Pentti Hirvonen

Viimeiset mohikaanit

36 viestiä aiheessa

Meillä on, Jari, näköjään paljonkin yhteistä: sinäkin olet ollut Konnan kyydissä, ja työautosi on Transit. Eikä kumpikaan ole paha. Eihän? Ja terveyskin on siinä suht kohdillaan...?  ;)

 

Kyllä kyllä, Tumi :) Molemmat on ihan Ok kulkuneuvoja, ja mitä terveyteen tulee, niin "parasta ennen" päivä on kyllä ohitettu ajat sitten... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei saa unohtaa kolmireikäisiä! :P

 

Lähi-idän ja Keski-Aasian suunnalta löytynee vielä lentokuntoisia Tristareja, mutta säännöllistä reittiliikennettä ei enää ole. Koneet ovat säilössä välillä pitkiäkin ajanjaksoja ja aktivoituvat kun keikkaa tulee. Esimerkiksi vimeisimpien Hajj-kausien aikana ATA:n vanhoja Tristareja on vielä ollut ilmassa. Lisäksi mieleen tulee hondurasilainen Rollins Air, joka myöskin lensi ko. tyyppiä ainakin vielä vuosi takaperin.

 

Biman Bangladeshin kympit ne vaan taitavat vieläkin porskuttaa menemään! :thmbup:

 

Royal Air Force lentää Tristareilla koko ajan, sekä matkustajia, rahtia että tankkaavat ilmasta.

 

http://www.raf.mod.uk/equipment/tristar.cfm

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Royal Air Force lentää Tristareilla koko ajan, sekä matkustajia, rahtia että tankkaavat ilmasta.

 

http://www.raf.mod.uk/equipment/tristar.cfm

 

Perttu

 

Maaliskuussa -08 ATA lennätti vielä sotilaita maailmalle TriStareilla mutta kuukautta myöhemmin olikin jo Chapter 11 edessä ja lennot lennetty  :-\

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokos EuroAtlantic on oman Tristarinsa hävittänyt?

 

Entä ovatko Luzairin TriStarit vielä käytössä? Ja jos ei, tietääkö kukaan niiden nykyistä olinpaikkaa, vai ovatko kohdanneet silppurin?

 

Ja vielä TriStareista, onko kukaan käynyt viime aikoina Don Muangilla? Onko siellä vielä Thai Skyn TriStareja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entä ovatko Luzairin TriStarit vielä käytössä? Ja jos ei, tietääkö kukaan niiden nykyistä olinpaikkaa, vai ovatko kohdanneet silppurin?

 

Vastaankin itse itselleni. Nopealla A-net -haulla CS-TMR on ollut vuonna 2009 Victorvillessä. Liekö jäänyt sille tielle... CS-TMP oli ainakin vielä viime vuonna varastoituna Aqabassa Jordaniassa.

 

Lisätietoa kummastakaan kellään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroatlanticin ja Luzairin TriStarit ovat olleet poissa käytöstä jo vuosia.

 

Eipä noita lentävässä kunnossa taida olla enää muita kuin se Mojaven rakettialusta, RAF:n koneet ja sitten jotain lähi-idän Hajj-aktivoituja raatoja :-(

(en tiedä mitä tuo Las Vegas Sandsin kone tuolla don mueangilla teki, mutta pahalta näyttää jos sekin tuolla lillingissä on uiskennellut...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroatlanticin ja Luzairin TriStarit ovat olleet poissa käytöstä jo vuosia.

 

Eipä noita lentävässä kunnossa taida olla enää muita kuin se Mojaven rakettialusta, RAF:n koneet ja sitten jotain lähi-idän Hajj-aktivoituja raatoja :-(

(en tiedä mitä tuo Las Vegas Sandsin kone tuolla don mueangilla teki, mutta pahalta näyttää jos sekin tuolla lillingissä on uiskennellut...)

 

Muistan nähneeni jossain artikkelin metsäpalojen sammutuskoneeksi modatusta Tristarista (en tarkoita modattua B747:aa), saatan olla ihan viärässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan nähneeni jossain artikkelin metsäpalojen sammutuskoneeksi modatusta Tristarista (en tarkoita modattua B747:aa), saatan olla ihan viärässä?

 

En ainakaan äkkiä hakemalla löytänyt mainintaa moisista. DC-10 koneita on kyllä modattu air tanker käyttöön, jopa ex-Finnair OH-LHB. Eihän tästä vaan mahtanut olla kyse?

 

http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-dc10-47957.htm

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään