Tuomas Filppula

Seuraava presidenttimme

425 viestiä aiheessa

Tänää sitten äänestämään!!  Jokainen voi itse vaikuttaa asiaan ei kannata jäädä kotia istumaan TV ääreen. Minulle ainakin on tärkeää se millainen pressa Suomea edustaa maailmalla ,koska sitähän se on edustamista ilman mitään konkreettista valtaa juurikaan ei ole jäljellä esim Kekkosen ajan presidenttiydestä.

Turhaa naaiviutta ajatella että maailmalla edustaessaan presidentti ei antaisi mitään ensikuvaa Suomesta.  Nykyajan muoti-ilmiöhän on että homoja on julkisuudessa esillä niin dokumenteissä kuin televisiosarjoissa.  Nyt sitten ajatellaan että myös presidentti voi olla homo ja edustaa maataan maailmalla "puolisonsa" kanssa tai ilman.  Julkisuudessa maailmalla asia varmaan ohitettaisiinkin olankohatuksella vapaamielisissä maissa mutta kabineteissa selän takana varmaan naurettaisiin tätä Suomen uutta edustuspresidenttiä.  Ja ehkä monessa paikkaa julkisestikin.

Ei tämä skenaario ainakaan parantaisi maailmalla Suomikuvaa ja epäilen että tällä valinnalla olisi myös muitakin seurauksia.

YK:n Turvallisuusneuvostoon vaihtuvaksi jäseneksi pyrkimiselle ja monelle muulle maailmalla Suomelle poliittisesti merkittävälle asialle voisikin äkkiä olla haittaa tästä.  Ei oteta enää vakavasti maata joka valitsee edustajakseen sivarihomon.  Per...seen pantavaa sakkia varmaan koko Suomen kansa;sellainen on kansa kuin on presidenttikin tuuminevat varmaan monen maan johtajat.

Hyvää äänestyspäivää kaikille.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänää sitten äänestämään!!  Jokainen voi itse vaikuttaa asiaan ei kannata jäädä kotia istumaan TV ääreen. Minulle ainakin on tärkeää se millainen pressa Suomea edustaa maailmalla ,koska sitähän se on edustamista ilman mitään konkreettista valtaa juurikaan ei ole jäljellä esim Kekkosen ajan presidenttiydestä.

Tosiaan tänään äänestämään, jotka eivät ole vielä hoitaneet kansallisvelvollisuuttaan! Huolehditaan yhdessä siitä ettei Suomea ja suomalaisuutta edusta maailmalla liero lakimies, vaan maailmaa nähnyt,  avokatseinen humanisti!

Jukalla taitaa olla jäänyt vähän liikaa traumoja veneilystä "poikien kanssa". Jätetäänhän makuuhuonehommat sinne makuuhuoneen (tai hytin) puolelle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki uurnille vaan. Oman ääni meni joku viikko sitten parhaalle miehelle, oman kylän paljon rehellistä työtä tehneelle kaverille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Per...seen pantavaa sakkia varmaan koko Suomen kansa;sellainen on kansa kuin on presidenttikin tuuminevat varmaan monen maan johtajat.

Taitaa Jukkaa nämä pyllyjutut kiinnostaa kun niitä pitää viestistä toiseen viljellä. Mutta ei siinä mitään, kukin tavallaan.

Eiköhän peli ole selvä, veikkaisin 66-34 Niinistölle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään oli Iltalehdessä tutkijalta kommenttia ja miten se äänestys kanta Haavistoon rakentuu, ja pitkälti suurkaupungeissa ääniä haravoi Haavisto hyvällä menestyksellä, kun taas mennään sisemmälle Suomeen, ääni muuttuu kellossa.

Suvaitsevuus siis asuu pitkälti kaupungeissa ja suuremmissa sellaisissa, kuin täällä landella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa Jukkaa nämä pyllyjutut kiinnostaa kun niitä pitää viestistä toiseen viljellä. Mutta ei siinä mitään, kukin tavallaan.

Eiköhän peli ole selvä, veikkaisin 66-34 Niinistölle.

Siis Niinistö 66% ja Haavisto 34%,

josta seuraa yhteenveto, että Suomessa on homoja kolmannes äänioikeutetuista. Meneekös tuo jo yli Ruotsin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan on. Siis maalla ollaan suvaitsemattomia ja isoissa kaupungeissa suvaitsevaisia. Vai olisiko niin että suuriin kaupunkeihin on pesiytynyt suuri määrä erilaisia alakulttuureiden ja vaihtoehtoryhmien edustajia?

Jos sillä että Haavisto on sukupuolisen vähemmistön edustaja on äänestäjälle merkitystä, ja äänestyspäätös tehdään sen perusteella ei tarkoita sitä että kyseessä on suvaitsematon henkilö. Minulle ei mahdu päähän se että ihmisten pitäisi näiden alaryhmien näkökannan mukaan hyväksyä kaikki mitä sieltä suunnalta työnnetään. Minä en esim hyväksy Romanian Romanien hyysäämistä lainkaan enkä Suomessa harjoitettua maahanmuutopolitiikkaa tai miten yhteiskunnan rahoja, eli veroja jaetaan pitkin poikin.

Ongelmaksi muodostuu tämä suvaitsevaisten ryhmä joiden suvaitsevaisuus loppuu juurikin siihen oman mielipiteen ja asian ymmärtämiseen. Minun mielipiteeni on tämän jengin mielestä väärä ja näinollen olen suvaitsematon, rasisti, sovinisti, fasisti ja ehkä jopa vielä antifilatelisti. Pidän vuosien ulkomailla asumisen jälkeen näitä ryhmiä lähinnä naurettavina ja lapsellisina, kuten pidän niitä joiden mielestä rautaa rajalle ja hanat kiinni. On olemassa sellainen asia kuin kultainen keskitie joka tuntuu Suomen kansalta unohtuneen täysin.

Haavisto edustaa mielestäni näitä alaryhmiä, tätä katsantakantaa ja niitä asioita mitkä eivät käy yhteen oman maailmankatsomuksen kanssa. Haaviston CV ei ole omasta mielestä verrattavissa Niinistön vastaavaan. Pari vuotta ulkomailla sekalaisin tuloksin. Ok hienoa että on oltu maailmalla, mutta mutta ei sittenkään taida rahkeet riittää, siis minun mielestäni eivät riitä. Se että Haavistolla on parisenkymmentä vuotta nuorempi omaa sukupuolta oleva kumppani ei taas ole, mielestäni siis, mitään tekemistä sen kanssa onko Haavisto sopiva presidentiksi vai nou. Tämä tuntuu kuitenkin olevan monelle se kynnyskysymys. Heille suon oikeuden, toisin kuin monet täällä, tuohon mielipiteeseen ja äänestää omien kriteeriensä mukaista parasta ehdokasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä nyt vielä lainaus sieltä viisaalta tietäjältä:

- Kyllä turuilla ja toreilla käydään keskustelua tavallisen rahvaan keskuudessa Pekka Haaviston homoudesta sekä hänen siipastaan, sanoo Tampereen yliopiston politiikan tutkija Pertti Timonen.

Timosen mukaan homoseksuaalisuus sekä tuo että vie ääniä Haavistolta. Konservatiivisten - kuten Paavo Väyrysen ja Timo Soinin - äänestäjien keskuudessa asia ei esimerkiksi välttämättä ole valttikortti.

- Haavistolla on tiettyjä puutteita: homous, ulkomainen parisuhde, vihreys, sivarius sekä se, että opinnot ovat jääneet kesken.

"Maalla vierastetaan"

- Mitä suurempi kaupunki, sitä enemmän Haavistolla on erilaisine ominaisuuksineen kannatusta. Kun mennään syvälle maakuntiin ja provinssien osiin, ilmiö muuttuu päinvastaiseksi. Tämä on päivänselvä asia, toteaa puolestaan Keskisuomalaisen ex-päätoimittaja Erkki Laatikainen.

Viittaus meni siis päätoimittajan mielipiteestä, jossa aiemmin viittasin tutkijaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joka tapauksessa, voin sen sanoa että Ääneni annan Sauli Niinistölle.

Se on ollut jo useamman vuoden itselleni varmin presidentti ehdokkaaksi, aikoja ennen kuin edes Haavisto ajattelikaan ruveta ehdokkaaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haavisto edustaa mielestäni näitä alaryhmiä, tätä katsantakantaa ja niitä asioita mitkä eivät käy yhteen oman maailmankatsomuksen kanssa. Haaviston CV ei ole omasta mielestä verrattavissa Niinistön vastaavaan. Pari vuotta ulkomailla sekalaisin tuloksin. Ok hienoa että on oltu maailmalla, mutta mutta ei sittenkään taida rahkeet riittää, siis minun mielestäni eivät riitä. Se että Haavistolla on parisenkymmentä vuotta nuorempi omaa sukupuolta oleva kumppani ei taas ole, mielestäni siis, mitään tekemistä sen kanssa onko Haavisto sopiva presidentiksi vai nou. Tämä tuntuu kuitenkin olevan monelle se kynnyskysymys. Heille suon oikeuden, toisin kuin monet täällä, tuohon mielipiteeseen ja äänestää omien kriteeriensä mukaista parasta ehdokasta.

Jos ajatellaan tätä kannatusrakennetta, niin nuoret äänestää enemmän Haavistoa, kuin vanhat. Tämä siis suvaitsevaisessa Suomessa. Kumminkin Pressa eniten tekee keikkaa elinkeinoelämän kanssa rakentaakseen liikesuhteita ympäri maailmaa. Nää keitä nää elinkeinoelämän lähetystöt tapaa Pressan kanssa on kanssa yleensä hiukan vanhempaa porukkaa, jotka on kerennyt siis olla jo mukana uraputkessa, ja ovat yleensä paljon konservatiivisempia kuin suvaitsevaisessa Suomessa. Tämän perusteella uskon(en siis tiedä) että myös pääsy/kutsu noihin "kekkereihin" on paljon helpommin saatavilla heterolle presidentille/presidenttiparille?

Tunnen harrastukseni puolesta ihan varakkaita liikemiehiä ympäri maailmaa, niin kyllä niillä ainakin hauskaa ja valitettavasti mollattavaa on asian puolesta.

Henkilökohtaisesti mulle on sama, onko Haavisto homo vai ei. Me emme koskaan tulee tapaamaan, vaikka mä oon vihreämpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen luonnonsuojelun puolesta, puhtaan energian jne. Äänestin aikoinaan Vihreitä pariin otteeseen. Mutta ja nyt on kyseessä iso MUTTA. Vihreät, oikeastaa puolue ja iso osa kannattajista ajavat nimenomaan sellaisia asioita millä ei ole luonnon kanssa mitään tekemistä. Tästä ennen hyvän asian puolesta toimineesta organisaatiosta on muodostunut vaihtoehtokulttuurien tyyssija, maahanmuuttajien ja "Hädänalaisten" ulkomaalaisten tukiverkosto joka kalastelee ääniä maahanmuuttajilta. Ennenkaikkea Vihreät ovat vasemmistolainen ja vasemmalle nojaava suvaitsevaisviherpunainen puolue. Monilla tuntuu olevan erikoisfilttereillä varustetut lasit silmillä ja selektiivinen kuulo. Kannattaa tosiaan katsoa mitä asioita Vihreät ovat ajaneet ja mitkä ovat heidän kriteereitään. Vihreät eivät ole enään sitä mitä he olivat aikaisemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen luonnonsuojelun puolesta, puhtaan energian jne. Äänestin aikoinaan Vihreitä pariin otteeseen. Mutta ja nyt on kyseessä iso MUTTA. Vihreät, oikeastaa puolue ja iso osa kannattajista ajavat nimenomaan sellaisia asioita millä ei ole luonnon kanssa mitään tekemistä. Tästä ennen hyvän asian puolesta toimineesta organisaatiosta on muodostunut vaihtoehtokulttuurien tyyssija, maahanmuuttajien ja "Hädänalaisten" ulkomaalaisten tukiverkosto joka kalastelee ääniä maahanmuuttajilta. Ennenkaikkea Vihreät ovat vasemmistolainen ja vasemmalle nojaava suvaitsevaisviherpunainen puolue. Monilla tuntuu olevan erikoisfilttereillä varustetut lasit silmillä ja selektiivinen kuulo. Kannattaa tosiaan katsoa mitä asioita Vihreät ovat ajaneet ja mitkä ovat heidän kriteereitään. Vihreät eivät ole enään sitä mitä he olivat aikaisemmin.

100% samaa mieltä. Niinkuin vesimeloni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sillä että Haavisto on sukupuolisen vähemmistön edustaja on äänestäjälle merkitystä, ja äänestyspäätös tehdään sen perusteella ei tarkoita sitä että kyseessä on suvaitsematon henkilö. Minulle ei mahdu päähän se että ihmisten pitäisi näiden alaryhmien näkökannan mukaan hyväksyä kaikki mitä sieltä suunnalta työnnetään.

No kyllä sellainen ihminen kuitenkin on suvaitsematon sukupuolisuuntautuneisuuden suhteen, vaikka muuta väität. Ei presidentin työn vaatimuksena ole heterous.

Eihän tässä olla valitsemassa Suomelle virallista sukupuolista suuntautumista, eikä tarvitse luulla että jos Haavisto valitaan, että hänen arvonsa ryöpsähtävät kaikkien päälle tai että joku on heti patukkaa hanuriin tuppaamassa. Suurin osa Haaviston kannattajista on normiheteroita, jotka luultavasti ovat eri mieltä Haaviston kanssa monesta eri asiasta. Itse en olisi esimerkiksi valmis hyväksymään homoparien adoptio-oikeutta. Ja jos sellainen oikeus yleensä tulee, niin se tulee presidentistä riippumatta - lakeja säätävät muut toimijat. Asiantuntijoiden arviot Haaviston kyvyistä toimia neuvottelijana ja diplomaattina ovat kuitenkin vaikuttavia ja hänen tyylinsä esiintyä vetoavat minuun eniten.

Minä en esim hyväksy Romanian Romanien hyysäämistä lainkaan enkä Suomessa harjoitettua maahanmuutopolitiikkaa tai miten yhteiskunnan rahoja, eli veroja jaetaan pitkin poikin. Haavisto edustaa mielestäni näitä alaryhmiä, tätä katsantakantaa ja niitä asioita mitkä eivät käy yhteen oman maailmankatsomuksen kanssa.

Mitähän tekemistä esimerkiksi tuolla tarkoittamallasi maahanmuuttopolitiikalla on Haaviston kanssa? Onks tää omia ennakoluuloja vai ihan faktaa? http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kansanedustaja-pekka-haavisto-somalian-kriisin-uhreja-kannattaisi-auttaa-paikan-paalla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika oivan tiivistelmän teki Janne. Luin vihreiden puolueohjelman tuossa yks päivä ja voi hyvää päivää. Joku sen tiivistikin osuvasti, että toisten rahoilla on helppo pelastaa maailmaa, mutta kaukana on konkretia monessa kohtaa. Jos haluatte edistää vasemmistopolitiikkaa ja maksaa joka asiasta enemmän kuvitteellisen ihmisperäisen ilmastonmuutoksen sekä utopististen ympäristöhankkeiden nimissä, go for it. Tulosten kanssa voi olla heikompaa, ellei sitten satu pussinsa ohkaisuutta kummastelemaan.

Edit: Joo, eihän tämäkään enää ihan pressanvaalikauraa ole, mutta muistaen Haaviston panoksen puolueen historiassa, sillä on ainakin minun valintaani suurin arvomerkitys. Kettutyttölaumasielufantasian erottaminen vakavahenkisestä politiikantekemisestä ei ole suvaitsemattomuutta, vaan ihan tolkun puuhaa.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

YK:n ihmisoikeuslainsäädännön mukaan lapsille on turvattava oikeus SEKÄ ISÄÄN ETTÄ ÄITIIN. Itse sanojensa mukaan YK:ssa työskentelleenä Haavisto avoimesti rikkoo

YK:N mukaisia lapsen oikeuksia.

Parempi, että myllynkivi pistettäisiin "haavistolaisten" kaulaa, kun ovat riistämässä lapsilta oikeuksia ja tuhoamassa heidän tulevaisuuttaan.

Repikää tuosta sitten järkeä, tai huumoria: Vielä kehtaa pyrkiä Suomen Presidentiksi  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika oivan tiivistelmän teki Janne. Luin vihreiden puolueohjelman tuossa yks päivä ja voi hyvää päivää. Joku sen tiivistikin osuvasti, että toisten rahoilla on helppo pelastaa maailmaa, mutta kaukana on konkretia monessa kohtaa. Jos haluatte edistää vasemmistopolitiikkaa ja maksaa joka asiasta enemmän kuvitteellisen ihmisperäisen ilmastonmuutoksen sekä utopististen ympäristöhankkeiden nimissä, go for it. Tulosten kanssa voi olla heikompaa, ellei sitten satu pussinsa ohkaisuutta kummastelemaan.

-A-

Eiks tuo oo aika utopistista kuvitella, että Suomen poliittinen ilmasto muuttuu radikaalisti presidentin valinnan myötä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks tuo oo aika utopistista kuvitella, että Suomen poliittinen ilmasto muuttuu radikaalisti presidentin valinnan myötä?

Sillä lisäsinkin tuon editin, joka ei ehtinyt ajoissa. En toki kuvittelekaan. Se vaan vaikuttaa siihen, että ehdokas Haavisto ei edusta niitä arvoja, joille minä antaisin ääneni yksissäkään vaaleissa. Siitäkin huolimatta, että hän on oikeasti aika hieno esiintyjä ja puhuja.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika oivan tiivistelmän teki Janne. Luin vihreiden puolueohjelman tuossa yks päivä ja voi hyvää päivää. Joku sen tiivistikin osuvasti, että toisten rahoilla on helppo pelastaa maailmaa, mutta kaukana on konkretia monessa kohtaa. Jos haluatte edistää vasemmistopolitiikkaa ja maksaa joka asiasta enemmän kuvitteellisen ihmisperäisen ilmastonmuutoksen sekä utopististen ympäristöhankkeiden nimissä, go for it.

Kiintoisaa, että kiittelet Jannen tiivistelmää, mutta saman tien hyökkäät vihreiden ympäristöpolitiikkaa vastaan, vaikka ymmärtääkseni luonnonsuojelu on juuri se asia mihin vihreiden pitäisi Jannen mielestä keskittyä.

YK:n ihmisoikeuslainsäädännön mukaan lapsille on turvattava oikeus SEKÄ ISÄÄN ETTÄ ÄITIIN. Itse sanojensa mukaan YK:ssa työskentelleenä Haavisto avoimesti rikkoo

YK:N mukaisia lapsen oikeuksia.

Parempi, että myllynkivi pistettäisiin "haavistolaisten" kaulaa, kun ovat riistämässä lapsilta oikeuksia ja tuhoamassa heidän tulevaisuuttaan.

Heitäpä linkki tähän lainsäädäntöön. Vähemmän suvaitsevaisissa piireissä kun on tykätty esittää tätä väitettä, mutta en ole vieläkään nähnyt kenenkään kertovan mihin se perustuu. Minun tuntemani lait, sopimukset ja julistukset kun puhuvat vanhemmista yksilöimättä sen kummemmin heidän sukupuoltaan.

Repikää tuosta sitten järkeä, tai huumoria: Vielä kehtaa pyrkiä Suomen Presidentiksi  :thmbdn:

Kehtaathan sinäkin kirjoittaa tänne myllynkivistä yms.

//edit: Mielenkiintoinen huomiona täytyy sanoa, että lukuisista seuraamistani keskusteluista tämä on ainoa jossa Haaviston seksuaalisesta suuntautumisesta on onnistuttu tekemään vaalikeskustelun pääpointti. Muualla saatetaan puhua jopa ehdokkaiden mielipiteistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ajatellaan tätä kannatusrakennetta, niin nuoret äänestää enemmän Haavistoa, kuin vanhat. Tämä siis suvaitsevaisessa Suomessa. Kumminkin Pressa eniten tekee keikkaa elinkeinoelämän kanssa rakentaakseen liikesuhteita ympäri maailmaa. Nää keitä nää elinkeinoelämän lähetystöt tapaa Pressan kanssa on kanssa yleensä hiukan vanhempaa porukkaa, jotka on kerennyt siis olla jo mukana uraputkessa, ja ovat yleensä paljon konservatiivisempia kuin suvaitsevaisessa Suomessa. Tämän perusteella uskon(en siis tiedä) että myös pääsy/kutsu noihin "kekkereihin" on paljon helpommin saatavilla heterolle presidentille/presidenttiparille?

Tunnen harrastukseni puolesta ihan varakkaita liikemiehiä ympäri maailmaa, niin kyllä niillä ainakin hauskaa ja valitettavasti mollattavaa on asian puolesta.

Henkilökohtaisesti mulle on sama, onko Haavisto homo vai ei. Me emme koskaan tulee tapaamaan, vaikka mä oon vihreämpi.

Näin juuri.  "Miksi ovet ei aukene mulle onko suuntautumiseni syytä tää",  ihmettelisi Haavisto jos tilanteeseen edes pääsisi!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kehtaathan sinäkin kirjoittaa tänne myllynkivistä yms.

.

Iltapulun mukaan Haavisto lupsi opettaa MIEHENSÄ HIIHTÄMÄÄN  ;D

kalle, kehtaan kirjoittaa mielipiteitäni, tännekin, kehtaathan sinäkin.

Äänestätkö sinäkin Kalle ,HOMOA Suomen keulakuvaksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äänestätkö sinkin Kalle HOMOA Suomen esikuvaksi

Tähän mennessä on tullut äänestettyä lähinnä HETEROITA, joten miksipä ei.

//edit: Ja syystä tai toisesta en jaa kiinnostustasi muiden ihmisten sänkypuuhiin. Tehkööt mitä haluavat, ei kuulu minulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä sellainen ihminen kuitenkin on suvaitsematon sukupuolisuuntautuneisuuden suhteen, vaikka muuta väität. Ei presidentin työn vaatimuksena ole heterous.

Mitähän tekemistä esimerkiksi tuolla tarkoittamallasi maahanmuuttopolitiikalla on Haaviston kanssa? Onks tää omia ennakoluuloja vai ihan faktaa? http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kansanedustaja-pekka-haavisto-somalian-kriisin-uhreja-kannattaisi-auttaa-paikan-paalla

Ensimmäiseen: Eiköhän ihmisillä ole OIKEUS mielipiteisiin ja äänestää oman käsityksensä mukaan riippumatta mitä sinä pidät suvaitsevaisena tai nou. Itseasiassa se että pidät homoseksuaaleja hyväksymättömiä ihmisiä suvaitsemattomina osoittaa suvaitsemattomuutta sinun suunnaltasi.

Viimeiseen: Lue Vihreiden puolueohjelma. Haavisto on vielä käsittääkseni Vihreä(Punainen) ja puolueen jäsenenä ajaa samoja asioita. Teot puhuvat kuitenkin enemmän kuin kirjoitukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//edit: Mielenkiintoinen huomiona täytyy sanoa, että lukuisista seuraamistani keskusteluista tämä on ainoa jossa Haaviston seksuaalisesta suuntautumisesta on onnistuttu tekemään vaalikeskustelun pääpointti. Muualla saatetaan puhua jopa ehdokkaiden mielipiteistä.

Eiköhän tänne ole nimenomaan ole viimeisissä kirjoitettu pääpointtina Haaviston mielipiteistä, linjasta ja hänen edustamansa puolueen agendasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeiseen: Lue Vihreiden puolueohjelma. Haavisto on vielä käsittääkseni Vihreä(Punainen) ja puolueen jäsenenä ajaa samoja asioita. Teot puhuvat kuitenkin enemmän kuin kirjoitukset.

Puolueohjelma kuvaa puoleen arvoja sellaisina kuin puolueen enemmistö ja/tai johto on päättänyt niistä. Käytännössä tällä on merkitystä lähinnä eduskunnassa mikäli puolue noudattaa ryhmäkuria. Muilta osin jokaisella puolueen jäsenellä ja ehdokkaalla on omat mielipiteensä, jotka voivat joko olla puolueohjelman mukaisia tai sen vastaisia. Etenkään presidentinvaaleissa puolueen kannoilla ei ole mitään väliä, vaikka ehdokkaat yleensä ovatkin puolueiden asettamia. Esimerkiksi Niinistö on tehnyt useita irtiottoja kokoomuksen vallitsevista kannoista. Jos kuvittelee jokaisen puolueen jäsenen allekirjoittavan puolueohjelman sellaisenaan, on yksinkertaisesti väärässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kuvittelee jokaisen puolueen jäsenen allekirjoittavan puolueohjelman sellaisenaan, on yksinkertaisesti väärässä.

En tainnut tarjota tätä kirjoituksissani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään