Henri Juhantila

Lentotyö ja ylimääräinen matkustaja? (oli: Vierailut lennonjohtoon)

178 viestiä aiheessa

Turvallisuudesta ei toki tule tinkiä missään olosuhteissa. Siitä olen kanssasi samaa mieltä. Tuolla "diipa daapalla" tarkoitin niitä äkkijyrkkiä kommentteja joita ketjuun ilmestyi, kun kerroin että sain itse aikoinaan opettavaisen kokemuksen saadessani olla Hinun kyydissä.

Ne kommentit eivät varmaan liittyneet sinun kirjoitukseesi, vaan niihin kirjoituksiin, joissa jotkut hinaajat ilmoittivat ottavansa kenet tahansa halukkaan kyytiin. Itse en aikoinaan purjelentokurssilla ollut hinauskoneen kyydissä, siitä oli jonkin verran puhetta, mutta konsensus oli silloin että ei siitä oikein hyötyä olisi, eikä se muutenkaan olisi suotavaa.

No, nyt kun minulla on myös hinauskelpuutus, voisin sanoa, että ratkaisu oli ihan ok. Ainakaan minulle hinauslentäminen ei avannut mitään uusia ulottuvuuksia purjekoneella perässä roikkumisen suhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Itse en aikoinaan purjelentokurssilla ollut hinauskoneen kyydissä, siitä oli jonkin verran puhetta, mutta konsensus oli silloin että ei siitä oikein hyötyä olisi, eikä se muutenkaan olisi suotavaa.

Aivan, Tatu :) Täytyy myös muistaa että omasta kokemuksestani on "vasta" 38 vuotta... Ehkä konsensus on vuosien varrella hiukan muuttunut ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... tälläkin palstalla on äkkiä laskien neljällä ellei omia, niin lähipiirissä sattuneita hinausonnettomuuksia.

Lyhyt katsaus menneeseen:

...

Ajelin tuossa vanhoja videoita biteiksi ja kopiointia seuratessa kirjoitellut melko monen koneen rekkarin hakukoneeseen. Melko moni haku on päätynyt OTKES:in tai vastaavan sivuille, toisinaan on tullut kuolleita, toisinaan ei. Jotenkin sitä vaan huomaa ajan kuluneen historiasta tähän päivään.

Tälle FF:n sivulle päädyin selailemalla hakua OH-MHX kun nauhurissa pyöri Kebnen kasetti vuodelta 1986. Jounin listan luettuani tuntuu, että MHX taisi olla huonon onnen kone tai sitten sen polttoainesäiliö oli luokkaa 5 litraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään