Tumi Hämäläinen

Lätkän keräilysarja 1971-72

14 viestiä aiheessa

Keräsimme aikoinaan junnarina purkkapaketeista lätkäkortteja. Oli parikin kansiota vuosina 1971-72 ja 1972-73 (muistaakseni), joihin kuvia kerättiin. Olen sittemmin antanut kansiot pois, mutta tuossa poikain kanssa mietittiin, ketkä olivat ne kuusi pelaajaa NHL:sta, jotka muistaakseni olivat juuri tuossa ensiksi mainitussa kansiossa. Löysimme ajatuksen voimalla seuraavat: Gordie Howe, Phil Esposito, Tony Esposito, Bobby Orr ja Bobby Hull. Se kuudes ei tullut kenellekään mieleen. Eikä löytynyt kuukkelistakaan pikasilmäyksellä.

Olisiko jollakulla tietoa tuosta puuttuvasta pelaajasta? Mahdollisesti jopa kansio tallessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä tiedä tuollaisista kun en ollut edes vielä margariinipaketissa mutta vedetään silti lonkalta että olisko joku GAG-ketjusta eli Jean Ratelle, Rod Gilbert tai Vic Hadfield?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä tiedä tuollaisista kun en ollut edes vielä margariinipaketissa mutta vedetään silti lonkalta että olisko joku GAG-ketjusta eli Jean Ratelle, Rod Gilbert tai Vic Hadfield?

Ei mielestäni ollut. Oma kansioni on luultavimmin vanhempien kotona, joten en pääse tarkastamaan. Kukahan noista oli se Montrealin pelaaja. Espositot olivat muistaakseni Boston Bruinseista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Espositot olivat muistaakseni Boston Bruinseista.

Tony ei ole koskaan pelannut Bostonissa.

Tuon ajan pelaajista tuli mieleen Bobby Clarke. Voisiko olla hän tuo puuttuva lammas?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse keräilin 90-luvulla noita jääkiekko kortteja, Joensuussa toimi silloin erikoisliike joka osti arvokkaita kortteja.

Itselleni onnistuin saamaan yhdestä paketista Martin Brodeurin signaaman kortin, ja arvo oli silloin 400mk. Sille piti hankkia erikoiskehykset ja taitaa se vielä tuolta laatikosta löytyä. Nykyistä arvoa en kortille tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo Bobby Clarke kuulostaa minusta tutulta. En mene väittämään että olisi se kuudes kortti, mutta odotellaan tietoa vielä. Olen saanut tietoa, että jollain on kyseinen kansio mahdollisesti tallessa, joten ehkä kuulemme siitä piakkoin.

Harmittaa tietenkin tänään, että annoin täydelliset kansiot pois. Noo, sisarenpojille niistä oli aikansa iloa, mutta taisivat mennä ajan saatossa ihan puhtaasti roskiin tai antikvariaattiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi jos tuo on kysytty sarja, niin silloinhan se puuttuva kortti olisi tuo Jean Beliveau. Clarke on listan mukaan värikuvana...

Kyllä varmistus tuli nyt luotettavalta taholtakin, että puuttuva kaveri on Jean Beliveau. Mikko oli oikeassa. Kiitokset agenttihommista Juha Kalliselle!

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minunkin tuli aikanaan kerättyä tuota lätkäsarjaa, mutta johonkin ovat kaikki kortit kadonneet.

Sen sijaan vielä löytyi se ihan ensimmäinen lätkäkorttien keräilysarja vuodelta 70-71 täydellisenä kansioon liimattuna.

Muistan kuin eilisen päivän, kuinka kuumana touhu pyöri koulun välitunneilla ja kotipihalla.

Selaillessani kansiota, tuli vastaan paljon tuttuja nimiä, jotka edelleen ovat kiekkokuvioissa mukana valmennus- ja johtotehtävissä.

Hauska oli myös katsella mukana olevaa Suomen E-junioreiden sarjan joukkuekuvia. Tuttuja nimiä kuvien kera mm. Kari Jalonen ja edesmennyt Arto Javanainen.

Maajoukkueosiossa on sen aikaiset kärki mm-joukkueet CCCP, Tsekkoslovakia, Suomi, Ruotsi ja DDR.

Otin muutaman kuvankin kansiosta, mutta enpä osaa niitä tänne laittaa.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti ohjeista Mikko. Ei se niin vaikeaa ollutkaan.

Tossa nyt on muutama kuva, kansikuva, se ensimmäinen punakone, Suomi ja sitten mestiksen Hifk ja Jokerit.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti kaivaa ullakolta Williams 71/72 esille. Nuo Kanadan kaverit olivat kai aika harvinaisia, kun mun kansioon niitä ei riittänyt. Jotenkin muistelin että mulla niitä jokunen oli, mutta niillä sai vaihdettua aika läjän "taviskortteja"

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli myös tuo 70/71 kansio. Aika vähän tuli kortteja liimattua.  Kansio on todennäköisesti vielä tallella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään