Ilkka Mannikainen

SAS siirtää Suomen-lentonsa Blue1:n hoidettavaksi

40 viestiä aiheessa

hintojen nousu olisi tervetullutta. Nyt ne ovat epäterveen alhaiset.

 

jk

 

Pikemminkin varautuisin siihen, että ainakin Aasian liikenteessä hinnat laskee! Tai noh, ei ehkä laske, jos polttoaineen hinta jatkaa nousuaan, mutta ainakin kilpailu kiristyy, kunhan halpikset 'löytävät' nuo reitit ja kiinalaiset ja muutkin aasialaiset pääsevät kunnolla vauhtiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä ole huomannut mainintaa, mutta SAS näyttäisi varauskoneensa perusteella palaavan Vantaalle tammikuussa! CPH-HEL CRJ900.

Onhan tuo aamun SK1711 lentänyt jo kauvan SAS.n omalla koneella, välillä tosin Cimberin CRJ200 ollut reitillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo aamun SK1711 lentänyt jo kauvan SAS.n omalla koneella, välillä tosin Cimberin CRJ200 ollut reitillä.

 

Jahas, itse pihalla siis...  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo aamun SK1711 lentänyt jo kauvan SAS.n omalla koneella, välillä tosin Cimberin CRJ200 ollut reitillä.

 

Lisäksi SAS:n varausjärjestelmä sanoo 6.12 SK1711:sta Konetyyppi:  MC Donnell Douglas MD-81. Toivottavasti ei jää ainoaksi kerraksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi SAS:n varausjärjestelmä sanoo 6.12 SK1711:sta Konetyyppi:  MC Donnell Douglas MD-81

 

Onko SAS:illa vielä ihan oikeesti MD-81 koneita? MD-82:sta näyttää kyllä olevan huolestuttavan paljon ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:in oma näkemys, joka löytyy tuolta http://www.sasgroup.net/SASGroup/default.asp kohdasta "SAS Group facts" -> "Fleet and destinations" -> "Fleet" poikkeaa kyllä tuosta melkoisesti. Tiedä sitten, kumpi on enemmän ajan tasalla.

SAS:n Maddogit ovat MD82:ia ja MD-87:ia. Niillä ei ole enää MD-81:ia. En tiedä sitten miksi varausjärjestelmä näyttää koneen olevan MD-81, se on kuitenkin väärin. Tuota mädäriä ei SAS:lla ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:n Maddogit ovat MD82:ia ja MD-87:ia. Niillä ei ole enää MD-81:ia. En tiedä sitten miksi varausjärjestelmä näyttää koneen olevan MD-81, se on kuitenkin väärin. Tuota mädäriä ei SAS:lla ole.

MD87 on myöskin historiaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... ja ne kaikki MD-81, 82, 83, 87 ja 88 ovat kuitenkin samoja koneita.  ;D

 

MD-81 oli perustyyppi, 82 koneeseen tuli uudelleen viritetty polttoainesäädin, 83 sai vankemman telineen ja optiona lisäsäiliöt sekä polttoainesäätimiinn uuden virityksen, 87 oli lyhytrunkoinen 82, 88 oli Delta lentoyhtiön ostama nimi EFIS modifikaatiolle.

 

MD-81 koneessa on mahdollista olla MD88 ohjaamo sekä alkuperäistä suuremmalle teholle viritetyt moottorit, jos konetta on modifioitu siihin tahtiin kun optioita on tullut myyntiin.

 

Koneissa voi olla hyrräjärjestelmä, AHRS tai IRS suunta ja asentojärjestelmä. Tyyppinumero ei kerro sitä. tyyppinumero ei kerro myöskään EFIS asennuksesta muuta kuin että MD88 koneessa on aina EFIS.

 

Sisustuksilla ei ole tekemistä tyyppinumeroiden kanssa.

 

MD83 on voitu sertifioida uudelleen pienemmille painoille (=MD82), jotta operointimaksut olisivat matalampia, kuin raskaassa koneessa.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää:

 

SAS lopettaa Vaasa-Kööpenhamina lennot

 

Vaasa - Helsinki jää yhtiön ainoaksi kotimaan reitiksi.

 

Näin ne jutut muuten muuttuvat:

 

Wentjärvi kiistää, että lentojen aloittaminen ja lopettaminen saman tien olisi nykypäivää lentoyhtiöiden ajattelussa. Hän pitää Vaasa-Kööpenhamina -reittiä ehdottomasti pysyvänä ratkaisuna Blue1:lle.

http://yle.fi/uutiset/blue1_uskoo_vaasa-koopenhamina_-reittiin/5097438

 

Pysyvä on siihen saakka pysyvää kun pysyvää asiaa muutetaan. Koskee myös toimitusjohtajan pysyvyyttä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tuokin kohta lopu. Mitä sitä rimpuilemaan enempää. Vai keksitäänkö taas joku uusi strategia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään