Jan-Erik Andelin

Estonian vaihtaa CRJ:t Embraereihin

23 viestiä aiheessa

...

Estonian vaihtaa CRJ:t ensin leasattaviin E170:isiin, jonka jälkeen myöhemmin uusiin E190:isiin....

 

Estonian päätös kummastuttaa.... Konehan on kaunis kuin lentäjän luusta tehty... Vaikka onhan ne Embraer E170 ja E190 koneetkin, tietysti.

Tässä eräs uutinen:

http://www.flightglobal.com/news/articles/bombardier-confident-of-attracting-cseries-lessors-367191/   // Bombardier confident of attracting CSeries lessors

 

Kuva Bombardier koneesta:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi löytyä yhtiö, jonne Finnairin poistoon menevistä pikkuempuista menee osa. Onhan tuo 170-emppu ihan toista maata verrattuna CRJ:hin. Matkustamo sentään paljon avarampi verrattuna tuohon putkiloon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi löytyä yhtiö, jonne Finnairin poistoon menevistä pikkuempuista menee osa. Onhan tuo 170-emppu ihan toista maata verrattuna CRJ:hin. Matkustamo sentään paljon avarampi verrattuna tuohon putkiloon.

Varmaa tietoa tästä ei liene, että onko kyseessä Finnair keneltä vuokrakoneet tulevat?

 

4kpl käytössä enää E170-koneita:

LEE,LEF,LEG,LEH

 

LEI,LEK,LEL,LEM,LEN,LEO lähteneet kukin minnekin, liekö sitten paluuta niillä Finnairin riveihin?

 

Tästä kaikesta päätellen E170 oli Finnairille huono hankinta, E190 näyttää taas osoittautuneen paremmaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LEI,LEK,LEL,LEM,LEN,LEO lähteneet kukin minnekin, liekö sitten paluuta niillä Finnairin riveihin?

 

Finnair ei ole julkaissut ainakaan vielä pörssitiedotetta OH-LEL:n lähtemisestä laivastostaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ei ole julkaissut ainakaan vielä pörssitiedotetta OH-LEL:n lähtemisestä laivastostaan.

Eipä näytä LEL ollut enää palveluksessa ainakaan viime aikoina. LEI ja LEK ovat vielä Flybeellä. LEM ja LEN Nigeriassa? LEO Itävallassa. Eli nuo ensimmäiset neljä tuosta kymmenen sarjasta ovat tarjolla. Ovat myös noista mainituista ainoat Cat3A/autoland kelpoiset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LEM ja LEN Nigeriassa? LEO Itävallassa.

 

LEM ja LEN vuokrattiin vajaat kaksi vuotta sitten neljäksi vuodeksi Kenya Airwaysille. LEO myytiin Itävaltaan People's Viennalinelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LEM ja LEN vuokrattiin vajaat kaksi vuotta sitten neljäksi vuodeksi Kenya Airwaysille. LEO myytiin Itävaltaan People's Viennalinelle.

Nigeria vs. Kenia? no sinne päin kuitenkin. LEO sai ainakin alkuun Itävallassa tunnuksen OE-LEO. Viimeksi kuitenkin Peoples Viennan empun nähdessäni rekisteri oli jotakin aivan muuta. Joko on hankittu toinen kone tai rekkari on vaihdettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LEO sai ainakin alkuun Itävallassa tunnuksen OE-LEO. Viimeksi kuitenkin Peoples Viennan empun nähdessäni rekisteri oli jotakin aivan muuta. Joko on hankittu toinen kone tai rekkari on vaihdettu.

 

Rekisteritunnus on vaihdettu heti alussa. Kone lähti Helsingistä OE-LEO:na, mutta jo muutamaa päivää myöhemmin lensi reittiä OE-LMK:na

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rekisteritunnus on vaihdettu heti alussa. Kone lähti Helsingistä OE-LEO:na, mutta jo muutamaa päivää myöhemmin lensi reittiä OE-LKM:nä

Joo tuo on mielenkiintoista koska näin sen noissa OE-LEO tunnuksissa Wienissä mielestäni jo jonkin aikaa siirtymisen jälkeen ja tuo rekisteri kuitenkin kuulunee Nikin Airbussille useamman vuoden ajalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin People's Viennalinen nettisivulla olevan valokuvan mukaan kone kuitenkin saapui Altenrheiniin OH-LEO:na:

http://www.peoples.ch/en/journal-news/129-endlich-sie-ist-da.html

 

Joo, sorry. 200km lumipyryssä ajon jälkeisillä sirrisilmillä katsottuna tuli sohittua tunnus väärin. OH- on luonnollisesti oikein...

 

Ei tainnut muuttua paikalliseen rekisteriin ihan muutamassa päivässä.

 

No riippuu, mikä on muutama. 20.3. kone oli vielä OH-LEO, mutta viimeistään kahdeksan päivää myöhemmin, eli 28.3. kone oli OE-LMK...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, sorry. 200km lumipyryssä ajon jälkeisillä sirrisilmillä katsottuna tuli sohittua tunnus väärin. OH- on luonnollisesti oikein...

 

No riippuu, mikä on muutama. 20.3. kone oli vielä OH-LEO, mutta viimeistään kahdeksan päivää myöhemmin, eli 28.3. kone oli OE-LMK...

Jaa no vanhoja työvuorolistauksia tsekaanneena olen käynyt Wienissä 11. huhtikuuta ja silloin ehkä nähnyt tuo LEO:n. Aivan varma havainto, siis omin silmin katsottuna  oli tuo loppuosa rekisteristä LEO. Välimatkaa oli noin 50 metriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa no vanhoja työvuorolistauksia tsekaanneena olen käynyt Wienissä 11. huhtikuuta ja silloin ehkä nähnyt tuo LEO:n. Aivan varma havainto, siis omin silmin katsottuna  oli tuo loppuosa rekisteristä LEO. Välimatkaa oli noin 50 metriä.

 

Joo, tuossa tuo "ehkä" taitaa olla se avainsana. Jompikumpi jokatapauksessa "kusee", silminnäkijähavainto tai työvuorolista. 28.3.2011 kone on jokatapauksessa ollut jo OE-LMK:

 

http://www.airliners.net/photo/People's-Viennaline/Embraer-ERJ-170-100LR-170LR/1900937/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Finnair luopui noin monesta E170-koneesta. Onko kyseessä pelkkä kustannussäästö Flyben tultua kuvioihin?

 

Liian pieni matkutajakapasiteetti nykyhinnoilla operointikustannuksiin nähden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä näytä LEL ollut enää palveluksessa ainakaan viime aikoina. LEI ja LEK ovat vielä Flybeellä. LEM ja LEN Nigeriassa? LEO Itävallassa. Eli nuo ensimmäiset neljä tuosta kymmenen sarjasta ovat tarjolla. Ovat myös noista mainituista ainoat Cat3A/autoland kelpoiset.

 

OH-LEL näyttäisi CH-Aviation-sivuston mukaan lentävän nyt California Pacific Airlinesin riveissä.

 

http://www.ch-aviation.ch/aircraft.php

http://www.flycpair.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Estonian Air tilaa Embraerilta kolme uutta Embraer 175 ja yhden Embraer 190 -koneen, jotka toimitetaan vuoden 2014 toisella vuosipuoliskolla. Lisäksi yhtiö vuokraa neljä Embraer 170 (Finnairilta) ja neljä Embraer 190 -konetta.

 

Lainaus Embraerin lehdistötiedotteesta:

 

Villepinte, France, February 27, 2012 – Estonian Air has selected Embraer’s family of E-Jets to revamp its entire fleet of narrow-body and regional jets. The national flag carrier of Estonia and Embraer have signed a contract for the purchase of three E175s and one E190. Estonian Air will also take eight additional aircraft, four E170s and four E190s, under a combination of lease agreements with third parties and leasing companies. The direct purchase from Embraer is subject to the approval of Estonian Air’s Supervisory Council.

 

The first of four E170s leased from Finnair is entering service this month, while the aircraft on firm order will be delivered in the second semester of 2014.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään