Guest Jufernaut

Lomalentoyhtiöistä (MyTravel, Air Finland)

146 viestiä aiheessa

Mitäs veikkaatte miten todennäkäistä on että

 

a) Finnair ostaa Air Finlandin ja siirtää omankin

lomaliikenteensä sen nimen alle.

 

b) Finnair perustaa Air Finlandin kanssa yhteisyrityksen

ja siis molempien lomaliikenne laitetaan saman

"katon" alle.

 

c) Finnair siirtää lomaliikenteensä Aerolle

 

d) Finnair myy lomaliikenteensä kokonaan pois

(jopa Air Finlandille)

 

 

Itse epäilisin että C voisi jopa olla mahdollista, ainakin osittain. Aerolle siirretään ensin "turhat" 757:t jotka lentäisivät baltian lomalentoja, myöhemmin loput 757:t ja koko finnairin lomaliikenne-bisnes.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs veikkaatte miten todennäkäistä on että

 

a) Finnair ostaa Air Finlandin ja siirtää omankin

lomaliikenteensä sen nimen alle.

 

b) Finnair perustaa Air Finlandin kanssa yhteisyrityksen

ja siis molempien lomaliikenne laitetaan saman

"katon" alle.

 

c) Finnair siirtää lomaliikenteensä Aerolle

 

d) Finnair myy lomaliikenteensä kokonaan pois

(jopa Air Finlandille)

 

 

Todennäköisin vaihtoehto on, että Finnair siirtää lomalentonsa Aeroflotille. Boeing 757 koneet vaihdetaan TU-154 kalustoon.

Tai sitten Finnair ostaa kaikki Suomeen lentävät yhtiöt koska Suomessa ei voi olla kuin yksi lentoyhtiö, Finnair. Kauppojen jälkeen Finnair vaihtaa kaikkien ostamiensa yhtiöiden kalustoksi Boeing 757 koneet.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen tiedote tuli Air Finlandilta juuri sähköpostilla:

 

Air Finland ylitti kaikki tavoitteensa vuonna 2004

Yhtiö kuljetti 311 000 matkustajaa viime vuoden aikana

 

Suomalainen lomalentoyhtiö Oy Air Finland Ltd on jälleen ylittänyt tavoitteensa matkustajamäärien osalta. Yhtiön valitsema strategia, jonka mukaan se keskittyy palvelemaan lomamatkustajia, on osoittautunut menestykseksi ja Air Finland on saavuttanut vankan jalansijan Suomen tilauslentomarkkinoilla.

 

Suomalainen lomalentoyhtiö Oy Air Finland Ltd arvioi vielä elokuussa kuljettavansa kaikkiaan noin 250 000 matkustajaa. Vuoden loppuun mennessä yhtiö oli kuljettanut kuitenkin yhteensä 311 000 matkustajaa eli asetetut tavoitteet ovat ylittyneet monin kerroin.

 

”Vielä vuoden 2004 alussa tavoitteemme oli 100 000 matkustajaa. Kolmannen koneen käyttöön ottaminen osoittautui siis hyväksi valinnaksi, sillä olemme voineet laajentaa reittivalikoimaamme ja palvella suomalaisia yhä paremmin. Yhtiömme pieni koko ja sen tuoma joustavuus mahdollistavat nopean reagoinnin ja mukautumisen matkustajien toiveisiin. Esimerkiksi talvikaudella lennämme Salzburgiin ja keväällä alkavat Rooman-lennot”, kertoo kasvun syistä Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius.

 

Vuonna 2005 Air Finland on arvioinut kuljettavansa noin 450 000 matkustajaa.

 

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen tiedote tuli Air Finlandilta juuri sähköpostilla:

 

Air Finland ylitti kaikki tavoitteensa vuonna 2004

Yhtiö kuljetti 311 000 matkustajaa viime vuoden aikana

 

Vuonna 2005 Air Finland on arvioinut kuljettavansa noin 450 000 matkustajaa.

 

 

-harri

 

Tarkoittaa varmaankin että neljäs kone tulee pian.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku onko air finlandin koneet kuinka paljon ilmassa, vai makaako niitä hesa vantaan platalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllähän ymmärrän ettei kone todellakaan ole tarkoitettu platalle.

Ilmassa se tykkää olla.

 

Kumminkin tuli mieleen että onko tämä talvi versus kesä vilkkaampaa aikaa.

 

Eihän neljättä konetta uskalla ottaa jos edellisillä ei ole tarpeeksi ilmalaatuaikaa.

 

http://www.airliners.net/open.file/729570/L/

 

Sillähän niitä odottaa.... .....maalausta

 

 

edit/Janne: Korjasin URLin vähän lyhyemmäksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku onko air finlandin koneet kuinka paljon ilmassa, vai makaako niitä hesa vantaan platalla.

 

Viitseliäs jos olisi niin niiden lennothan

voisi kerätä nettisivuilta ja matkanjärjestäjien

sivuilta ;)

Aiemmin niillä oli ma ja ti hiljaista eli ei juuri lentoja

mutta tänä talvena Thaimaan lennot ovat pitäneet

kaksi konetta ilmassa su illasta ti aamuun eli ei niillä

paljoa ole luppoaikaa kun loppuviikko on aina ollut

vilkasta aikaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii va olen ymmärtänyt että he lentävät muitakin kuin suomalasten matkatoimistojen lentoja

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jomman kumman tämänpäiväisen iltapäivälehden mukaan ( en muista kumman) MyTravelin Helsingin koneesta jahdattiin viikonloppuna hiirtä. Hiiri saatiin kiinni kun koneeseen laitettiin Helsinki-Vantaalla yöksi loukkuja ja aamulla hiiri olikin jo historiaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri, kun Vantaan saapuvia katselin, niin siellä näkyy:

 

MYT 2002 Funchal 23:45 arvioitu saapumisaika 18:50. Siis kone on noin 19 tuntia myöhässä?

 

Ja lähtevissä on edelleen MYT 2003 Tenerife 09:45 arvioitu lähtöaika 19:25.

 

On tainnut olla enemmänkin vikaa, kuin hiiri koneessa...

 

Ja sitten saapuvissa vielä MYT 2004 Tenerife 23:50, joka oletettavasti lähtee aamulla.

 

No, teknisiä vikoja tai muuta hämminkiä sattuu, ei sille mitään voi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdellä koneella kun operoidaan täältä joka päivä jonnekkin Kanarialle tai Madeiralle, niin tuollaisen delayn kiinniajo kestää jonkin aikaa.

Ellei sitten tilalle saada toista konetta, mutta tuskin niitä juurikaan MyTravelilla joutilaana on?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tilanne on että 9.45 lähtevän aiotun MYT-koneen kohdalla lukee new info at 23.15. :o

 

Mukava myöhästyminen, lohkasee viikon lomastakin ihan kivan siivun. Itse olisin matkustajana hakenut jo rahat takaisin ja haukkunut kaikki MyTravelilaiset jotka vastaan tulee. Sen lisäksi kulukorvaukset kaikista kuluista mitä on tullut päivän aikana.

 

MyTravelin onneksi uudet matkustajan oikeudet tulevat voimaan vasta tulevana torstaina, pääsevät nyt vähän halvemmalla. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiistaina 15.2 piti lähdön Teneriffalta olla 15.35LT(lähti 5.50LT) . Nyt MYT2004 tuleekin keskiviikkona tehden divertin Köpiksen( 11.53 - 12.05LT) kautta ja lento MYT2005 Gran Canarialle klo 10.45 lähtee vasta 15.45 16.50 (arvio). Miksiköhän pitää käydä vielä Tanskanmaalla kun on jo muutenkin myöhässä? Jäiköhän jonkun penkin alle vielä hiirenloukku? ;D

Taidan ottaa kissan koneeseen mukaan, jos olisi. Loma viivästyy. :'(

 

EDIT:

Korjattu aikoja

Madeiralla on kuulemma myrsky, niin konetta pitää tankata CPH:ssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä ole muuten missään uutisoinnissa näkynyt juttua tästä myöhästymisestä.

Vain silloin uutisoidaan kun on Finnair ja MD-11 kyseessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän pitää käydä vielä Tanskanmaalla kun on jo muutenkin myöhässä?

 

Eikö Kanariansaaret ole A321:n toimintamatkan rajamailla? Eli jos on kova vastatuuli, niin joudutaan käymään matkalla tankkaamassa.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukava myöhästyminen, lohkasee viikon lomastakin ihan kivan siivun. Itse olisin matkustajana hakenut jo rahat takaisin ja haukkunut kaikki MyTravelilaiset jotka vastaan tulee. Sen lisäksi kulukorvaukset kaikista kuluista mitä on tullut päivän aikana.

 

Käsittääkseni MyTravel ei myy pelkkiä lentolippuja vaan koneen kaikki paikat ovat matkatoimisto(je)n myymiä seuramatkoja. Silloin matkatoimisto on korvausvelvollinen, ja luulen, että kuluttajavirastolla on jonkinlaiset suositukset korvausten määristä loman olennaisesta lyhentymisestä.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuollainen myöhästyminen harmittaa vietävästi.

Tuo viistää jo mukavan siivun, etenkin viikon lomasta pois. En tunne tarkkaan ehtoja, mutta kai matkustajilla on oikeus johonkin rahalliseen hyvitykseen noin suurissa myöhästymisissä?

Mikähän on tosiaan syynä moiseen viivästykseen alun perin?

 

Enkä nyt heti muista, että yhtiön koneilla olisi ollut moista myöhästymistä kurottavana kiinni, pitkään aikaan täälläpäin,

mutta eihän se tietysti yhtään lohduta, jos sattuu kohdalle ja mahdollinen rahallinenkaan hyvityskään ei lämmitä, niin kuin etelän aurinko...

 

Edit: Käsittääkseni myös matkatoimisto on se, jolta voi perätä korvausta, eikä itse MyTravel. Tai sama emoyhtiöhän niillä on.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämänhetkinen tilanne on saapuvissa:

 

23:50 MYT 2004 Tenerife Copenhagen arvio 15:40 eli 5 min kuluttua...

 

00:25 MYT 2006 Las Palmas myöhässä.

 

Eli, kun myöhästymisiä sattuu, niin ne kertautuvat. Eikä tuollaisia 15-16 tunnin myöhästymisiä reitillä voi mitenkään kiinni ajaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään