Tuomas Filppula

Seuraava presidenttimme

425 viestiä aiheessa

onhan niitä muutama luvannut antaa kansanedustajapalkkansa mm. hyväntekeväisyyteen... ja tehneetkin sen.

Kerrotko, Hanna, kuka on tehnyt niin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eräs fiktiivinen kertomus...

Muistanpa ajan, jolloin Fortum_Berhandilainen ja Jokeri_Pokeri lähtivät Saksaan taloutta opettamaan...

"Uskallammeko jo puhua Suomen mallista", he sanoivat... ja ilmeisesti uskalsivat...

Pian 'uusimaailmanjärjestys' toi UMTSi_BUMin ja muuta...  :'(

Mutta minulla olisi kysymys kaikille presidenttiehdokkaille (jo pudonneillekin ja jopa edellisten vaalienkin presidenttiehdokkaille):

Mikä on suhteesi 'kassakaappisopimukseen' ja mikä se kassakaappisopimus on ja mitä se tarkoittaa? Laittomuuttako? Edustatteko laittomuutta?

Ja tämän voi erityisesti kohdentaa niille vihreiden aatteen edustajille, koska se juuri kiinnostaa minua kovasti... 06.6 1986

Vaikkei se tietysti juuri mitään muuta, hehän vain edustavat niitä Suomen vihreitä... ei muuta..

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Suomessa muka joku poliitikko joskus vastannut puheistaan?

Niinpä.

Tai asetellut sanansa niin, ettei niitä voisi tulkita tarvittaessa. Jungner asetti kaksi ehtoa ja ainakaan toinen ei kirjaimellisesti toteutunut - Lipposen todellinen kannatus oli parempi kuin galluppien. Ei paljon, mutta kuitenkin. Ja nyt on Lipponen pisteenä i:n päälle antanut Jungerille synninpäästön. Voi olla ettei se Junger lähde yhtään minnekään.

Poliitikkojen lupauksia ja lehtien kirjoituksia kannattaa lukea aika kriittisellä silmällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla ettei se Junger lähde yhtään minnekään.

No ei varmaan lähde! Hölmöhän se olisi jos lähtisi. Jätti ensin perheensä, ja lähti "nätin" kuuluuttajan kyytiin, sitten sai kenkää ja sai hyvän duunin sossuilta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi että osui noin pahasti.

Et sinä mihinkään osunut. Tuollaiset puheet ovat minusta lähinnä säälittäviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et sinä mihinkään osunut. Tuollaiset puheet ovat minusta lähinnä säälittäviä.

Ksenofobian vastaiset? Voi luoja ...

Jos taasen pitää kaikkea maapallolla olevaa ääri-ksenofobiaa natsismina ... noh, olen iloinen että pidät minun puheitani säälittävinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ksenofobia taitaa olla enemmän Sparta-kortti.

Kyllä se oli natsikortti ja sen tarkoituskin oli yrittää loukata jotakuta. Jos nyt satutaan puhumaan esimerkiksi tällaisista asioista, niin aivan varmasti kohta heilahtaa leimakirves ja puhujia ruvetaan nimittelemään rasisteiksi tai juurikin ksenofoobikoiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko sinä muka oikea henkilö sanomaan, mitä on ksenofobia?

Silloin kun minä sen kirjoitan, kyllä.

Muuten, puhuin ääri-ksenofobiasta. Kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän ksenofobisia. Tai ehkä paremmin sanottuna tekevät toisista stereotyyppisiä arviointeja, joista osa tietenkin virheellisiä, osa ei.

Toistamiseen en pyydä anteeksi sitä, että "loukkasin" sinua, eli asia osui noin pahasti. Linkität jopa jonkun tekemään rikokseen, tällähän ei ole ksenofobian kanssa yhtään mitään tekemistä. Eikä siinä vielä kaikki, otat vielä keittiöveitsisarjan, eli ihanan(?) marttyyrin aseman "kyllä nyt joku jossain leimaa mut ties miksi". Tässä olet kyllä ihan oikeassa, minä leimasin sinut mielessäni, en rasistiksi, en ksenofoobikoksi, vaan joksikin ihan muuksi. HAND.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se oli natsikortti ja sen tarkoituskin oli yrittää loukata jotakuta. Jos nyt satutaan puhumaan esimerkiksi tällaisista asioista, niin aivan varmasti kohta heilahtaa leimakirves ja puhujia ruvetaan nimittelemään rasisteiksi tai juurikin ksenofoobikoiksi.

Huoh. Tiedän ihmisiä, jotka vetävät aasinsillan asiasta kuin asiasta tukemaan muukalaisvastaista puhettaan ja sellaisia, jotka kääntävät kaiken keskustelun edustamansa uskonlahkon propagandaksi. Sen lisäksi tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka sosiaalisen vastuun varjolla hyysääväät rikollisia. Ensimmäisiä voidaan sanoa ääri-ksenofobikoiksi, toisia ääri-uskovaisiksi ja kolmansista käytetään paremman nimityksen puutteessa sanontaa kukkahattutäti. Näistä on natseihin vielä pitkä matka, vaikka ovatkin ilmöinä äärimmäisen rasittavia.

Tuota sinun "minä tiedän mitä sinä oikeasti tarkoitit" -korttia nimitetään yleiskielessä vaimoksi,  mutta argumentoinnissa sanotaan että se on olkinukke.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsotaan, näkeekö hän mitään syytä erota, kuten vakiosanonta kuuluu.

Ellei omista SDP:n jäsenkirjaa, tällä asialla jeesustelun ainoa motivaattori on vahingonilo. Kannattaa kysyä peilikuvaltaan onko se kovin kypsää käytöstä ja mitkä ovat syyt siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ellei omista SDP:n jäsenkirjaa, tällä asialla jeesustelun ainoa motivaattori on vahingonilo. Kannattaa kysyä peilikuvaltaan onko se kovin kypsää käytöstä ja mitkä ovat syyt siihen.

No, jos ajattelisin joskus äänestää SDP:tä, niin kyllä puoluejohdon toiminta vaikuttaisi tuohon äänestyspäätökseen. Jos puoluejohdolta puuttuu pitkäjänteisyys ja sisu asioiden eteenpäinviemiseen, niin kannattaneeko sellaiseen uhrata omaa äänioikeuttaan.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just juu. Alkaa menemään vähän samaan kategoriaan, kuin ilmailupiireistä tuttu "Jos et ole lentäjä, älä vaan ota mihinkään ilmailuun liittyvään asiaan kantaa"  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just juu. Alkaa menemään vähän samaan kategoriaan, kuin ilmailupiireistä tuttu "Jos et ole lentäjä, älä vaan ota mihinkään ilmailuun liittyvään asiaan kantaa"  :P

Saanks mä ottaa tähän presidentinvaaliasiaan enää kantaa kunnei oo enää naisehdokkaita?  ::)

Ihan aattelin varmistaa ettei sitte tuu jälkeen päin sanomista...

jaaaa takaisin asiaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saanks mä ottaa tähän presidentinvaaliasiaan enää kantaa kunnei oo enää naisehdokkaita?  ::)

Et saa. Mutta vain siksi, että ethän ole pyrkimässä presidentiksi  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään