneen, niin ostan Windows 8:sta parhaimman OEM version.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän nuo pystyy jokaisen windows 7 version Starterista lähtien upgradella Windows 7 Pro tai Ultimateen.

Nekin päivitykset maksaa jo lähemmäs 200€ versiosta riippumatta, mistä päivittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään