Pentti Hirvonen

Kaapelimodeemi ja operaattorin vaihto

8 viestiä aiheessa

Onko kaapelimodeemin (siis se fyysinen kuutio) asetukset kuinka operaattorikohtaisia vai voinko käyttää samaa purkkia uudella asuinpaikallani toimivan monopoliyhtiön kaapeliverkossa. Aiemmin olin Soneran asiakas nyt pitäisi vaihtaa Anviaan. Myymälässä yritetään kaupata uutta modeemia, eikä kukaan tiedä / halua kertoa laitteen mahdoliisesta yhteensopivuudesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama kysymys tuli vastaan muutama viikko sitten. Taloyhtiö vaihtoi welhon kaapeli tv:n soneraan. Vanha topfield merkkinen kaapelidigi boksi mykistyi eikä suostunut enää kuvaa näyttämään. Muutenkin sonera on jättänyt happaman maun suuhun koska koti-tv paketti joka minulle kaupattiin on vaatinut melkein päivittäisiä buuttauksia jumittumisten yms. takia. Samoin digiboksi joka toimii laajakaistan kautta pitää pari kertaa viikossa laittaa virrattomaksi kun yhteys palvelimeen katoaa. En suosittele! Pysykää welholla jos vain suinkin asiaan pystytte vaikuttamaan itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama kysymys tuli vastaan muutama viikko sitten. Taloyhtiö vaihtoi welhon kaapeli tv:n soneraan. Vanha topfield merkkinen kaapelidigi boksi mykistyi eikä suostunut enää kuvaa näyttämään. Muutenkin sonera on jättänyt happaman maun suuhun koska koti-tv paketti joka minulle kaupattiin on vaatinut melkein päivittäisiä buuttauksia jumittumisten yms. takia. Samoin digiboksi joka toimii laajakaistan kautta pitää pari kertaa viikossa laittaa virrattomaksi kun yhteys palvelimeen katoaa. En suosittele! Pysykää welholla jos vain suinkin asiaan pystytte vaikuttamaan itse.

Surinan Thomsoni on kohtuullista kuraa ja tietävät sen itsekkin eli vaihtavat kyselemättä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kaapelimodeemin (siis se fyysinen kuutio) asetukset kuinka operaattorikohtaisia vai voinko käyttää samaa purkkia uudella asuinpaikallani toimivan monopoliyhtiön kaapeliverkossa. Aiemmin olin Soneran asiakas nyt pitäisi vaihtaa Anviaan. Myymälässä yritetään kaupata uutta modeemia, eikä kukaan tiedä / halua kertoa laitteen mahdoliisesta yhteensopivuudesta.

Eivätkö Anvian asiakaspalvelusta suostu ottamaan kantaa vanhan laitteen yhteensopivuuteen? Outoa.

Tärkeintä käsittääkseni on että käytössä olevan laitteen MAC-tunnus on ilmoitettu operaattorille, muuten ei varmasti toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiakaspalvelu ei osannut sanoa yhtään mitään vaan aloitti uuden laatikon kauppaamisen. Projekti ei ole vielä ihan niin pitkällä, että liittymää oltaisiin avaamassa vaan tiedustelin asiaa etukäteen, joten MAC-numeroakaan en vielä heille kertonut. Siitähän homma on vähintäänkin kiinni, että saavat sen numeron siihen liittymään.

Muille vastaajille tarkennuksena: kyseessä on siis pelkkä modeemi, eikä digiboksi tai netti-tv. Kiitos silti avusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Soneran motukka Anvian kaapelin (8/1M) päässä Kauhavalla. Ainut mutta on, että liittymä on Soneran myymä, joten jotain konfauseroja voi olla.

Modemi oli konfiguroitavissa, joten tod. näk. saa sopimaan - ainakin kannattaa kokeilla.

Netti-tv modemi ei siten toiminut, edes tässä tapauksessa.

HUPS! Luin vähän huolimattomasti - kysyjä kyseli kaapeli modemia - mä vastasin ADSL motukan puolesta - SORRY!

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisi toimia ihan komiasti kunhan on vähintään docsis 2.0 laite. MAC valtuutetaan verkkoon ja tekniikka on standardia. Jos taajuudet kaapeliverkoissa eroaa radikaalisti, voi ongelmia tulla.

On kyllä outoa, ettei Anvia osaa sanoa modeemin toimivuudesta heidän verkossaan. :thmbdn: Onko mikä modeemimalli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain perjantaina asiantuntijan kiinni ja hänen mielestään vanha modeemi pitäisi toimia myös heidän verkossaan. Järkevältä asia kuulostaa noin, mutta uskon vasta kun ensimmäinen bitti kulkee uudessa yhteydessä. Parin viikon kuluttua nähdään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään