Jukka Luoma

Dhaka, Bangladesh, maaliskuu 2011

12 viestiä aiheessa

Hei,

 

olen uusi tällä foorumilla. On jo varmaan kolme vuosikymmentä tullut otettua kaikenlaisia kuvia lentokoneista kaikkialla maailmassa. Ajattelin jakaa joitakin täällä. Voi olla, että useimmat kuvat ei ole teknisesti niin huippuja kuin monet tällä palstalla, mutta ajattelin kuitenkin, että koska ne on harvinaisempaa materiaalia, niin niitä katselee mielellään. Anteeksi, muutamissa kuvissa horisontti vinossa.

 

Ensimmäinen satsi on Dhakasta, Bangladeshista, jossa olin viime maaliskuussa. Dhakan lentokentällä on aika helppo kuvata. Siellä on erittäin isot ikkunat, eikä vartijatkaan puutu kuvaamiseen. Valitettavasti mukanani ei ollut zoomipokkaria kummempaa kameraa, joten lähikuvat ei ole niin teräviä kuin voisivat olla.

 

 

GMG Airlines B767-300 S2-AFR

[ attachment removed / expired ]

 

 

GMG Airlines B767-300 S2-AFR

[ attachment removed / expired ]

 

 

GMG Airlines B767-300 S2-AFR

[ attachment removed / expired ]

 

 

Biman Bangladesh DC-10 S2-ACR

[ attachment removed / expired ]

 

Biman Bangladesh DC-10 S2-ACR

[ attachment removed / expired ]

 

 

Biman Bangladesh B737-800 S2-AFM

[ attachment removed / expired ]

 

 

Biman Bangladesh B737-800 S2-AFM

[ attachment removed / expired ]

 

 

United Airways MD-83 S2-AEU

[ attachment removed / expired ]

 

 

United Airways ATR-72-212 S2-AFE

[ attachment removed / expired ]

 

 

GMG Airlines Dash 8 S2-ADX

[ attachment removed / expired ]

 

 

Uzbekistan Airways A300-600 UK-31004

[ attachment removed / expired ]

 

 

Cathay Pacific Airways Cargo B747-444 B-HUR / Biman Bangladesh DC-10 S2-ACR

[ attachment removed / expired ]

 

 

Biman Bangladesh Fokker 28-4000 S2-ADY / DC-10-30 S2-ACS

[ attachment removed / expired ]

 

 

Biman Bangladesh Fokker 28-4000 S2-ADY / DC-10-30 S2-ACS

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sky Capital Airlines Lockheed L-1011 TriStar S2-AET / United Airways MD-83 S2-AEM. Muista en saanut selvää.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka ja tervetuloa foorumille! Monilla uusilla on tapana aina pyydellä anteeksi noista mainitsemistasi asioista, mikä on mielestäni osittain turhaa.. :) Ei niiden kuvien aina tarvitse olla teknisesti niin täydellisiä. Täydellisyyteen on toki hyvä pyrkiä, mutta liekö sellaista olemassakaan. Itse mieluummin tässä tapauksessa kiinnitän huomiota noihin koneisiin, enkä kuvien tekniseen laatuun. Niin kuin mainitsit itsekkin, hieman harvinaisempaa materiaalia kyseessä, joten mielellään näitä katselee. Anna tulla lisää vaan!

 

Kolmas kuva GMG Airlinesin perästä on kyllä upee! Kivat värit.

 

-tuukka-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoiset jo hyvät kuvat; kiitos! Ja tervetuloa foorumille :) Ja postailehan lisää kuvia, mielellään näitä katselee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista materiaalia, kiitos! Jos löytyy lisää Kympeistä ja TriStareista niin laita ihmeessä näytille! Alkavat olla sen verran harvinaista herkkua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tosiaan harvinaista herkkua nämä!

En muista ikinä nähneeni tällä foorumilla Bangladeshista kuvia... onkohan edes ollut...

 

500. viestini muuten!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa se on GMG saanut uutta kalustoa ja maalia. Meidät Yhtiö "unohti" Kathmanduun aikanaan. Olivat peruneet reilun kuukauden ajalta lennot, mutteivät olleet viitsineet ilmoittaa siitä asiakkaille jotka olivat ostaneet liput kuukausia aikaisemmin.. Huomasitko lentääkö Biman vielä Fokkereilla, vai joko B737 kalusto on korvannut ne kokonaan? Kesällä 2009 yli kolmekymmnetävuotiaat olivat vielä täydessä työn touhussa.

 

Sky Capital Airlines Lockheed L-1011 TriStar S2-AET / United Airways MD-83 S2-AEM. Muista en saanut selvää.

Tuon etualalla seisovan sammaloituneen Tristarin rekisteri on suurella todennäköisyydellä S9-GAR. Sky Capital seisoo näköjään suurin piirtein samassa paikassa kuin S9-GAR kaksi ja puoli vuotta sitten  :P

 

 

En muista ikinä nähneeni tällä foorumilla Bangladeshista kuvia... onkohan edes ollut...

 

On ollut. Reilun kahden vuoden takaisen postauksen kuvat tosin ovat jo poistuneet.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,88870.0.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa se on GMG saanut uutta kalustoa ja maalia. Meidät Yhtiö "unohti" Kathmanduun aikanaan. Olivat peruneet reilun kuukauden ajalta lennot, mutteivät olleet viitsineet ilmoittaa siitä asiakkaille jotka olivat ostaneet liput kuukausia aikaisemmin.. Huomasitko lentääkö Biman vielä Fokkereilla, vai joko B737 kalusto on korvannut ne kokonaan? Kesällä 2009 yli kolmekymmnetävuotiaat olivat vielä täydessä työn touhussa.

Tuon etualalla seisovan sammaloituneen Tristarin rekisteri on suurella todennäköisyydellä S9-GAR. Sky Capital seisoo näköjään suurin piirtein samassa paikassa kuin S9-GAR kaksi ja puoli vuotta sitten  :P

 

 

On ollut. Reilun kahden vuoden takaisen postauksen kuvat tosin ovat jo poistuneet.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,88870.0.html

 

 

Kiitos, kiitos tervetulotoivotuksista listalle ja rohkaisuista!  :o

Ok, täytyy tsekata noita kuvia läpi, ku ehtii ja laitan sitten myöhemmin lisää kuvaa tulemaan.

 

Juu, kyllä se toinen TriStar taisi olla -GAR, kansallisuustunnus vaan on S2, ei S9.  :-\

 

Ainakaan www-airfleets.net -sivuston mukaan Biman ei enää lennä Fokkereilla. Ite lensin sieltä Nepaliin tuolla kuvassa olevalla 737:lla.

Bangladeshiin muuten pääsee halvalla esimerkiksi Air Asia:lla vaikkapa Kuala Lumpurista. Laittakaa viestiä, jos ootte menossa Dhakaan päin ja tarvitsette matkailuvinkkejä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos, kiitos tervetulotoivotuksista listalle ja rohkaisuista!  :o

Ok, täytyy tsekata noita kuvia läpi, ku ehtii ja laitan sitten myöhemmin lisää kuvaa tulemaan.

 

Juu, kyllä se toinen TriStar taisi olla -GAR, kansallisuustunnus vaan on S2, ei S9.  :-\

 

Ainakaan www-airfleets.net -sivuston mukaan Biman ei enää lennä Fokkereilla. Ite lensin sieltä Nepaliin tuolla kuvassa olevalla 737:lla.

Bangladeshiin muuten pääsee halvalla esimerkiksi Air Asia:lla vaikkapa Kuala Lumpurista. Laittakaa viestiä, jos ootte menossa Dhakaan päin ja tarvitsette matkailuvinkkejä.

 

Sorry, korjaus. Oikea viite oli siis tietty www.airfleets.net  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä se toinen TriStar taisi olla -GAR, kansallisuustunnus vaan on S2, ei S9.  :-\

 

OK. Vielä kesällä 2009 se oli S9-GAR, mutta näköjään on vaihtanut tunnusta tuon jälkeen.

http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-l10-1201.htm

[ attachment removed / expired ]

 

Ainakaan www-airfleets.net -sivuston mukaan Biman ei enää lennä Fokkereilla. Ite lensin sieltä Nepaliin tuolla kuvassa olevalla 737:lla.

 

Näin vähän olen ajatellutkin, en vain uskonut Bimanin kykenevän uusimaan kalustoaan näin nopealla aikataululla. Kai he ovat saaneet jotain edullista maailmanpankin lainaa, tai sitten Singaporelaiset sijoittajat ovat avanneet rahahanojaan. Vähiin alkaa käydä mahdollisuudet lentää Fokker 28:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK. Vielä kesällä 2009 se oli S9-GAR, mutta näköjään on vaihtanut tunnusta tuon jälkeen.

http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-l10-1201.htm

 

Näin vähän olen ajatellutkin, en vain uskonut Bimanin kykenevän uusimaan kalustoaan näin nopealla aikataululla. Kai he ovat saaneet jotain edullista maailmanpankin lainaa, tai sitten Singaporelaiset sijoittajat ovat avanneet rahahanojaan. Vähiin alkaa käydä mahdollisuudet lentää Fokker 28:lla.

 

Oho, olit oikeassa! Kyllä se sit kuitenkin oli S9, Sao Tomesta!  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla