Mikko Sinervä

Suomen vesi- ja suksilentoyhdistys hankkimassa vesikoneen vuokrattavaksi

10 viestiä aiheessa

 

Suomen vesi- ja suksilentoyhdistys on paraikaa tekemässä hankintaa C172 vesilentokoneesta. Ainakin aluksi kone tulisi sijoitettavaksi Helsinkiin, laituripaikkakin on jo valmiina. Yhdistyksen jäsenille tarjoutuu mahdollisuus koneen vuokraamiseen sekä vesilentokoulutukseen.

 

Vesilentämisestä kiinnostuneet ottakaa allekirjoittaneeseen yhteyttä, niin saatte tarkempaa tietoa. Kone on tarkoitus rahoittaa jäsenlainalla, joka maksetaan sijoittajille takaisin alennettuna konevuokrana.

 

Nyt on ainutlaatuinen tilaisuus aloittaa vesilentoharrastus!

 

 

Mikko Sinervä

Suomen vesi- ja suksilentoyhdistys ry

sihteeri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinervän idea on hyvä, mutta vesikoneilla on ikävä taipumus ikäänkuin koukata vettä.

Toivotan silti onnea puuhaanne. :thmbup:

 

Muistan hyvin vuoden jolloin 14 vesikonetta meni uppelus sukelluksiin tai startissa rantapuutarhan mansikkamaalle.

 

Riskialtista puuhaa, mutta silti kannatan ideaa. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinervän idea on hyvä, mutta vesikoneilla on ikävä taipumus ikäänkuin koukata vettä.

 

 

Olin itse aikoinaan todistamassa tapausta, jossa kelluke osui lähtökiidossa ilmeisesti uppotukkiin. Laskun jälkeen rullatessa kelluke alkoi täyttyä vedellä, ja lopuksi kone kaatui hitaasti ja arvokkaasti selälleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotkut väittävät että on olemassa vain kahdenlaisia vesikonelentäjiä.

Niitä jotka ovat kaataneet koneen ja niitä jotka tulevat kaatamaan koneen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotkut väittävät että on olemassa vain kahdenlaisia vesikonelentäjiä.

Niitä jotka ovat kaataneet koneen ja niitä jotka tulevat kaatamaan koneen.

 

Samoin niitä, jotka ovat plumpsahtaneet kellukkeelta, ja niitä, jotka eivät vielä.

 

--

 

-Tane (jo plumpsahtaneena)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tai näin, näillä mennään. Koulutus ja asenne ratkaisee - tässäkin :thmbup:

 

Aeroclub Comolla lennetään 1500 tuntia koululentoja sekä normaaleja kerholentoja vuodessa. Oma opettajani ei muistanut, milloin viimeksi kone olisi kaadettu.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tai näin, näillä mennään. Koulutus ja asenne ratkaisee - tässäkin :thmbup:

 

 

Niinhän se on. En tarkoittanut maalailla piruja seinille, sellaisia vanhan höppänän muisteluja vain... Kertomastani on aikaa noin 32 vuotta ;)

 

Kaikkea hyvää projektillenne :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös C172 ole vesikoneeksi hiukan epätyypillinen valinta?

Vai onko mahdollisesti kyse Reims Rocketista?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on ihan tavallinen C172, tosin 180 hp moottorilla. Tyyppinä se ei ole sinänsä epätyypillinen, mutta Suomessa toki harvinaisempi. FR172 XP, Rocket, 180/185 -sarjassa on loistavia vesikoneita, mutta koulutuksessa ollaan nähty perus C172 hyvänä valintana. Se on kaikille tuttu ja käyttökulut ovat pienempiä ja helpommin ennakoitavissa. C172 on vesikoneena myös hiljainen, jota pidetään myös erittäin tärkeänä asiana.

 

C172 160 hp:n moottorilla on myös Euroopan suurimman vesilentokoulun valinta PPL- ja vesilentokelpuutuskoulutukseen.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään