Timo Hyvönen

Talvilentoa EFHF-EFHV

3 viestiä aiheessa

n. 21% happea, 78 typpeä....

 

No joo siis varmaan lämöpötilaa. Rotaxi punkee kuumaa ilmaa melkein yhtä tehokkaasti kuin kuplavolkkari. Tuolloin oli -15 ja kabiinikin pysyi (yksin lentäessä) puhtaana. Lämmintä tulee jonkin verran sen verran että avokäsin voi melkein lentää.

 

Moottorin jäähdytysjärjestelmähän on neste-ilma-hybridi eli kannet jäähtyvät nesteellä ja sylinterit ilmalla. Jäähdytysneste lämmittää myös kaasarin kurkkua niin ettei se pääse (helposti) jäätymään. Sisälämmitys tulee (käsittääkseni) samantyyppisen lämmönvaihtimen kautta kuin Kuplassakin. Kumppareita tällä lämppärillä ei saa tosin sulamaan.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään