Ilkka Mannikainen

SAS siirtää Suomen-lentonsa Blue1:n hoidettavaksi

40 viestiä aiheessa

Taas yhtiö pois Suomesta, kohta ei lennä kuin muutama yhtiö enään, jos sama tahti jatkuu. Nyt olisi hyvä tilaisuus Norwegianille lisätä reittejä Suomesta, kun yhtiöitä tippuu pois tätä tahtia. Reilut 20 yhtiötä ilmeisesti lentää kesäkaudella vuorolentoja Helsinkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuttuuko käytännössä kovin paljon SAS-ryhmän suhteen.. Samoihin kohteisiin lennetään edelleen, vähän pienemmällä kapasiteetilla Helsingistä, enemmän yhteyksiä maakunnista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Austrian, City Airline, Sun-air, Spanair, Malév, CSA, SAS.. aika monta lopettavaa yhtiötä puolen vuoden sisään..

 

Eikös noista nyt ainakin kaksi ole mennyt jo konkurssiin jonka takia lopettivat....?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Austrian, City Airline, Sun-air, Spanair, Malév, CSA, SAS.. aika monta lopettavaa yhtiötä puolen vuoden sisään..

 

Ziisus, mitä seuraavaksi...Lufthansa, BA, ja KLM lopettavat Helsingin lennot? Aikamoista rytinää Suomen lentoliikenteessä. Ei kovin hyvää kehitystä, ainakaan minun mielestäni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tässä kohtaa on hyvä huomioida, että ARN ja CPH lentojen operaattori vain vaihtuu. Hieman harhaanjohtavaa puhua lopettamisesta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tässä kohtaa on hyvä huomioida, että ARN ja CPH lentojen operaattori vain vaihtuu. Hieman harhaanjohtavaa puhua lopettamisesta...

Lähes samat aikataulut kuitenkin näyttää säilyvän. Ennen lähti SK, nyt samaan aikaan KF.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös noista nyt ainakin kaksi ole mennyt jo konkurssiin jonka takia lopettivat....?

 

Näin toki, syystä tai toisesta "lopettavat" siis  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tässä kohtaa on hyvä huomioida, että ARN ja CPH lentojen operaattori vain vaihtuu. Hieman harhaanjohtavaa puhua lopettamisesta...

 

Totta tämäkin, kapasiteetti tosin vähenee sillä ruuhkaisimmilla vuoroilla SAS on käyttänyt paljon MD-80 ja A321 koneita varsinkin Kööpenhaminaan. Jo monta vuotta emo-SAS on halunnut pitää Suomessa omia koneitaan "mainossyistä" kuulemani mukaan, talouden tiukentuessa tämä ei enää näemmä vaikuta..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas kauan American mahtaa lentää vielä Suomeen?

Luulisin että AA:lla ei ole mitään ongelmaa Helsingin reitin kanssa. Vastahan ne aloittivat..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika historiallista. Milloinkohan SAS aloitti lennot Suomeen? 1948?

 

Jos otetaan huomioon vuonna 1948 mukaan tullut ABA, pitää mennä 1930-luvulle. Edeltäjänsä kautta SAS lienee LOT:n ja Lufthansan ohella (?)  pisimpää Suomeen yhtäjaksoisesti reittiliikennetä lentänyt yhtiö?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koskas tämä otsikon muutos nyt oikeen astuu voimaan, tietääkö kukaan päivämäärää?

Blue1.n varausjärjestelmässä viimeiset SAS.n HEL-ARN lennot 29.2 ja viimeinen HEL-CPH aamulla 1.3.

Kuitenkin toistaiseksi näyttää jatkavan arkiaamuisin lennetty HEL-CPH SK1715 klo0930, joka on Cimberin kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuttuuko käytännössä kovin paljon SAS-ryhmän suhteen.. Samoihin kohteisiin lennetään edelleen, vähän pienemmällä kapasiteetilla Helsingistä, enemmän yhteyksiä maakunnista.

 

Saapas nähdä mikä muuttuu, ainakin osarissa mainitaan, että -> From March 2012, Blue1 will serve as a production company for Scandinavian Airlines to

further realize synergies.

 

Ainakaan Blue1 tuloksia ei enää tarvitse hämmästellä kun luvut sisällytetään jatkossa emo SAS:in lukuihin. Samalla kun vielä voi niin 2011 oli kertakaikkisen jäätävää kyytiä yhtiölle ja antaa kyllä synkän kuvan mahdollisuuksista tehdä kannattavaa liiketoimintaa Helsingissä.

 

Linkki tilinpäätökseen vielä http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/18/2F/16/wkr0001.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämähän on uutta tuulta Pulun purjeisiin.

 

Jaaniin Finnairin? Voidaan nostaa lentojen hintoja koska kilpailu vähenee ja samalla vähän 'parannetaan' palvelua..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

>:(

hintojen nousu olisi tervetullutta. Nyt ne ovat epäterveen alhaiset.

 

jk

kilpailulla pidetään hinnat kohtuutasolla ja turhaa on maksaa jostakin liikaa mistä on luovuttava enemmin tai myöhemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

>:(kilpailulla pidetään hinnat kohtuutasolla ja turhaa on maksaa jostakin liikaa mistä on luovuttava enemmin tai myöhemmin.

Oon Jarmon kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että jos tästä tämänhetkisestä epäterveestä kilpailusta ei luovuta hintoja korottamalla, ei kohta enää ole jäljellä mitään, mikä pitäisi hinnat siedettävänä. Jos niistä on luovuttava ennemmin tai myöhemmin, niin luovutaan sitten edes hallitusti eikä niin, että yhtäkkiä jollakulla onkin taas täysin monopoliasema ja sen jälkeen ei matkustajia olekaan kun hinnat on revitty jostain suuremman kaliiberin hatusta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään