Vesa Laine

Lentokenttien henkilönimet.

29 viestiä aiheessa

Eli tällaista ajattelin kysäistä. En tiedä onko foorumilla ollut vastaavaa kyselyä. Toivottavasti ei etten saa moderaattoreilta vitsaa.

Malagan lentokentokenttä on nimetty Pablo Ruiz Picasso nimellä. Kerätään näitä nimiä lisää ja jos joku haluaa niin myös muut nimitykset kelpaavat kunhan ne ovat virallisia. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mumbai Chhatraphati Shivaji?

Eikös EFHK:sta joskus ollut tulossa Martti Ahtisaaren Kansainvälinen kenttä?  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös EFHK:sta joskus ollut tulossa Martti Ahtisaaren Kansainvälinen kenttä?  ;D ;D

Toivottavasti ei, hirveä nimi muuten.

Parempi olisi vaikka Santa Claus International Airport.

Tai Timo Soinin Kansainvälinen lentokenttä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mumbai Chhatraphati Shivaji?

Se oli Oulusta, jos muistan oikein. Sitäpaitsi IMO suomeksi nämä tämmöiset nimikentät ei toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalevassa oli toivoakseni puolivitsinä ehdotus EFOU:n muuttamisesta EFAhtisaareksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

Wikipedian lista tuskin on piste (ainakaan loppu-) jos on kyse lentokentistä.

Jo 80-luvulta työreissultani AMI:in suosikkini nimissä on ollut Mario Mameli eli Cagliari-Elmas. Ei ainakaan pikavilkaisulla löytynyt listalta joka lienee vain airports (siviili). Sotilaspuolen nimi mutta lentokenttä kuitenkin.

Rodney  8) ja Otter  [ attachment removed / expired ] (EFHN, Hanko International Airport) No comment mahdollisesta tulevasta nimestä  ;D.

P.S. Tämä thread on ollut hyvä verestämään munuaisiani koska muistin alunperin väärin mutta Trapani-Birgihän on Silvio Bassi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vaan Hanna. Tarkoitatko tällä viestilläsi että kun ei sinua kiinnosta, ei tartte muitakaan kiinnostaa. Arvostan älykkyyttäsi erikoisesti. Osasithan neuvoa oikealle sivulle heti kerralla. Kiitos vielä kerran ja hyvä uutta vuotta.

Voi ei! aiottu postaus Netaji Subhash Chandra Bose International Airportista on nyt pilalla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vaan Hanna. Tarkoitatko tällä viestilläsi että kun ei sinua kiinnosta, ei tartte muitakaan kiinnostaa. Arvostan älykkyyttäsi erikoisesti. Osasithan neuvoa oikealle sivulle heti kerralla. Kiitos vielä kerran ja hyvä uutta vuotta.

millos mä oon sun muroihin kussut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalevassa oli toivoakseni puolivitsinä ehdotus EFOU:n muuttamisesta EFAhtisaareksi.

Siis EF Ahtisaari suomi eli EFASS? Samalla linjalla EFKI --> EFEiEnää  tai EFJO --> EFEiVielä, ...

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

millos mä oon sun muroihin kussut?

Minulla on niin pieni murokippa halkaisijaltaan että tuskin edes osuisit siihen. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

äläs san, mä oon aika tarkka...

muoks: Ja noin niinkuin muuten tiedoksesi, tuosta linkin lähettämisestä ei voi mitenkään päätellä että mua ei olis tää aihe kiinnostanut. Kiinnosti niinkin paljon että vähän googlailin ja päädyin tuonne - koska muuten ei äkkiseltään tullut mieleen kuin JFK ja sitten se minkä nimeä hain ja hain mutten saanu päähäni, joten googlasin. Ja päädyin tuonne. Ja kuten huomaat, lista on wikipedian ihmeellisessä maailmassakin vajaa / puutteellinen /ehkä jopa virheellinen joten hyvinhän tuo keskustelu on tässä jatkunut...

Että siltä pohjalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se oli Oulusta, jos muistan oikein. Sitäpaitsi IMO suomeksi nämä tämmöiset nimikentät ei toimi.

Tarkoitinkin että virallisen kirjainkoodin lisäksi annettu nimi. Esimerkiksi EFVP on Tekijän vaimon mukaan nimetty nimellä Tuulikki. Esim jälleen, Malaga on AGP.

Tämä voi nyt olla liian vaikeaa mutta jos siltä tuntuu niin eihän ole pakko osallistua tai yrittää tukahduttaa aihetta joka saattaa jotain kiinnostaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitinkin että virallisen kirjainkoodin lisäksi annettu nimi. Esimerkiksi EFVP on Tekijän vaimon mukaan nimetty nimellä Tuulikki. Esim jälleen, Malaga on AGP.

Tämä voi nyt olla liian vaikeaa mutta jos siltä tuntuu niin eihän ole pakko osallistua tai yrittää tukahduttaa aihetta joka saattaa jotain kiinnostaakin.

eriävä mielipide mielenkiinnon kohteesta ei tarkoita samaa kuin  aiheen tukehduttaminen.

ja edelleen, niinhän näitä tulee ja tippuu tähän koko ajan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tai sitten ihan uusi kenttä EFTÄ. Entinen EFJM. ;D

Tomppa

Hyvä muuten mutta kai nuo ääkköset ovat poissuljettavia? Ehkä sitten EFAE jos pitää pysyä tuossa neljässä kirjaimessa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko tällä viestilläsi että kun ei sinua kiinnosta, ei tartte muitakaan kiinnostaa.

Pyysit listaa lentokentistä ja Hanna antoi varsin näpsäkän listan. En ymmärrä tuota nyt viestiäsi oikeen nyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moik,

Chekkasin muutaman äskettäin käymäni kentän ja sitten maan Wikipedian listasta. Paraguayn Silvio Pettirossia en aluksi löytänyt. City ja Location (maa) ristissä. Muut Paraguayn kentät puuttuvat (ESG, PJC, AYO, PIL) vai enkö niitä vain löytänyt listalta?

http://en.wikipedia.org/wiki/Silvio_Pettirossi_International_Airport (Airports in Paraguay, Regional)

Rod

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään