Petri Lehtovirta

Lontoon lentokenttäsuunnitelmia

80 viestiä aiheessa

Gatwick, missä on itse asiassa kaksi rinnakkaista kiitotietä mutta toista käytetään vain hätätilanteissa, suunnittelee nyt toisenkin kiitotien ottamista aktiiviseen käyttöön, lähinnä lentoonlähtöjä varten, ja on julkistanut asiaa koskevan julkisen konsultaatioperioidin alkavaksi 9.syyskuuta ja kestäväksi 12 viikkoa.

Kentän johdon mukaan molempien kiitoteiden yhteiskäyttö toisi tulevaisuudessa mukanaan tuhansia uusia työpaikkoja ja piristysruiskeen taloudelle.

Lainaa

A plan to bring a second runway into regular operation at Gatwick Airport to reduce delays and increase capacity has moved a step closer with the announcement of a twelve-week public consultation from 9 September. 

The airport wants to bring its northern runway (the lower of the two parallel runways in the image above) into routine use for departing aircraft. It is currently only used for emergencies. The proposal would mean the airport could operate with two runways at a time, which it says would reduce delays and congestion and allow an increase in passenger capacity to approximately 75 million passengers per annum by 2038.  

https://www.businesstravelnewseurope.com/Air-Travel/Gatwick-second-runway-plans-move-forward

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisimmät suunnitelmat Heathrown kolmannen kiitotien rakentamisesta ovat valmistumassa kevään aikana, kaikesta vastustuksesta huolimatta.

Nyt pitäisi lyödä tiskiin 14 miljardia puntaa, jotta saataisiin rakennettua moottoritie M25:n yli kulkeva kolmas kiitotie sekä terminaalilaaajennuksia plus valtava autoparkkialue. Tämä kaikki edellyttäisi tieliikenneväylien siirtoa, jokien ohjaamista uusille reiteille ja yhden kylän lanaamista maan tasalle.

Sitkeästi toiset haluavat kiitotien rakentaa mutta yhtä sitkeästi toiset tätä vastustavat. Very British.

Lainaa

Officials at London Heathrow Airport (LHR) are on the cusp of announcing plans for a third runway despite fierce political debate about the proposed extension.

Expected to be revealed in the next few months, the contentious proposal, a £14 billion expansion to the U.K.’s largest (and Europe’s busiest) airport, looks set to take the shape of a third runway via a bridge over the M25, extensions to Terminals 2 and 5, and a giant car park — which would involve rerouting roads, diverting rivers and demolishing an entire village. If all went ahead, it would mean Heathrow could deliver up to 740,000 flights per year.

https://thepointsguy.co.uk/news/heathrow-third-runway-latest/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
25/08/2021 at 16.26, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Gatwick, missä on itse asiassa kaksi rinnakkaista kiitotietä mutta toista käytetään vain hätätilanteissa, suunnittelee nyt toisenkin kiitotien ottamista aktiiviseen käyttöön, lähinnä lentoonlähtöjä varten, ja on julkistanut asiaa koskevan julkisen konsultaatioperioidin alkavaksi 9.syyskuuta ja kestäväksi 12 viikkoa.

Kentän johdon mukaan molempien kiitoteiden yhteiskäyttö toisi tulevaisuudessa mukanaan tuhansia uusia työpaikkoja ja piristysruiskeen taloudelle.

https://www.businesstravelnewseurope.com/Air-Travel/Gatwick-second-runway-plans-move-forward

Lontoon Gatwick on nyt esittänyt suunnitelman toisen olemassaolevan kiitotiensä ottamisesta täysimittaiseen käyttöön paikalliselle suunnitteluinspektoraatille. Suunnitelman toteutuminen toisi kuulemma 14000 uutta työpaikkaa ja 1 miljardin punnan taloudelliset hyödyt ympäröivälle alueelle vuosittain.

Lainaa

London-Gatwick Airport (LGW) has published plans to bring the airport’s existing Northern Runway into routine use alongside its Main Runway. 

The application, known as a Development Consent Order (DCO), was submitted to the Planning Inspectorate (PINS) on Thursday July 6, 2023. 

Gatwick claims the second runway will create 14,000 new jobs and inject £1 billion into the region’s economy every year.   

https://www.aerotime.aero/articles/london-gatwick-airport-second-runway

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

London City-kentällä oli hakemus vireillä matkustajamäärän lisäämiseksi 6,5 miljoonasta 9 miljoonaan matkustajaan vuosittain, mutta paikallisviranomainen torppasi suunnitelmat ympäristö- ja melusyihin vedoten.

Lainaa

London City Airport’s (LCY) expansion plans have been rejected by a local council due to environmental and noise concerns. 

The airport’s management applied to increase the airport’s annual passenger capacity from the current 6.5 million to 9 million, as well as extending the timeframe when aircraft are allowed to arrive and depart during the weekend.  

https://www.aerotime.aero/articles/lcy-expansion-rejected

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään