Toni Heikkinen

Auto ulkomailta

43 viestiä aiheessa

Matkahan taittuu tavanomaisesti kympin pintaan ja loskakelissä 11, joten monta litraa heittää valmistajan mitattu kulutus.

 

Nuohan on ihan järkyttäviä lukemia. Varsinaista ekoilua :o

 

Jos jotain voisi kaivata, niin hieman enemmän nelivetomaista käyttäytymistä.

 

Käyttäytyykö Prius sitten muka jotenkin nelivetomaisesti? Miten se on mahdollista?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käyttäytyykö Prius sitten muka jotenkin nelivetomaisesti? Miten se on mahdollista?

 

 

Matti tarkoitti varmaan Lexus 450h:ta. Siinä nimittäin bensiinimoottori vetää ainoastaan etupyöriä ja sähkömoottori vetää takapyöriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matti tarkoitti varmaan Lexus 450h:ta. Siinä nimittäin bensiinimoottori vetää ainoastaan etupyöriä ja sähkömoottori vetää takapyöriä.

 

No kato vaan. Liekköhän ollut kofeiinitonta kahvia tänä aamuna tai jotain...  :-[ Disregard koko edellinen viesti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ajotapani on aina ollut varsin taloudelinen: En kiihdyttele liikennevaloista (olen ylittänyt jo kauan sitten sen iän... :-[). Lexuksessa on tosiaan hyvät näytöt energiavirroista, ja pyrin aina keventämään kaasua siten, että bensiinimoottori kytkeytyy irti, ja mennään sähköllä. Suurin ongelma lienee tosiaan jo mainittu moottoritie. Ajoni on pääasiassa pitkää matkaa, jolloin vain bensiinimoottori käy. Olisi vissiin pitänyt tutustua hybrideihin hieman ennalta, ennen kuin menin tuon hankkimaan... :-[

 

Mutta muutoin olen ollut kyllä hyvinkin tyytyväinen. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harrastetaanko Keski-Euroopassa ruostesuojausta auton omistajien taholta?

 

Ei juurikaan. Muutamia autoja, joihin on tehty eräänlaiden sisäpuolisten koteloiden käsittely on tullut vastaan. Mitä etelämmäs mennään sitä vähemmän suojataan. Pohjois-Saksan autot ovat usein ihan yhtä mätiä kuin kotimaankin hyvin suolatut kiulut. Siellä lumen tullessa suolaa käytetään aivan surutta, samoin Sveitsin vuoristoalueella. Talvi on tosin siellä lyhyempi, eli sen puolesta korit kestävät paremmin. Koreissa on usein ns pistesyöpymiä, kun maali/suojaus on pettänyt pieneltä alueelta. Ulkopellissä saattaa näkyä pieni kupla, mutta todellisuudessa vaurio on jo mittava. Ruoste tulee sisältä ulospäin.

 

Baltiassa olleet autot taas ovat saaneet suolaa niin että riittää, siellä ei paljoa aurailla. Esimakua voi käydä ottamassa vaikka Tallinnan kaduilta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ajotapani on aina ollut varsin taloudelinen: En kiihdyttele liikennevaloista (olen ylittänyt jo kauan sitten sen iän... :-[). Lexuksessa on tosiaan hyvät näytöt energiavirroista, ja pyrin aina keventämään kaasua siten, että bensiinimoottori kytkeytyy irti, ja mennään sähköllä. Suurin ongelma lienee tosiaan jo mainittu moottoritie. Ajoni on pääasiassa pitkää matkaa, jolloin vain bensiinimoottori käy. Olisi vissiin pitänyt tutustua hybrideihin hieman ennalta, ennen kuin menin tuon hankkimaan... :-[

 

Mutta muutoin olen ollut kyllä hyvinkin tyytyväinen. :thmbup:

Ei kannata masentua, pelkällä bensakoneella se veisi vielä paljon....paljon enemmän. Hybriditekniikka on hieno innovaatio, säästää luontoa, ja omistajan kukkaroa. Ennakkoluulot sen kestävyydestäkin ovat pikkuhiljaa karisseet. Taksissa olleilla Priuksilla on vedetty neljäsatkua, akkujen varauskyvyssä vielä 80% jäljellä. Arvostan tuon hybriditekniikan korkealle, koska sen rakenne ei ole mitenkään ihmeellinen eikä sisällä mitään omituisia kalliita ja herkästi rikkoutuvia osakokonaisuuksia.

 

Downsizing, jossa mahdollisimman pienestä iskutilavuudesta otetaan mahdollisimman paljon tehoa ja vääntöä erinäisillä konsteilla, mm useammalla turboahtimella, muuttuvilla imusarjoilla, erittäin korkeilla ruiskutus/ahtopaineilla sisältää enemmän vikamahdollisuuksia - varsinkin meidän leveysasteillamme, joissa olosuhteet ovat ankarat.

 

No, mutta se siitä...tämä meni jo ohi originaalin aiheen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pohjois-Saksan autot ovat usein ihan yhtä mätiä kuin kotimaankin hyvin suolatut kiulut. Siellä lumen tullessa suolaa käytetään aivan surutta, samoin Sveitsin vuoristoalueella.

 

Ja ne ei olekkaan ihan samoja litkuja, kuin meillä täällä. Edellisen kerran, kun on tullut Alpit ylitettyä, korkeimmilla kohdilla oli pakkasta reilusti -15C ja vesi/kura vaan lensi :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kannata masentua, pelkällä bensakoneella se veisi vielä paljon....paljon enemmän. Hybriditekniikka on hieno innovaatio, säästää luontoa, ja omistajan kukkaroa. Ennakkoluulot sen kestävyydestäkin ovat pikkuhiljaa karisseet. Taksissa olleilla Priuksilla on vedetty neljäsatkua, akkujen varauskyvyssä vielä 80% jäljellä. Arvostan tuon hybriditekniikan korkealle, koska sen rakenne ei ole mitenkään ihmeellinen eikä sisällä mitään omituisia kalliita ja herkästi rikkoutuvia osakokonaisuuksia.

 

Downsizing, jossa mahdollisimman pienestä iskutilavuudesta otetaan mahdollisimman paljon tehoa ja vääntöä erinäisillä konsteilla, mm useammalla turboahtimella, muuttuvilla imusarjoilla, erittäin korkeilla ruiskutus/ahtopaineilla sisältää enemmän vikamahdollisuuksia - varsinkin meidän leveysasteillamme, joissa olosuhteet ovat ankarat.

 

No, mutta se siitä...tämä meni jo ohi originaalin aiheen.

 

Joo, ehkä tuossa bensasyöppöydessä eniten harmittaa se, että Leksan tankki vetää vaan 65 litraa. Koko ajan pitää olla heiluttamassa muovikorttia huoltoasemalla. Aiemmassa autossa oli 100 litran tankki, ja suunnilleen sama kulutus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko Saulilla tietoa Jaguarin S-tyypistä? Kiinnostavan oloinen auto on nimittäin.  :)

 

aka. Lincoln LS. Laadullisesti pskaa.

Englannissa aika huvittavan hintaisia kun niitä alkaa saamaan jo tonnilla siellä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

aka. Lincoln LS. Laadullisesti pskaa.

Englannissa aika huvittavan hintaisia kun niitä alkaa saamaan jo tonnilla siellä.

 

 

Kattelin Briteistä, ja olivat kyllä tosiaan todella halpoja...Mutta jostain syystä en lähtisi allekirjoittamaan väitettäsi "laadullisesti paskaa" ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kattelin Briteistä, ja olivat kyllä tosiaan todella halpoja...Mutta jostain syystä en lähtisi allekirjoittamaan väitettäsi "laadullisesti paskaa" ?

 

Monenko kanssa olet ollut tekemisissä? Sisusta on kasattu aivan naurettavan surkeista materiaaleista ja kokoonpanon laatu on lähinnä huvittavaa. Samoin teknisellä puolella autossa on muutamia älyttömiä käpyjä, varsinkin takaluukun sähköjen osalta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monenko kanssa olet ollut tekemisissä? Sisusta on kasattu aivan naurettavan surkeista materiaaleista ja kokoonpanon laatu on lähinnä huvittavaa. Samoin teknisellä puolella autossa on muutamia älyttömiä käpyjä, varsinkin takaluukun sähköjen osalta.

 

 

En toki ole ollut yhdenkään yksilön kanssa tekemisissä, mutta mitä netistä olen lueskellut, niin ei S-typeä nyt niin lyttyyn ole haukuttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

niin ei S-typeä nyt niin lyttyyn ole haukuttu.

Kaverilla oli joskus X-Type (en ole näihin perehtynyt joten en tiedä onko paljonkin eroja X-Type vs. S-Type), ja siinä mitä kyydissä istuin, niin ei se kyllä mitenkään paskalta ainakaan sisustaltaan vaikuttanut. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaverilla oli joskus X-Type (en ole näihin perehtynyt joten en tiedä onko paljonkin eroja X-Type vs. S-Type), ja siinä mitä kyydissä istuin, niin ei se kyllä mitenkään paskalta ainakaan sisustaltaan vaikuttanut. ???

 

X-Type on täysin eri auto kuin S-type.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko Saulilla tietoa Jaguarin S-tyypistä? Kiinnostavan oloinen auto on nimittäin.  :)

 

No on noita muutama tullut myytyä. Auto on persoonallisen näköinen, mutta ongelmana on juurikin työn laatu ja mm. sähköissä on ollut paljon ongelmia. Tosin samaan hengenvetoon täytyy todeta, että ne, ketkä hankkivat tällaisen auton, eivät ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä - ja osaavat usein suhtautua vikoihin varauksella. Voisin verrata Jagen asiakkaita Citukan ( Citroen ) asiakkaisiin. Niillä autoilla on "sielu" ja omistajat eivät häkelly kun ensimmäinen häiriövalo kiiluu mittaristossa. Eikä niiltä voi odottaa japanilaisen auton luotettavuutta - mutta kyllä ne hienon kyydin antaa ja ovat jälleen kerran niitä, jotka poikkeavat massasta.

 

X-type käyttää pitkälti Mondeon pohjaa ja on autona aivan eri. Itseasiassa jos käyttöautoa hakee - niin X on varmasti tässä kohtaa järkevämpi. Hinnat ovat molemmilla edullisia - 2000-luvun puolenvälin pelin saa erittäin kohtuu rahaan. Jos ei Suomesta, niin muualta Euroopasta ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään