Jan-Erik Andelin

American poistaa tyynyt MD-80:stä

14 viestiä aiheessa

Tyynyt pois? Pelkillä metallirangoillako meinaavat että matkustajat istuvat :)

 

Luulis ettei muutaman tonnin säästö nyt tuon kokoisessa yhtiössä tunnu missään...mutta kai se säästäminenkin on jostain sitten aloitettava?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tyynyt pois? Pelkillä metallirangoillako meinaavat että matkustajat istuvat :)

 

Luulis ettei muutaman tonnin säästö nyt tuon kokoisessa yhtiössä tunnu missään...mutta kai se säästäminenkin on jostain sitten aloitettava?

Siis tyynyt "hattuhyllyiltä" ja penkkien selkänojista....näin oletan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten olisi sellainen kokolattiamatolla päällystetty peltipenkki niin kuin kaupungin busseissa. Helppo pitää puhtaana ja painoakin on paljon vähemmän kuin tavallisessa penkissä ;)

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten olisi sellainen kokolattiamatolla päällystetty peltipenkki niin kuin kaupungin busseissa. Helppo pitää puhtaana ja painoakin on paljon vähemmän kuin tavallisessa penkissä ;)

 

-Juha

 

Niin! Säästyisi sitä polttoainettakin :D

 

Tai, sitten tilaa erikoisvalmisteiset (kapeat) puhallettavat "uimapatjasohvat". Eivät paina mitään, ja tarvittaessa voidaan puhdistaa vaikka painepesurilla ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten olisi sellainen kokolattiamatolla päällystetty peltipenkki niin kuin kaupungin busseissa. Helppo pitää puhtaana ja painoakin on paljon vähemmän kuin tavallisessa penkissä ;)

 

En tiedä mitä tuo tyynyjen poistaminen nyt tarkoittaa. Mutta jos normaalit tyynyt (ja penkit) korvataan "bussityyppisillä" kovilla penkeillä ei säästö synny puhtaanapidosta. Kangaspintahan se bussinkin penkeissä on. Säästö syntyy siitä, että tyynyjä ei tarvitse vaihtaa. Lentokoneen matkustamoin penkit kuten kaikki muukin sisustus on tehty palamattomista materiaaleista. Niinpä nuo tyynyt on aikavalvottuja laitteita. Eli ne pitää paloturvallisuus syistä vaihtaa säännöllisesti. Sitä en jaksa muistaaa paljonko tuollaisella MD-80 penkin tyynyllä on käyntiaikaa. Mutta jos seuraavan kerran koneella matkustaessanne ottaisitte tyynyn irti (emoilla voi olla jotain sanomista asiaan...) niin sieltä pohjasta löytyy date-lappu joka kertoo milloin tyyny on vaihdettava.

 

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten olisi sellainen kokolattiamatolla päällystetty peltipenkki niin kuin kaupungin busseissa. Helppo pitää puhtaana ja painoakin on paljon vähemmän kuin tavallisessa penkissä ;)

 

 

Edullisin materiaali penkkien päällyksiksi lentokoneissa on kunnossapidon ja puhdistuksen kannalta nahka. Tästä syystä monet halpalentoyhtiöt suosivat sitä sisustusmateriaalina.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten olisi metromainen sisustusratkaisu? Koko koneen voisi tarvittaessa pestä painepesurilla ja ei varmaan tarvitsisi kovin usein uusia ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tyynyt "hattuhyllyiltä" ja penkkien selkänojista....näin oletan...

 

Tuossa alkuperäisessä englanninkielisessä tekstissä oli "pillows", jolla minä ymmärrän ainoastaan matkatavarahyllyillä säilytettäviä irtotyynyjä, joita jaetaan niitä haluaville matkustajille. Voin kyllä mielessäni kuvitella millaiselta tyypillinen amerikkalainen matkustajakone näyttää lennon jälkeen kun tyynyjä on ympäriinsä pitkin matkustamon lattiaa ja penkkejä.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Americanin kotisivuilla väitetään, että turistiluokassa on "six way adjustable leather headrests", siis nahkaiset istuintyynyt...Mistä, Jan-Erik olet löytänyt tiedon??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Americanin kotisivuilla väitetään, että turistiluokassa on "six way adjustable leather headrests",

 

Tarkoitetaan varmaankin niskatukihässäkkää jonka saa taivuteltua haluamakseen - toisaalta Jan-Erikin viestissä kerrottiin, että MD-80 koneista poistetaan tyynyt. AA:llahan on laivastossaan myös muita koneita.

 

Ja Harrin visio amerikkalaisesta koneesta lennon jälkeen on ihan oikea, mutta lisätään siihen vielä hujan hajan olevat peitteet, sanomalehdet yms. Jostakin syystä myös bisnes ja first class on yleensä samassa ellei vielä pahemmassa kunnossa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuossa alkuperäisessä englanninkielisessä tekstissä oli "pillows", jolla minä ymmärrän ainoastaan matkatavarahyllyillä säilytettäviä irtotyynyjä, joita jaetaan niitä haluaville matkustajille.

 

Juuri näin se on varmaan ymmärrettävä. Irtotyynyjen keräämisessä varmaan menee juuri sitä kallista aikaa. Näiden tyynyjen lisäksi mainitaan vielä säädettävät "headrestit".

 

Uutinen oli yleistä uutistoimistokamaa AP:sta, katso esim. tästä:

 

http://www.chron.com/cs/CDA/ssistory.mpl/business/2906624

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan tuolla MD-80 sarjan rukkasilla lennetään sen verran "lyhyitä", 2-3 tunnin legejä, ettei siinä nyt välttämättä niitä tyynyjä tarvita (henk.koht. mielipide). Mielummin säästää vaikka tyynyissä kuin alkaa karsimaan muita palveluja.

 

EDIT: vertaa SAS:n politiikka palvelujen suhteen Euroopan lennoilla

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään