Sami Puro

Ilmailuhuumoria

238 viestiä aiheessa

Overheard on the radio:

 

Piper 1234W:

"Chattanooga tower, Piper 1234W with you at 2,000."

 

Chattanooga Tower:

"Piper 1234W cleared to land, runway 20."

 

Piper 1234W:

"Roger. Cleared to land, runway 20."

 

[after a pause]

 

Chattanooga Tower:

"Piper 1234W, you just flew past runway 20."

 

Piper 1234W:

"Yep, too much giddyup and not enough whoa. I'll do a 180 and catch it on the turn."

 

Chattanooga Tower:

"Roger. Cleared to land, runway 20."

 

Bob Jones

 

 

http://www.avweb.com/eletter/archives/avflash/1640-full.html#202645

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Overheard on the radio:

 

Piper 1234W:

"Chattanooga tower, Piper 1234W with you at 2,000."

 

Chattanooga Tower:

"Piper 1234W cleared to land, runway 20."

 

Piper 1234W:

"Roger. Cleared to land, runway 20."

 

[after a pause]

 

Chattanooga Tower:

"Piper 1234W, you just flew past runway 20."

 

Piper 1234W:

"Yep, too much giddyup and not enough whoa. I'll do a 180 and catch it on the turn."

 

Chattanooga Tower:

"Roger. Cleared to land, runway 20."

 

Bob Jones

 

 

http://www.avweb.com/eletter/archives/avflash/1640-full.html#202645

 

Loistava!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä on ilmailuhuumoria vain aasinsillan kautta. Mutta sallittaneen kun lentotukialuksen päällikkö ainakin ko laivastossa on lentäjä.

 

This is the transcript of an actual radio conversation of a US naval ship with Canadian authorities off the coast of Newfoundland in October 1995. Radio conversation released by the Chief of Naval Operations 10.10.1995.

 

Americans: Please divert your course 15 degrees to the North to avoid collision.

 

Canadians: Recommend you divert YOUR course 15 degrees to the South to avoid a collision.

 

Americans: This is the Captain of a US Navy ship. I say again, divert YOUR course.

 

Canadians: No. I say again, divert YOUR course.

 

Americans: THIS IS THE AIRCRAFT CARRIER USS LINCOLN, THE SECOND LARGEST SHIP IN THE UNITED STATES` ATLANTIC FLEET. WE ARE ACCOMPANIED BY THREE DESTROYERS AND NUMEROUS SUPPORT VESSELS. I DEMAND THAT YOU CHANGE YOUR COURSE BY 15 DEGREES NORTH, OR COUNTERMEASURES WILL BE TAKEN TO ENSURE THE SAFETY OF THIS SHIP.

 

Canadians: We are a lighthouse. Your call.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähdettiin 33:lta tänään Kuopiosta, niin lennonjohtaja huomautti että kentän itäpuolella on kivääriammuntaa, joten oikea kaarto sallittu vasta 15:n kynnyksen jälkeen.

 

Päivän NOTAM kertoo

 

EFKU/KUOPIO

 

AGA

 

    KAURIS KENTTÄALUEELLA.

    01JUN10 0910 - 08JUN10 1300 EST (EFHK/1/K3418/10)

 

 

 

...Että tämmöstä Savossa :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähdettiin 33:lta tänään Kuopiosta, niin lennonjohtaja huomautti että kentän itäpuolella on kivääriammuntaa, joten oikea kaarto sallittu vasta 15:n kynnyksen jälkeen.

 

Juu, siinä baanan itäpuolella on intin kiväärirata...

 

...Että tämmöstä Savossa  :P

 

Mutta eihän siinä, hauska yhteensattuma silti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse radiosta EFVAlla kuultua, Wiiskiekon tullessa laskuun 16:lle ihan päähän, hyppypokaa nakkaamasta:

TWR: "Wiski-Echo, lasku oli 32"

WE: "Ei me olla vielä laskeuduttu"

(jatkaa edelleen pitkin kiitorataa, ehkä kolmessa jalassa telineet radan pinnasta, kerho ihan toisessa päässä rataa, siis pahuksen pitkän rullausmatkan päässä, kunnes ehkä 100-200 metriä ennen kerhoa kosketus...)

TWR: "Wiski-Echo, lasku oli 33"

 

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse radiosta EFVAlla kuultua, Wiiskiekon tullessa laskuun 16:lle ihan päähän, hyppypokaa nakkaamasta:

TWR: "Wiski-Echo, lasku oli 32"

WE: "Ei me olla vielä laskeuduttu"

(jatkaa edelleen pitkin kiitorataa, ehkä kolmessa jalassa telineet radan pinnasta, kerho ihan toisessa päässä rataa, siis pahuksen pitkän rullausmatkan päässä, kunnes ehkä 100-200 metriä ennen kerhoa kosketus...)

TWR: "Wiski-Echo, lasku oli 33"

 

 

Vastaavaa Malmilla, kun halutaan päästä 18:lta suoraan Maikista kakkosplatalle ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air M5-1 ohjeistaa harrasterakenteisen ilma-aluksen kylteistä, mutta missä on tyyppihyväksyttyjen dieselien vastaava?

 

Jees! Nuo kyltit luovat kivasti säpinätunnelmaa, kun enskertalainen matkustaja astuu ultran kyytiin: "Ee totaaa, mitä TOI oikeen tarkottaa... ?" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tästä on huumori HYVIN kaukana!!! Vai onkon onnettomuuksissa mielestäsi jotain hauskaa  :o ???

Kaukana on hjumor juu.. Vaan eikös Arlandan pongarit juuri tuontyppistä linssiin taannoisessa ohjelmassa halunneetkin  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tästä on huumori HYVIN kaukana!!! Vai onkon onnettomuuksissa mielestäsi jotain hauskaa  :o ???

todellakin. Tästä oli jo keskustelua myös tuolla pienkoneonnettomuuksissa.

Pilotti oli onnekas, paranee ja toipuu pikkuhiljaa, mutta joutunee opettelemaan uudelleen kävelyn jalon taidon.

 

Että ei, ei ole hauskaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huumoriksi lasken tämän netistä pongatun dialogin:

 

Monday, April 06, 2009

U. S. Marine Fighter Pilot Chats With Iranian Air Defense Radar

 

In addition to communicating with the local Air Traffic Control facility, all aircraft in the Persian Gulf AOR are required to give the Iranian Air Defense Radar (military) a ten minute “heads up” if they will be transiting Iranian airspace.

 

This conversation was recorded on the VHF Guard (emergency) frequency 121.5 MHz, while flying from Europe to Dubai ...

 

"Iranian Air Defense Radar: 'Unknown aircraft at (location unknown), you are in Iranian airspace. Identify yourself.'

 

Aircraft: 'This is a United States aircraft. I am not in Iranian airspace, I am in Iraqi airspace.'

 

Iranian Air Defense Radar: 'You are in Iranian airspace. If you do not depart our airspace we will launch interceptor aircraft!'

 

Aircraft: 'This is a United States Marine Corps FA-18 fighter. Send 'em up, I'll wait!'

 

Iranian Air Defense Radar: (no response .... total silence)

 

Heh!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ei tässä nyt varsinaisesti mieltä pahoitettu, mutta aattelin oikaista kun tyypin tunnen.

3 selkänikamaa murtui, mutta kävelee jo. Eli pahin ohitettu. Eiköhän kaveri nähdä Swift aerobatic teamin kanssa taas taivaalla vielä jonain päivänä - toivottavasti. tuskin vielä ensi kesänä, mutta ehkä joskus myöhemmin. Heidän kotisivuillan oli myös juttua aiheesta, olipa sitten ponkaissut myös riemurasiaan.

 

ja kyllä mua itseäkin naurattaa kun joku kolhii itseään kotivideoissa. tuo oli vaan vähän järeämpi pöllähdys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään