Mika Koso

Uusi Radeon näytönohjain

29 viestiä aiheessa

Mika,älähän hätäile.Huomasitko mikä ero on radeon 9800 ja Radeon 9800 Pro versioilla.

Ilman Pro merkintää oleva kortti on hitaampi huomattavasti kuin Pro-versio.

9800 Pro kellot:muistiväylä 256bit core 400hz ja muisti 380

9800 kellot: 128 325 290

9600XT kellot 128 500 300

Siis 9800 ilman Pro-merkintää on todella hyvin kesytetty ja siksi hintakin on noin 50€ Pro:ta

halvempi.Harkitse homma tarkasti.Samanlaista numero ja kirjainleikkiä harjottavat

kumpikin suuri näyttis valmistaja,tai paremminkin eri tehtaat.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä ostin tänään Ati Radeon 9800Pro kortin. 128 mb DDR muistia. Itse asiassa tuntuu että koko maassa ei myydä 256mb korttia enkä viitsinyt alkaa tilaamaankaan, tämä riittää ihan hyvin.

Pikaisella simutestauksella Anti-alias saa olla päällä, nyt 4x ja Anisotorphic filtering 8x ja oikein terävä kuva simussa. Tekstuurit ovat huomattavasti selvempiä kuin GF4 4200 Ti kortilla.

Tatu, millainen on sinun nykyinen konekokoonpano?

Minäkin olen ajatellut vaihtaa näytönohjaimen, mutta kun kokeilin uusimpia ja kalleimpia GeForceja sekä Radeoneita, ei niistä ollut minun konekokoonpanolle mitään etua. Framet eivät parantuneet juuri ollenkaan ja kuvan laatu heikkeni uusimmalla GeForcella kun taas uusimmalla Radeonilla sivukuvien tökkiminen lisääntyi ym. virheitä. Tästä kirjoitin täällä aiemmin syksyllä.

Mutta olisiko joku "ei niin uusi" näytönohjain minulle sopivampi kuin nykyinen GF Ti 4800 128 MB? Sellainen joka tukisi konekokoonpanoa ja maksaisi alle 200 euroa?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu, millainen on sinun nykyinen konekokoonpano?

Aika lailla samanlainen kuin sinulla näköjään, P4 2.8gHz jne..

Eihän nuo kortit välttämättä niin älyttömästi lisää vauhtia tuo simuun, mutta kyllä mulla ainakin kuva parani, kirkastui, ja voi pitää jonkin tason Anti-Alias asetusta myös päällä.

Minusta tämän threadin vastauksista voi päätellä että jos Radeon korttia ostat niin vähintään 9800 Pro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikö hän riitä mutta ainoa ratkaisu on kokeilla ;D Uskon että sinullä ei tule olemaan minkä näkösiä ongelmia 300W kanssa mutta jos ole isompia löytyy ja ei ne edes kovin kalleita ole.... Mutta turha osta ennen kuin kokeillet :P;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään