Peter Lord

Autobensa STC ja nykybensat (OLI: M: Piper PA28-140 Cherokee Cruiser)

16 viestiä aiheessa

MYYDÄÄN

 

Piper PA28-140 Cherokee Cruiser OH-PDT

 

Autobensa STC.........

 

Miten tuo autobensa-STC on hyödynnettävissä nykyisin kaupan olevien autobensojen kanssa?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten tuo autobensa-STC on hyödynnettävissä nykyisin kaupan olevien autobensojen kanssa?

 

Peter

Käytäntö näyttää olevan ettei etanolipitoisuuksia mittailla, 98:a vaan tankkiin ja taivaalle. Eräs käyttäjä sanoi ettei mittailla niin ei tule paha mieli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytäntö näyttää olevan ettei etanolipitoisuuksia mittailla, 98:a vaan tankkiin ja taivaalle. Eräs käyttäjä sanoi ettei mittailla niin ei tule paha mieli.

 

No nyt ymmärrän mitä tarkoitit PPL ketjussa sanomalla "Ilmailu ei ole persaukisten harrastus eikä sitä pidä lainarahalla ainakaan yrittää harrastaa, siitä ei hyvä seuraa."

 

:o

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites tuo Shellin V-Poweri E99+ kelpaisi näille Mogas STC-koneille?

Siinä kun tuo etanolipitoisuus pitäisi olla kai alle 0,5 til-%.

 

Tuotespeksi

 

Vai joko senkin jakelu on lopetettu?

 

Kyllä tässä nykyisessä V-poverissa voi olla se 5% etanolia. Itse olen mitannut kyseisestä aineesta 2-3% etanolipitoisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälaisilla välineillä sitä etanolipitoisuutta mittaillaan? Onko olemassa mitään huokeaa ja kuitenkin luotettavaa tapaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen hyödyntänyt maksaani erilaisten nesteyhdisteiden etanolipitoisuuden mittaamiseen. Mutta ammattilaiset käyttävät ihan tähän suunniteltua mittalaitetta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Shellin 99 V-Powerissa on ollut jo viime vuodesta lähtien etanolia 5 prosenttiin asti eli se on E5 ainetta nykyisin.

 

Terveisin Pekka K.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Niin se vain on, että ei sillä autobensa STC:llä voi muuta tehdä, kuin pistää toistaiseksi raameihin seinälle.  Shellin V-Power on nykyään (ollut jo pitkään) STC-speksin ulkopuolella - etanolipitoisuus korkeintaan 5 %, mutta kuitenkin yli moottorivalmistajan suosittaman max 1 %:n.  Samoin 98 E5 on ulkona STC:n määristä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Niin se vain on, että ei sillä autobensa STC:llä voi muuta tehdä, kuin pistää toistaiseksi raameihin seinälle.

 

Hmmmmites Hjelmcon 91/96 UL?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmmmites Hjelmcon 91/96 UL?

 

Erässä koneessa on seuraavanlaiset "ylimääräiset" polttoaineet hyväksyvä STC:

- Lyijytön ajoneuvopolttoaine DIN EN 228 ROZ 98:n mukaisesti

- Lyijytön ajoneuvopolttoaine ASTM spec D-439 / D4814 mukaisesti, nakutuksenestoindeksin vähimmäisvaatimuksella 91 oktaania (RON+MON/2)

- Lyijyllinen ajoneuvopolttoaine ASTM spec D-439 / D4814 mukaisesti, nakutuksenestoindeksin vähimmäisvaatimuksella 91 oktaania (RON+MON/2)

 

Kaikissa em. laaduissa sallitaan korkeintaan 1 % alkoholia.

 

Ymmärtääkseni 91/96 UL täyttää ASTM spec D-910:n, mutta ei ainuttakaan ko. STC:n määrittelemistä spekseistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen hyödyntänyt maksaani erilaisten nesteyhdisteiden etanolipitoisuuden mittaamiseen. Mutta ammattilaiset käyttävät ihan tähän suunniteltua mittalaitetta.

 

 

Ihanko totta, että mittaukseen käytetään mittauslaitetta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erässä koneessa on seuraavanlaiset "ylimääräiset" polttoaineet hyväksyvä STC:

- Lyijytön ajoneuvopolttoaine DIN EN 228 ROZ 98:n mukaisesti

 

Kaikissa em. laaduissa sallitaan korkeintaan 1 % alkoholia.

 

DIN EN 228 sallii 5% alkoholia?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DIN EN 228 sallii 5% alkoholia?

 

Oheisen STC:n perusteella käytettävän polttoaineen on oltava jonkun mainitun specifikaation mukainen ja saa sisältää korkeintaan 1% alkoholia (vaikka polttoainespecifikaatio sallisi suuremmankin alkoholimäärän).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään