Jukka Immonen

Eikö kaksi Geforcen 9800GT näytönohjainta pitäisi riittää pyörittämään FSX?

106 viestiä aiheessa

i5 on kaukana pullonkaulasta. i7 ja i5-sarjojen ainoat erot ovat HT-tuki ja vakiokellot. HT-tukea tarvitsee ainoastaan raskaassa videoeditoinnissa ja renderöinnissä, pelit eivät siitä hyödy.(Toni kertoo yhden pelin joka käyttää 8 ydintä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

i5 on kaukana pullonkaulasta. i7 ja i5-sarjojen ainoat erot ovat HT-tuki ja vakiokellot. HT-tukea tarvitsee ainoastaan raskaassa videoeditoinnissa ja renderöinnissä, pelit eivät siitä hyödy.(Toni kertoo yhden pelin joka käyttää 8 ydintä)

Tämä on taas tietysti sinun mielipiteesi asiasta, turhaa alat väkiseltään tunkemaan omaa mielipidettäsi muille. Kestä se ettei kaikki ole samaa mieltä kanssasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on taas tietysti sinun mielipiteesi asiasta, turhaa alat väkiseltään tunkemaan omaa mielipidettäsi muille. Kestä se ettei kaikki ole samaa mieltä kanssasi.

Kantani on 100% totta. Kerro ihmeessä prossesoreiden muut erot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kantani on 100% totta. Kerro ihmeessä prossesoreiden muut erot.

Kerro sinä sitten miten minä sain lähemmäs 10 fps eron 2500k ja 2600k välillä simussa täysin samoilla asetuksilla ja kokoonpanolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No todistan asian sillä, se threadi löytyy vieläkin täältä kuvien kera. Lönnqvistin Henrikin on nähnyt testitulokset ja tais sielä olla muutama kymmen muutamakin tämän foorumin keskustelijaa todistamassa kuten Esa Sairio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No todistan asian sillä, se threadi löytyy vieläkin täältä kuvien kera. Lönnqvistin Henrikin on nähnyt testitulokset ja tais sielä olla muutama kymmen muutamakin tämän foorumin keskustelijaa todistamassa kuten Esa Sairio.

Linkit kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Linkit kiitos.

Pieni hetki, jos maltat odottaa. Tästä ajankohdasta on aikaa jokunen kuukausi.

2500K tuli vartavasten ostettua että sain testit tehtyä silloin.

Valitettavasti tuota threadia ei näytä löytyvän tuolta. Kyselen Maliniemen Mikolta vielä oisko se jemmassa, sekin taitaa sen threadin vielä muistaa.

Mutta tunnettuja foorumilaisia sielä oli sitä keskustelua joka tapauksessa silloin todistamassa, mutta ei se hankala homma ole testata uudelleen.

Veljeltä löytyy edellisen kokoonpanon osat ja muksujen koneessa on 2500K kiinni, joten ei tuota suurta vaivaa tehdä testejä uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin senkin verran tässä ihmettelen, kun vaihdoin 2600K nykyiseen, niin kummasti vaan ne FPS nousee prossua vaihtamalla. Kerrotko siihen Matias vielä syyn?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin senkin verran tässä ihmettelen, kun vaihdoin 2600K nykyiseen, niin kummasti vaan ne FPS nousee prossua vaihtamalla. Kerrotko siihen Matias vielä syyn?

Juuh aivan varmasti, kun lennellään uuden prossun kanssa aavikon yllä ja 2600k:lla laskeudutaan Heathrowille ruuhka-aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh aivan varmasti, kun lennellään uuden prossun kanssa aavikon yllä ja 2600k:lla laskeudutaan Heathrowille ruuhka-aikana.

Kerroppas mikä siinä on kun käytössä on Aerosoftin Manhattan X, FSDT KJFK maisemat Ultimate Traffic II ja paljon itse luotua liikennettä.

Eli se alue jossa aina ensimmäisenä testaan uutta kokoonpanoa, koska alue on raskas siltä osin kun Polygonien määrä on moninkertaista kun mainituillasi alueilla. Joka kerta kun päivitys on prossun osalta ollut parempaan myös FPS on parantunut näillä alueilla. Tällä alueella teen testit siksi, koska sen tietää sitten kuinka sujuvaa se on sitten alueella jossa ei taas ole raskaita maisemia ja liikennettä. Eli pitkälti suuntaa antavat fps lukemat saa sen jälkeen pidemmiltä selville.

Toinen alue on tämä: Miamin maisema alue, jota olen itse tehnyt monta vuotta, parannellut tekstuurien laatua ja sitten ostin kaveriksi LatinVFR:n KMIA maiseman, alue on myös raskas pyörittää. Mutta ei niin kuin tuo New Yorkin alue, Miamin alueellakin tuli parannusta FPS.

Tässä kuvaa Miami maisemastani, jossa on käytetty yli 4000 polygonia.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mitä kuvat kertoivat FPS:ästä?

Nämä ei kerro mitään siitä, kertoo sen että mitä enemmän polygonien määrää sen raskaammalle sitä prossu joutuu.

Jos haluat testata tuota tekemääni Miamin maisemaa koneellasi, ja vertaat sitä simun omaan vaatimattomaan Miamiin, eli pointti asiassa on se että kun aletaan puhumaan prossujen tehoista niin mitä kalliimpi ja pykälää parempi sen paremmin FPS lukemat nousee.

Eli kyllä tuo mainitsemasi 2500k varmasti sopii jos ei ala hankkimaan simuun mitään raskaita maisemia tai lentokoneita, mutta jos mielii nauttia silmänruokaa maisemien kohdalla ja laadukkaiden lisureiden kohdalla niin sillon kannattaa olla valmis maksamaan enemmän. Köyhän ei kannata ostaa halvinta, muuten se on aina jostain muusta pois kuten. Voisin siis suositella että myös sinä testaat omalla kokoonpanollasi näitä maisema alueita ja aletaan vertaamaan esim nykyiseen prossuuni FSX:n suhteen, päästään tässäkin asiassa eteenpäin että kumpi oikeassa ja kumpi väärässä FSX:n suhteen.

Olisi siis kiva saada myös siltä osin faktoja sinulta, ei pelkän lörinän perusteella minnekkään edetä, kuvia kehiin siis myös sinulta. Otetaan nytten vaikka alkajaisiksi testaukseen FSX:n default maisemista Denverin kenttä, kumpi saa paremmat FPS:t

Niin sitten selviää sekin mitä hyötyä on tehokkaammasta koneesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä ei kerro mitään siitä, kertoo sen että mitä enemmän polygonien määrää sen raskaammalle sitä prossu joutuu.

Jos haluat testata tuota tekemääni Miamin maisemaa koneellasi, ja vertaat sitä simun omaan vaatimattomaan Miamiin, eli pointti asiassa on se että kun aletaan puhumaan prossujen tehoista niin mitä kalliimpi ja pykälää parempi sen paremmin FPS lukemat nousee.

Eli kyllä tuo mainitsemasi 2500k varmasti sopii jos ei ala hankkimaan simuun mitään raskaita maisemia tai lentokoneita, mutta jos mielii nauttia silmänruokaa maisemien kohdalla ja laadukkaiden lisureiden kohdalla niin sillon kannattaa olla valmis maksamaan enemmän. Köyhän ei kannata ostaa halvinta, muuten se on aina jostain muusta pois kuten. Voisin siis suositella että myös sinä testaat omalla kokoonpanollasi näitä maisema alueita ja aletaan vertaamaan esim nykyiseen prossuuni FSX:n suhteen, päästään tässäkin asiassa eteenpäin että kumpi oikeassa ja kumpi väärässä FSX:n suhteen.

Mitä ihmettä? Jos ostaisin halvinta, ostaisin surkeita AMDn prossuja. Olen kyllä käyttänyt/käytän raskaita maisemia jotka pyörivät oikeen mallikkaasti 4,5ghz rullaavalla i5:lla. Edelleenkin kellotaajuus on suurin vaikuttaja tuossa. (i5 menee vakiojänöillä kevyesti 4ghz)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä? Jos ostaisin halvinta, ostaisin surkeita AMDn prossuja. Olen kyllä käyttänyt/käytän raskaita maisemia jotka pyörivät oikeen mallikkaasti 4,5ghz rullaavalla i5:lla. Edelleenkin kellotaajuus on suurin vaikuttaja tuossa. (i5 menee vakiojänöillä kevyesti 4ghz)

Ja sillä kellottamallako saat 2500k pyörimään yhtä tehokkaasti prossun kun omani? 4,3ghz meni mulla 2500k vakio jännitteellä.

Laitappa nytten kuvia tänne simulaattorista, mitäs maisemia sinulta löytyy raskaita jossa voitaisiin testata. Löytyykö FSDT maisemia?

Vai onko joku syy välttää laittamasta kuvia tänne omasta simulaattoristasi?

Jos lasken kellotaajuttta omassa prossussa vaikka 3,4ghz ilman mitn että rasituksesta nousee herzi, niin sillähän tässä päästään siihen varmuuteen siltä osin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sillä kellottamallako saat 2500k pyörimään yhtä tehokkaasti prossun kun omani? 4,3ghz meni mulla 2500k vakio jännitteellä.

FSX ei hyödy kunnolla edes 4:stä ytimestä, joten mitä se hyötyy 6:sta(12:sta) ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX ei hyödy kunnolla edes 4:stä ytimestä, joten mitä se hyötyy 6:sta(12:sta) ???

Sen perusteella en prossua päivittänyt, tiedän kyllä ettei noilla ylimääräisillä coreilla tee yhtään mitään, tiennyt sen jo FSX:n alkuajoista lähtien.

Eli pistetään nyt testi päälle, laitan prossun kellot toimimaan koko ajan 3,4ghz ja mennään testaamaan simua. Kumpikin pistää kuvat samalta alueelta samoilla asetuksilla, itselläni asetukset on tapissa simusta ja näyttiksen asetuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin laittaa tähän ihan kokemuksen perusteella, että ei tuo Toni nyt ihan höpöjä puhu, panosta prossuun. Minä päivitin vasta tämän oman myllyn ja uudet palikat on 2700K, AsRock Extreme3 gen3 emo, 8GB 1866MHz muistit ja GTX 570 DC II näyttis ja voin todeta että FSX EI PYÖRI TÄYSILLÄ ASETUKSILLA HYVIN. Joten 2500 prossulla tuskin pyörii edes näinkään hyvin. Tämä on aivan olettamus koska en ole moista prossua ikinä omistanut. Esimerkkinä voisin mainita ORBX lisurit asennettuna ja Brisbane ja 20 % AI liikenteellä peräti 10fps. 

Vielä en ole alkanut kellottelemaan prossua ja nyt se on vakio, eli turbolla 3,9GHz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lupaamani kuvat:

LINK ja LINK

Otettu siis Aerosoftin Frankfurtista Skai-trafficin kanssa asetukset tapissa tietenkin.

Jos sulla on noissa kuvissa asetukset tapissa, niin minä olen Paavi Johannes Paavali. Sellasta suttua ja sahalaitaa ettei kyllä kovin paljoa "Tapissa" taida asetukset olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sulla on noissa kuvissa asetukset tapissa, niin minä olen Paavi Johannes Paavali. Sellasta suttua ja sahalaitaa ettei kyllä kovin paljoa "Tapissa" taida asetukset olla.

i5 2500K ei parempaan pysty.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään