Guest Jufernaut

Lomalentoyhtiöistä (MyTravel, Air Finland)

146 viestiä aiheessa

AFI:han vaihtoi hiljan mainostoimistoa (erääseen tunnettuun firmaan), ja se on tosiaan alkanut näkyä hyvin heidän mainoksissaan.. Ei sen puoleen, ei tosin kovin ilmailullinen olo noista sivuista tule.

 

Niin eikös se uusi Dynamon kehittämä

mainoslause kuulu "Lähde lennossa"

(vrt. Saludo-kahvin mainos: päätä päiväsi Saludolla) :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kaipaisin tietoa.

Onko MyTravel siirtynyt käyttämään 757:n tilalla A321 koneita, Vantaa-Kanaria/Madeira -reitille? Totta vai tarua?

kyllä he ainakin kanarialle lentävät A321:lla. Tiedän kun perheenjäsen matkusti sinne vähän aikaa sitten.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyhennelmä päivän Kauppalehdestä:

 

"Matkanjärjestäjä MyTravel sai jatkoaikaa

 

Lontoon korkeimmassa oikeudessa näyteltiin keskiviikkona varsinainen jännitysnäytelmä.

Oikeudessa olivat napit vastakkain Tjäreborgin omistaja, matkanjärjestäjä MyTravel sekä suuret sijoittajat ja investointipankit.

Britannian korkein oikeus antoi tukensa MyTravelin rahoitusjärjestelyille.

Yhtiö voi toistaiseksi jatkaa toimintaansa normaalisti."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ootteko oikeasti sitä mieltä että Finnair ostaisi AFI:n, ei taida olla myynnissä, vai? :o

 

Turhat hymiöt ja kysymysmerkit pois - SP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs Finnair AFI:n ostaisi, sehän tekee tappiota tänä vuonna? Toisaalta, vanha sanonta sanoo, että mikä tahansa on myytävänä, kunhan hinta on oikea ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs Finnair AFI:n ostaisi, sehän tekee tappiota tänä vuonna? Toisaalta, vanha sanonta sanoo, että mikä tahansa on myytävänä, kunhan hinta on oikea ::)

 

Niin tai sitte AFI ostaa Finnairin ;D, nojoo toi oli kyl "toiveajattelua" ainakin tässä vaiheessa ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hehe tätä threadia lukiessa tuntuu, että se tämän foorumin "Finnair nyt ja ikuisesti!" -aate on väistynyt Air Finlandin palvomisen tieltä. Ehkä Finnairinkin pitäisi tehdä lentsikkanörtti-dvd niin ne sais asemansa takaisin... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa kun joku lyö vähän hanttiin, suuri ja mahtavaa joutunee ottamaan jo muitakin huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kumma muuten, että MyTravelin koneista ei ole tuoreita kuvia tällä foorumilla, saatikka muuallakaan näkynyt juurikaan.

Finskin bussia on kyllä vaikka mistä suunnasta tarttunut korteille...

Kukas ilahduttaa mua ekana tämmöisellä "Harvinaisuudella"? ;)

 

Tuo johtuu EFHK:n osalta lentojen aikatauluista ja koneen käyttämästä kuvauksen kannalta hankalasta ulkostandista. Eli kone saapuu aina hyvin myöhään illalla ja lähtee aamulla, jolloin 22R:n lähtöpaikka on pahassa vastavalossa. Keskiviikkoisin kone lähtee kuitenkin aamuyhdeltätoista ja tällä viikollahan oli käytössä rata 33, jolloin sen kuulemma sai kuvatuksi hienossa myötävalossa.

 

Alla nyt lauantaiaamuna yhdeksältä ottamani kuva koneen lähtiessä rullaamaan.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Harrille :)

 

Bussiltahan tuo kovasti näyttää, joten usottava on.

En sitten tiedä, miksi konetyyppiä vaihdettiin, kun esitteissä (muistaakseni) konetyyppinä on 757.

 

Tietääko kukaan muuten, onko MyTravelin busseissa yhtään tilavampaa reissata kuin 757:ssa? Sisiltähän bussithan ovat varmasti vielä muuten aika freesejä 757:n verrattuna, mikä lisää positiivista fiilistä muuten matkustettaessa.

 

Totta tuokin, että valoisaan aikaan konetta ei Vantaalla juuri ehdi nähdä talvikaudella. Paitsi kuin alku- ja loppukaudesta, aamuisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääko kukaan muuten, onko MyTravelin busseissa yhtään tilavampaa reissata kuin 757:ssa?

220 paikkaa A321:ssä joten tuskin kovin kivaa on :P Ihan vaan vertailuna että finskillä on 181 silloin kun koko kone on 3+3 konffissa niin ettei ole businessta ollenkaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

220 paikkaa A321:ssä joten tuskin kovin kivaa on :P Ihan vaan vertailuna että finskillä on 181 silloin kun koko kone on 3+3 konffissa niin ettei ole businessta ollenkaan...

Saa vaan toivoa ettei ole ahtaanpaikan kammo.. Ja ettei ole kovin paljon päälle 170 cm :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääko kukaan muuten, onko MyTravelin busseissa yhtään tilavampaa reissata kuin 757:ssa? Sisiltähän bussithan ovat varmasti vielä muuten aika freesejä 757:n verrattuna, mikä lisää positiivista fiilistä muuten matkustettaessa.

 

Tilavuus ja tuo kone ei nyt oikein mitenkään sovi yhteen. Ahtaampi mitä esim. finskin 757:t ja jollain tapaa tuntuu myös ahtaammalta mitä "Whytravelin" ennen ex-hel käyttämät G-MCEA & G-WJAN 752:t. Eli tuolla ritsalla matkustamista en kyllä suosittelisi kun korkeintaan kääpiöille.. itse tullut vierailtua koneessa vähän turhankin usein, onneksi ei kertaakaan matkustusmielessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

WJAN:lla ja MCEA:lla on tullut myös heitettyä reissut Kanarialle ja täytyy sanoa, että kyllä se aika tiivistä on. Itselläni tuo vielä menee tuon matkan, kun välillä pääsee oikomaan koipiaan, mutta reilusti pidemmillä tai vanhemmilla ihmisillä tuo on jo varmasti tuskaisempaa touhua.

Mutta mitä sitä ei tekisi edullisemman lomamatkan eteen...

 

Itse olisin kylla valmis maksamaan hieman ekstraa pienestä lisätilasta ja varmasti ensi kerralla tuonne päin mentäessä varaisinkin hotellin erikseen ja lennot vaikkapa Air Finlandilla, jos ne natsaisivat kohdalleen.

 

Muuten kyllä annan krediittiä MyTravelille ja etenkin palvelun ja lentäjienkin ystävällisyydelle noila parilla reissulla, mitä olen tehnyt.

 

Nyt tosiaan mietitytti, josko busseissa olisi ollut hieman tilavampaa.

Oikeastaan tuo kuvakin jo kertoo ettei polvitilalla juhlita: http://www.airliners.net/open.file/493919/L/

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs Finnair AFI:n ostaisi, sehän tekee tappiota tänä vuonna? Toisaalta, vanha sanonta sanoo, että mikä tahansa on myytävänä, kunhan hinta on oikea ::)

 

Jos joku tekee tappiota niin sehän ei suinkaan tarkoita, että ei olisi varaa ostaa mitään. Vai millä luulet SAS:n esimerkiksi tankkaavan koneensa vaikka tappiota on tullut jo aika monta vuotta putkeen. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin oman ennusteensa mukaan Air Finland on tänä vuonna tekemässä positiivisen tuloksen, kts. lehdistötiedote 25.8.2004 http://www.airfinland.fi/oy_air_finland_ltd/uutiset_ja_tiedotteet/lehdistotiedote_25_8_2004/

 

-harri

 

Toivotaan nyt että tekisi. Täytyy vain muistaa, että pörssinoteerattoman yhtiön, kuten Air Finland, ennustukset tuloksesta voivat olla ihan mitä vaan. Ovat enemmän sellaista mainoskikkailua.

Mitään rangaistuksia ei tule jos on tiedotettu positiivisesta tuloksesta ja sitä ei sitten tulekaan.

 

Eriasia pörssiyhtiöillä kuten Finnair, jotka ovat velvollisia antamaan mm. tulosvaroituksen ja tietoisesti vääristä tulosennustuksista voi joutua vaikka käräjille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No lausuntoni Finnairin tappiollisuudesta oli enemmänkin huuli, mutta kuitenkin totta. Ja Keijo Suilan TV-haastattelun mukaan Finnair on taloudellisesti vakaalla pohjalla, vaikkakin hinnat ovat laskeneet nyt vakiintuen 20 % alhaisemmalle tasolle kuin v. 1998, eikä hintoja tulla korottamaan, mikäli haastattelun muistan oikein. Ja kyllähän rahoitusta saa, jos hakee.

 

Tosiaankin Air Finlandin taloudesta ei saa varmoja tietoja, mutta kyllä muillakin kuin pörssiyhtiöillä on velvollisuus ilmoittaa vuositulokset Kaupparekisteriin todellisen tilanteen mukaisesti ja syytteitä saattaa mahdollisessa konkurssitapauksesta tulla kirjanpitorikoksista, velallisen aseman väärinkäytöstä yms joten on vähän vaikea uskoa että AFI tahallaan väärää tietoa antaisi.

 

Oma yksi edestakainen Air Finland-matkani Kanarialle oli pelkästään positiivinen kokemus. MyTravelistä ei ole kokemusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän mahtanee olla syynä Air Finlandin myöhästymisille. Onkohan 757 antamassa periksi vai onko perus huolloissa aikataulu venynyt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Phuketissa poikkeustilanne, maanjäristys ja sitä seurannut hyökyaalto on sulkeneet Phuketin lentokentän.

 

Finnairin eilenillalla Ahmedabadin kautta Phuketiin lähtenyt lomalento on laskeutunut Bangkokiin ja tänään sunnuntaina lähteväksi ilmoitettu Air Finlandin lento Dubain kautta Phuketiin on peruttu.

 

PHUKETIN-LENTO BANGKOKIIN

 

 

Thaimaan Phuketiin matkalla oleva Finnairin lento laskeutuu Bangkokiin Phuketissa vallitsevan poikkeustilanteen vuoksi. Matkustajat majoitetaan Bangkokin hotelleihin.

 

Phuketissa kotiinpaluuta odottavat matkustajat noudetaan heti, kun viranomaisilta saadaa lupa.

 

Sunnuntai-illan Phuketin-lennon operoinnista kerrotaan, kun sitä koskevat ratkaisut Finnairin ja matkanjärjestäjien välillä on tehty.

 

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus Kauppalehti Optiosta1/2005:

 

AIR FINLAND PYSYY TAIVAALLA

 

...Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius ei halua ennustaa mikä Air Finland on kymmenen vuoden kuluttua.

Sen sijaan hän on vakuuttunut, että viiden vuoden kuluttua yhtiöllä on kuusi matkustajakonetta. Neljä nykyistä Boeing 757 -tyyppiä ja kaksi on laajarunkoista Boeing 767 -konetta. Ensimmäisen laajarunkokoneen hankinta voi olla hyvinkin lähellä. Siihen tarvitaan yksi suuri ja kestävä sopimus suuren matkanjärjestäjän kanssa. Nopeimmin uuden koneen voi saada riviin jo kuukaudessa. -Ehkä tuollainen päätös olisi jo tehty, ellei Aasian hyökyaaltokatastrofia olisi sattunut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus Kauppalehti Optiosta1/2005:

 

AIR FINLAND PYSYY TAIVAALLA

 

Mitäs veikkaatte miten todennäkäistä on että

 

a) Finnair ostaa Air Finlandin ja siirtää omankin

lomaliikenteensä sen nimen alle.

 

b) Finnair perustaa Air Finlandin kanssa yhteisyrityksen

ja siis molempien lomaliikenne laitetaan saman

"katon" alle.

 

c) Finnair siirtää lomaliikenteensä Aerolle

 

d) Finnair myy lomaliikenteensä kokonaan pois

(jopa Air Finlandille)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

a) Ehkä mahdollista. Hieman kaksiteräinen miekka. Kuka nyt hyvää rahan tuottoa möisi ja kuka nyt konkurssi firmaa ostaisi....

b) Jompi kumpi elää, tuskin finnairi kuolee

c) Millä kalustolla+miehistöllä.........(älkää nyt enää tyrkyttäkö emppuja aerolle)

d) Ei varmaan lopeta ainakaan kokonaan

 

No ok oli hieman ympäri pyöreitä vastauksia. Mitenkähän Air finlandilla nykyään menee, jokohan neljäs kone hyppää kuvioihin vai lyödäänkö kolmas parkkiin, mitä luulette?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en ole koskaan Mika Heleniusta tavannut enkä pahemmin nähnyt hänen haastatteluja televisiossa, mutta itselläni on sellainen käsitys miehestä että ammattitaitoa löytyy niin ohjaamon puolelta kuin firman johdossa.

 

Itse olen saanut käsityksen, että Air Finlandilla menee hyvin eikä niillä ole pahemmin ongelmia ollut. Tiedän erään henkilön joka on ollu perustamassa FFW:tä ja hän sanoi kerran että asiat olivat firmassa aivan päin p*rsettä, tämä oli yksi niistä syistä miksi hän lähti firmasta ennen kuin se meni konkurssiin.

 

Nykypäivänä ei pysty perustamaan lentoyhtiötä (tai ainakaan kannattavaa sellaista) jos ei ole tarpeeksi ammattitaitoa ja pääomaa. Miljonääriperijä Jussi Salonojakaan tuskin ihan p*skaan firmaan sijoittaisi niinkin paljon rahaa mitä hän on AFI:iin "pumpannut".

 

Alkaa vaan ärsyttämään, kun ihmiset täällä (ja jossain muuallakin) puhuu että Air Finland menee kohta varmaan konkurssiin ja että yhtiö olisi epävarma. Sitä se varmasti joltain osilta vielä on, sillä yhtiöhän on vain muutaman vuoden vanha.

 

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, siksi minäkin tämän kirjoitin. Itselläni on erittäin vahva kuva siitä mitä Air Finland tulee olemaan esimerkiksi 10 vuoden päästä, eikä se ole todellakaan huono. Tämänkin näkee vasta sitten 10 vuoden päästä. spekulointia tapahtuu aivan varmasti tätä ennen, mutta itse ainakin kehottaisin ihmisiä myötämielisempään ajatteluun yhtiöstä, loppupeleissä sekin vaikuttaa osalti firman menestykseen :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin on aika positiivinen kuva Air Finlandin taloudellisesta pärjäämisestä ja eihän AFI olekkaan mikään ns. halpalentoyhtiö.

Mihin perustuu ne "kohta konkassa" -puheet täällä? Kernaasti luen niistä, jos faktatietoa on tarjolla?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään