Tuomas Filppula

Seuraava presidenttimme

425 viestiä aiheessa

Eli jos kannatat ääneen Niinistöä, niin leimaudut homokammoiseksi  :P

-Juha

Heh ei nyt sentään, vaan kyllä siellä joillakin paistaa homoargumentit läpi. Oli ne mielipiteet sitten mitä tahansa niin minulle se on ok.

Onneksi Sauli vie meidät Jyrkin kans NWO:on http://www.youtube.com/watch?v=MmNVTlHDYfU  ;D

Antti: Ei ollut sinulle kommenttia vaan ihan yleistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Kaikkea ei pidäkään suvaita,....  Kommunismillakin oli alunperin pohjalla hyvä ajatus -- kaikki kansalaiset olisivat tasavertaisia ja hyvinvoivia. Käytännön toteutus on kuitenkin tunnetusti ollut kaikkialla elämälle vierasta ja tuhoon tuomittua....

...

Juurikin näin, pero...

Ei Marx (ja Engels ja kumppanit... ) sitä 'kommunismia' kai edes tarkoittaneetkaan sellaisenaan toteutettavaksi... sen tekivät muut.

Se oli vain analyyttinen ajatusmalli... ei siis toteuttamisen ohjekirja hyvin/tai pahoinvointi yhteiskunnan toteuttamiseksi...

(ja hyvinhän siinä ennusteessa osui tuo massatuotannon ongelman kirous... menee niin halvaksi tuotteet että dumpataan.. huom.:  ei sitä 'kapitalistin riistoa' tässä suoraan nähtävissä jos noin halvalla antaa tuotteensa pois...)

Se kommunismi. Vertaa kuvitteellinen tilanne, jossa veistin koivusta kauniin lenkokoneen mallin itselleni... Ja sitten naapurin poika meni ja hyppäsi sillä lentokoneen mallilla rotkoon... (ja oli kipsissä jopa 70 vuotta sen naapurin jalat...)

(jonkinlainen 'kommunismi' tai 'clearing-kauppa' voi kuitenkin olla taas globalisaatiossa esissä valtioiden välillä...

Siis tavaranvaihto ja sen semmoinen. Vaikka 'öljyä sinulle ja puuta minulle'- periaatteella, luototusta ei ole ja tavanvaihto merellä puolimatkassa... Ja sitten ihan villit 'markkinat' katutasolle ('ruohonjuuritaso').

Ja siihen väliin sitten joku lailla rajoitettu säännöstelytalous keskisuurille firmoille yms...)

Mutta tuolla etelässä oli jo vuosia sitten esillä 'solidaarisuus-sana ja kaipuu sellaiseen... Suomalaiselle sen sanan käyttö iskee salamaa...

... mutta he kyllä tarkoittavat sillä sanalla ihan jotain muuta kuin ne mielleyhtymät mitä Suomessa 'solidaarisuus' sanan käyttö aiheuttaa... se pitäisi kai kääntää 'kohtuullisuudeksi' ja 'tosiasioiden tunnustamiseksi' tai tiettyjen 'perusasioiden hoitamiseksi' yhteisesti, ettei nyt vedetä joka asiassa köyttä ja täysillä omaan suuntaan...

Tuo homouskysymys minua on kuitenkin kovasti hämmästyttänyt... Avioliittoon vihkimisellä, ja joka siis on miehen ja naisen välille sovittu liitto (vieläpa valallinen tai ainakin 'juhlallinen lupaus'), ja tämä siis vielä kirkossa (joka kyllä nimityksenä on outo varhaiselle kristinuskolle, mutta siis jonkinlaisessa rukoushuoneessa) solmittuna, ja sillä esillä olleella vaatimuksella homoparien (siis samaa sukupuolta olevien) 'vihkimisellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Tai voihan sen pistää sitten vaikka näinkin… Eikö kaikki vihkimiset kirkossa pitäisi kieltää, kun ei ne liitot nykyisin kuitenkaan kestä… Siis myös heteroparienkin vihkimiset siellä kirkossa?  :P

(...vrt. "parempi kun ette ollenkaan vannoisi valoja...")

Se homoparien vihkiminen on silkkaa hulluutta jo ajatustasollakin....

Homot voivat solmia ne liittonsa 'maistraatissa' tai jossain. Ja lainsäädännöllä voidaan niin halutessa säätää 'homopareille' vielä paljon paremmatkin oltavat kuin heteroille jos se on aiheellista, ovathan he sillätavoin erilaisia, mikä pitäisi ehkä huomioida jotenkin...

Enemmän pitäisi tosiaan olla huolissaan siitä yhteiskunnan raamien suvaitsemattomuudesta... tämä vaikka Saksassa...

Siellä tekee pahaa katsella sitä 'piilokieltä' mitä ne homot ja lesbot siellä harrastaa kun etsii sitä tulevaa ’kumppania’... ja jos jää kiinni homoudestaan, niin se on sitten kai Auschwitziin lähtö edessä...  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just noin, peukut kaikille kolmelle Antti, Hanna, Janne + mie neljäntenä ihan sammaa mieltä. Huomenna n:o 6 lippuun, ei ole vaihtoehtoja. :thmbup:

Jees tälle!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just noin, peukut kaikille kolmelle Antti, Hanna, Janne + mie neljäntenä ihan sammaa mieltä. Huomenna n:o 6 lippuun, ei ole vaihtoehtoja.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten kävisi presidentin arvovallalle, jos tämä kieltäytyisi allekirjoittamasta jotain lakia, mutta eduskunta ei tinkisi lainkaan lain muodosta ja sisällöstä? Lakihan menisi jonkin ajan kuluttua läpi sellaisenaan presidentistä huolimatta, ja vähintäänkin tulisi kuva heikosta presidentistä, oli tämän toiminnalle hyviä perusteita tai sitten ei.

Otetaan esimerkki. Koivisto ei allekirjoittanut lakia joka siirsi helatorstain lauantailta torstaille. Tämä oli n.s. "korvattava" pyhä, eli lauantaina piti periaatteessa tulla töihin. Näin monta vuotta pystyimme välttämään sen, että vuodessa oli yksi torstai jolloin ravintola ei ollut auki. Nykyäänhän tätä ei tarvitse "korvata".

Kyllä tuo ainakin minun silmissä vain paransi Koiviston arvovaltaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se hyvä puoli tässä on että nyt kavereista näkee ketä homous oikeasti haittaa ja ketä ei.  ;)

Mitähän merkitystä sillä taas on...? Ainiin, voit katsoa heitä nenänvarttasi pitkin jatkossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kommunismin tarkoitus alunperinkin on ollut alistaa kansa, kaikki kansalaiset olisivat tasa-arvoisia eli kenelläkään ei ole juuri mitään, ja varmistaa vallanpitäjien hyvinvointi.

Koska kumpikaan ehdokkaista ei tietääkseni ole kommunisti (ei ainakaan ole omistusoikeutta poistamassa) voinkin kommentoida tätä.

Kommunismi on toiminut ilmeisesti pari kertaa historiassa. Viimeisin lienee Israelissa, Kibbutsit olivat alunperin kommunistisia paikkoja. Jopa lapset kasvatettiin perheestä "erossa". Tämä sitten kaatui "keskiluokkaantumiseen", immeiset halusivat omistaa tavaraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just noin, peukut kaikille kolmelle Antti, Hanna, Janne + mie neljäntenä ihan sammaa mieltä. Huomenna n:o 6 lippuun, ei ole vaihtoehtoja.  :thmbup:

Tä? Onko Haavisto heittänyt pyyhkeen kehään ja vetäytynyt?

Tatu: Juuri näin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

on se Haavisto edelleen tiukasti kisassa kiinni joten onnea hänelle ja kannattajilleen. Yhtälailla kuin Niinistölle ja hänen kannattajilleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Haavisto voittaa, on taas ulkomaille lähdön aika. Olen yleensä pilkannut Ruåtsalaisia, mutta alan jo pikkuhiljaa arvostaa heitä.

Puolet suomalaisistahan muutti ulkomaille PS:n jytkyn takia. Nyt kun se toinen puolisko muuttaa pois Haaviston voittaessa niin kuka tänne jää? Maahanmuuttajat! Haistan salaliiton.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän merkitystä sillä taas on...? Ainiin, voit katsoa heitä nenänvarttasi pitkin jatkossa?

Kyllä ainakin minä pidän ihmisiä joita homous oikeasti haittaa hyvin pieninä ihmisinä. Kuten katson ääri-ksenofobisia, ääri-uskovaisia, yms. ihmisiäkin.

Mulla on oikeus ja mielestäni moraalinen velvollisuus siihen. Taf lak.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puolet suomalaisistahan muutti ulkomaille PS:n jytkyn takia. Nyt kun se toinen puolisko muuttaa pois Haaviston voittaessa niin kuka tänne jää? Maahanmuuttajat! Haistan salaliiton.

Juuri niin Joona! Kohta ei ole aamuruuhkia kun porukka muuttaa pois :) itse en viitsi äänestää vähemmän huonoa, mutta tyhjän lapun voin käydä pudottamassa. Jungner lupasi erota jos Lipponen ei pärjää. Katsotaan miten käy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin minä pidän ihmisiä joita homous oikeasti haittaa hyvin pieninä ihmisinä. Kuten katson ääri-ksenofobisia, ääri-uskovaisia, yms. ihmisiäkin.

Mulla on oikeus ja mielestäni moraalinen velvollisuus siihen. Taf lak.

Jaaha. Löit sitten natsikortin pöytään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai Jungner sellaista ole sanonut?

Tässäpä yksi linkki lukuisiin uutisiin aiheesta:

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/demari-jungnerilta-hurja-erolupaus/art-1288441052098.html

Mutta Lipponenhan on jo pelastanut Jungnerin nahan ikävältä vasten omaa tahtoa tapahtuvalta irtisanoutumiselta:

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/lipponen-jungner-saa-puolestani-jatkaa/art-1288444092606.html

Turhanpäiväistä etukäteen mietittyä draamaa ja huomionhakua koko juttu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä mä just tarkoitin. Jos lukee vaan otsikoita, eikä mitä itseasiassa on sanottu, jää tuohon käsitykseen.

Kyllähän tämä Toivo Sukarin nuorempi painos oikeasti uhosi eroavansa jos Lipponen ei pärjää. Asia kyllä tulee aikalailla selväksi kun luet tuon iltasanomien lainauksen loppuun saakka :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tämä Toivo Sukarin nuorempi painos oikeasti uhosi eroavansa jos Lipponen ei pärjää. Asia kyllä tulee aikalailla selväksi kun luet tuon iltasanomien lainauksen loppuun saakka :)

Joo, ne gallupit eivät vaan toteutuneet, vaan tulos oli niitä parempi. Sitä menikö viesti perille on paljon vaikeampi mitata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä mä just tarkoitin. Jos lukee vaan otsikoita, eikä mitä itseasiassa on sanottu, jää tuohon käsitykseen.

No en minä näe tuossa mitään epäselvää. Viesti on ihan selkeä vaikka mitenpäin kääntelisi: Jos ei tuolla herätysyrityksellä demarit herää ja äänestä Lipposen lihavaa poikaa, ei Paavo silloin pärjää ja siinä tapauksessa Jungner aikoo erota. :P

Vai mitä minä en nyt ymmärtänyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ne gallupit eivät vaan toteutuneet, vaan tulos oli niitä parempi. Sitä menikö viesti perille on paljon vaikeampi mitata.

Miten se tulos oli parempi?? Lipponen jäi kauas taakse, ja Jungner lupasi erota. Ei voi olla vaikeaa. Nyt punnitaan Jungnerin puheet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään