Marko Tolvanen

Parit räpsyt Hki-Frankfurt-Miami reissusta

6 viestiä aiheessa

Moi

Laitetaampa parit räpsyt helmikuun "talvea pakoon" reissulta. Reissu alkoi luonnollisesti Vantaalta josta ei kuvia vaan hypätään suoraan Frankfurtiin

josta iphonella otettu kuva sekalaisesta kalustosta:

[ attachment removed / expired ]

 

Menomatkan kone oli D-AIMG (A380) josta parit iphone räpsyt

[ attachment removed / expired ]

 

Peräsimen kameran kautta oli kiva katsoa nousua ja laskua.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten fast forward n.9h eli Floridan rannikkoa näkyvissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Kaveri tuli hakemaan kentältä niin tästä oli pakko ottaa räpsy kun en olekaan ennen nähnyt näin lihavaa jumboa :)

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten autoreissulla Key Westistä takaisin pohjoiseen silmään sattui Marathon airport jonka platalla näkyi mielenkiintoinen kone niin auto parkkiin hetkeksi ja ihmettelemään.

Eli B17 sattui kohdalle ja kuulin että sehän on sopivasti lähdössä myös lennolle (lisää tietoa koneista www.bomberrides.org)

[ attachment removed / expired ]

 

Keulashotti, itse en tykkää noista sponsoreiden nimistä yhtään mutta kaipa se on kestettävä että näinkin hienot koneet nähdään vielä lennossa.

[ attachment removed / expired ]

 

Rullausta

[ attachment removed / expired ]

 

Ja toinen vielä

[ attachment removed / expired ]

 

B24 oli myöskin parkissa (Witchcraft)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tämäkin kone on saanut nimiä kylkeen "riittävästi"

[ attachment removed / expired ]

 

Lomakin loppui aikanaan ja pitihän sitä vielä kameralla sihtailla Miamin kentällä josta vielä parit satunnaiset.

Copaa

[ attachment removed / expired ]

 

Air Francen laihajumbo

[ attachment removed / expired ]

 

Lanin 767, josta tuli mieleen että kertokaapa mistä erotan helpoiten A330 ja tämän 767:n toisistaan?  :-[

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen vielä Lanista.

[ attachment removed / expired ]

 

Paluukyytinä toimi D-AIMA jota lastaillaan tässä.

[ attachment removed / expired ]

 

Frankfurtista takaisin Suomeen ja tällä kertaa A321:ssä olikin kivana yllätyksenä riittävät jalkatilat :)

[ attachment removed / expired ]

 

Tuossapa nuo, kuvien laatu on mitä on mutta toivottavasti edes joku tykkäsi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tuossa A330 on aina pienet wingletit kun taas 767:ssa on ilman tai sitte kerrostalon kokoinen wingletti. No ei nyt ihan kerrostalon kokoinen, mutta iso  :)

A330-vähän nouseva tuossa

http://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Airbus-A330-343X/2071960/L/&sid=e39d5075f027a6bcb2791db46915395e

B767-ei ole ollenkaan

http://www.airliners.net/photo/Zoom-Airlines/Boeing-767-306-ER/2071850/L/&sid=b537af43841bb13bc00a7007256bd79c

B767W-iso wingletti

http://www.airliners.net/photo/ArkeFly-(TUI-Airlines/Boeing-767-304-ER/2071370/L/&sid=b537af43841bb13bc00a7007256bd79c

 

Eli huomaat hyvin kun airbussissa on aina tuo wingletti, mutta 767:ssa ei ole mitään tai sitten on tuo iso winlgetti.

Auttoiko tunnistamaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kattelet jonkin aikaa kuvia niin alat kyllä muistamaan noi erot, nokasta sen huomaa ehkä kaikista parhaiten koska siellähän ne erot koneissa on. 330:ssä matalammat ohjaamoikkunat ja terävämpi nokka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli kone on ilmassa laskutelineet alhaalla, tunnistaa myös niistä hyvin: Boeing 767-malleissa päätelineiden pyörät osoittavat "etukenoon" alaspäin, kun taas mm. A330-malleissa takaviistoon (jälkimmäinen pyörä alempana kuin etummainen).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla