Guest Jufernaut

Lomalentoyhtiöistä (MyTravel, Air Finland)

146 viestiä aiheessa

MyTravelista on tänään ollut ilmeisesti ainakin

Kauppalehdessä ja joissakin muissa uutisissa

juttua että luvat olisi katkolla lähiaikoina.

 

Ellei veloista päästä sopuun ryhtyy CAA toimiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MyTravelista on tänään ollut ilmeisesti ainakin

Kauppalehdessä ja joissakin muissa uutisissa

juttua että luvat olisi katkolla lähiaikoina.

 

Ellei veloista päästä sopuun ryhtyy CAA toimiin.

 

 

Kauppalehti kertoo seuraavaa: "Jos sijoittajat eivät hyväksy suunnitelmaa yhtiön velkojen järjestämisestä, Britanniassa alaa valvova Civil Aviation Authority peruuttaa sen toimiluvan viimeistään tämän vuoden lopussa. Brittiyhtiön mukaan sijoittajilla on keskiviikkoon aikaa hyväksyä velkajärjestelyt. Maanantaisen varoituksen jälkeen MyTravelin osakekurssi sukelsi 15% Lontoon pörssissä.

Käytännössä MyTravelin toimiluvan jatkamiselle kynnyskysymys on se, että ne sijoittajat, jotka ovat rahoittaneet yhtiötä joukkovelkakirjoilla, asettuvat velkasuunnitelman taakse. Kyseisessä rahoitusjärjestelyssä yhtiön 1,2 miljardin euron velat muutetaan osakkeiksi.

Suunnitelman mukaan velkojapankit saavat 88% yhtiön osakkeista velkojen vastineeksi, mutta jvk-lainojen haltijat vain 8% osakkeista. Loput neljä prosenttia osakkeista menevät nykyisilli osakkeenomistajille."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tuo ISO Keijo puhui uutisissa polttoaineen hinnasta ja finnairin ongelmista niin onkohan muilla suomalaisilla lentoyhtiöillä taloudellisia ongelmia. Ajattelin vain että Air Finlandillakin on kuulema palanut rahaa enemmän kuin alunperin olivat budjetoineet. Mitenkähän muut suomalaiset siivet pärjäävät.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

As far as I know - AFI ei liene aikanaan hankkinut suojaa polttoaineen hinnannousuja vastaan, joten nämä viimeaikaiset korotukset ovat ainakin heitä kirpaisseet tuntuvasti. Ja tuossa jokin aika sittenhän myös rahoittaja-Salonoja totesi, että enempää rahaa hän ei firmaan tule sijoittamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, kuinka paljon niissä 757 oikeasti porukkaa liikkuu, onko ne koneet täynnä?

Mitenkähän vakaalla pohjalla Air Finland todellisuudessa on. Onko heillä ongelmia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, kuinka paljon niissä 757 oikeasti porukkaa liikkuu, onko ne koneet täynnä?

Mitenkähän vakaalla pohjalla Air Finland todellisuudessa on. Onko heillä ongelmia

http://www.airfinland.fi/oy_air_finland_ltd/uutiset_ja_tiedotteet/lehdistotiedote_25_8_2004/

 

Niinno, tietenkin tuo on heidän omaa tietoa mutta jos ne on onnistunut jo vähänkään tekemään positiivista tulosta tai 80% paikoista myyty talvelle niin ei se kovin huonosti voi olla.

 

EDIT: ja mainittakoon että tuo tiedot on jo sen jälkeen annettu kun oli polttoaineen hinnan nousu tiedossa...pari päivää ennen tuota ilmoitettiin hintojen noususta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ettei tuo itä lentotoiminta olisi hieman liian rohkeaa, tottapa siellä ollaan laskettu asia ja todettu kannattavaksi.

 

Odotetaan sitten vaan neljättä, viidettä ja "luvattua" kuudetta konetta seuraavan kahden vuoden sisällä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, kuinka paljon niissä 757 oikeasti porukkaa liikkuu, onko ne koneet täynnä?

Mitenkähän vakaalla pohjalla Air Finland todellisuudessa on. Onko heillä ongelmia

 

Mutama Malagan lento joilla olen ollut ovat

olleet mennentullen täynnä mutta taas

muutama Barcelonan lento joilla olen ollut

ei ollut kuin n. 100 matkustajaa kullakin lennolla.

 

Viime vuonna olin Triesten lennolla ja se oli ainakin

sillä kertaa yhdistetty Helsinki-Trieste-Barcelona-Helsinki

lennoksi eikä matkustajia siltikään ollut kuin reilut

sata.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ettei tuo itä lentotoiminta olisi hieman liian rohkeaa, tottapa siellä ollaan laskettu asia ja todettu kannattavaksi.

 

Odotetaan sitten vaan neljättä, viidettä ja "luvattua" kuudetta konetta seuraavan kahden vuoden sisällä

 

Eikös ne AFI:n Kauko-Idän lennot ole matkatoimistotuotantoa joten tyhjistä penkeitä jää riski matkatoimistoille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ne AFI:n Kauko-Idän lennot ole matkatoimistotuotantoa joten tyhjistä penkeitä jää riski matkatoimistoille?

 

Jep, eli Finnmatkojen, Tjäreborgin ja Deturin tilaamia.

On siinä muuten istumista niillä Deturin asiakkailla

jotka tulee koneeseen jo Tukholmasta ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos sitten sovitaan että Air Finland pärjää niin miten muilla suomalaisilla on menossa.

Blue1......+

Golden +/-

Aero (isoveli auttaa) ;D

muut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos sitten sovitaan että Air Finland pärjää niin miten muilla suomalaisilla on menossa.

Blue1......+

Golden +/-

Aero (isoveli auttaa) ;D

muut

 

Blue1, ihan yhtä paljon silläkin se isoveli auttaa kun Aerolla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1......+

 

Miten muuten perustelet tuon Blue1:n plussan (jonka tulkitsin tarkoittavan, että hyvin menee), tuotannon lisäyksestä johtuvasta matkustajamäärän huimalla kasvuprosentillako? Kuitenkin yhtiö tuotti viime vuonna 8,8 miljoonaa euroa tappiota. (Tosin tulokseen negatiivisesti vaikuttivat kertaluontoiset yhtiön kasvuun liittyvät kustannukset kuten esimerkiksi lentolaivastohankinnat ja niihin liittyvät koulutuskustannukset.)

 

Tämän vuoden alussa yhtiö odotti tältä vuodelta voitollista tulosta, mutta tietääkseni se ei ole julkaissut mitään väliaikatietoja. Tämänhetkinen (lokakuu 2004) matkustajatäyttöaste on vain 53,2 prosenttia. Itse olisin kyllä huolissani noin alhaisesta matkustajatäyttöasteesta.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tuo ISO Keijo puhui uutisissa polttoaineen hinnasta ja finnairin ongelmista niin onkohan muilla suomalaisilla lentoyhtiöillä taloudellisia ongelmia. Ajattelin vain että Air Finlandillakin on kuulema palanut rahaa enemmän kuin alunperin olivat budjetoineet. Mitenkähän muut suomalaiset siivet pärjäävät.....

 

 

Mistä olet kuullut moisia uutisia Air Finlandista? Toki rahaa palaa ensimmäisinä 2 vuotena enemmän johtuen koulutuksista, kasvavista palkkamenoista ym. Mutta olisiko itse bisnes kannattamatonta? Tuskin matkatoimistot ottavat vastuulleen polttoaineiden hinnannousuja vaan helposti kilpailuttavat reitit uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän nyt tietolähteitä paljasteta, sehän olisi paha, todella paha virhe. 8)

 

Niin , en missään vaiheessa puhunut että AFI:lla olisi homma jotenkin kannattamatonta. Pikemminkin päin vastoin. Sehän on ihan sama onko koneessa 100 ihmistä vai 1 ihminen jos matkatoimisto on penkit ostanut. Eihän se lentoyhtiön tiliä huononna, päin vastoin meneepähän vähemmän kakkua kun ajaa kevyempänä, eikös? Kuitenkin lentoyhtiön perustaminen ja lentojen hinnoittelu on varmaankin sen verran vaikeaa / herkkää että siinä saa koko ajan olla hereillä ja todellakin tietää mitä tehdä. Rahaa palaa ja silloin kun sitä palaa niin puhutaan sadoista tuhansista euroista ei sadoista euroista. Pitää olla varautunut. No kyllähän siellä rahakirstun päällä on kuulema sen verran ammattilaisia ettei kannattamatonta bisnestä suotta pyöritetä/elvytetä. Avatkaa vaan uusia reittejä ja hommatkaa koeneita lisää. Syökää valtion firma pois, uusi hallitsia lomamatkailuun on tullut ;), pysyväksi.

 

Kannattavuudesta sen verran että eipä kuulema Finnairin 757:jen leasing sopimuksia uusita...... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nähtäväksi jää ottavatko vielä neljännenkin koneen. Jos homma ei kannata kolmellakaan niin neljäs toisi vain lisää kustannuksia. Kilpailu on tosi kovaa ja hetkellä millä hyvänsä saattaa tulla toinenkin operaattori niille harvoille hyville reiteille kuten Malaga. Ihme ettei kukaan muu lennä sinne reittiä kun suosio on kuitenkin jatkuvaa. Finnairilta tuota voisi odottaakin mutta kumma kyllä eivät vaan ryhdy kilpailuun Air Finlandin kanssa.

Hieman epäilen 757:lla lennettävien kaukokohteiden suosiota ja kannattavuutta. Rahtihan se on Finnairillakin se joka rahan noilta reiteiltä suurimmaksi osaksi tuo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kaipaisin tietoa.

Onko MyTravel siirtynyt käyttämään 757:n tilalla A321 koneita, Vantaa-Kanaria/Madeira -reitille? Totta vai tarua?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä heiltä on Helsingissä ainakin viime aikoina Busseja näkynyt. En tiedä onko kaikilla lennoilla ja kuinka pysyvästi sitten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Samille.

 

Näin ilmeisesti sitten on. Aiemmin luulin, että tuo Kanarian legi olisi liian pitkä lentää nonstoppina 32x -sarjalaisilla. Etenkin jos sääolot ovat vastaiset tuulien kannalta.

Ja kyllähän tuo Spanairkin lentää Kanarialle busseilla Tampereelta, joten ei siinä sitten kai mitään ropleemaa tule.

 

Kumma muuten, että MyTravelin koneista ei ole tuoreita kuvia tällä foorumilla, saatikka muuallakaan näkynyt juurikaan.

Finskin bussia on kyllä vaikka mistä suunnasta tarttunut korteille...

Kukas ilahduttaa mua ekana tämmöisellä "Harvinaisuudella"? ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uudet nettisivut ja 4. viikkovuoro Malagaan:

 

http://www.airfinland.fi

 

p.s. ei muuten olisi sellainenkaan mahdollisuus

täysin mahdoton että joku päivä Finnair ostaisi

puljun tai sitten perustaisivat yhteisyrityksen jonne

siirtyisi Finnairin charterpuoli.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhemmat sivut oli kyllä hienommat...

 

AFI:han vaihtoi hiljan mainostoimistoa (erääseen tunnettuun firmaan), ja se on tosiaan alkanut näkyä hyvin heidän mainoksissaan.. Ei sen puoleen, ei tosin kovin ilmailullinen olo noista sivuista tule.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän BBC kertoo, että MyTravel olisi saanut tuomioistuimelta jatkoaikaa kiistanalaiseen velkakirjalainojen ja velkojen vaihtoon osakkeisiin, asiaa käsitellään seuraavaksi 20. joulukuuta. MyTravelin laajentuminen väärään aikaan, mm. neljän lentoyhtiön ostoin, on ajanut sen yhä syvenevään velkakierteeseen jolle ei vielä loppua näy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään