Guest Anakonda

Mikä ISO kone EFHK:lle klo 18.10

12 viestiä aiheessa

Moro!

Ajelin kehä kolmosta klo 18.10 aikoihin kun näin pimeässä jonkun

todella ison koneen laskeutuvan 4R:lle. Ei näyttänyt Ruslanilta.

Mikähän mahtoi olla?

 

Terv. AK

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niinpä tietysti ruslani!

Yritin siinä ajaessa kovasti tähystää, mut väärin näin.

 

Terv. AK

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(kuviahan löytyy tuolta Ilmakuvapuolelta vaikka kuinka kun melko vakiovieras tuntuu olevan Helsinkiin tämä laite nykyään)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VDA4176 lähti äsken kohti Amsterdamia - jos jotakuta kiinnostaa nippelitieto, niin se vaatii neljä minuuttia kiitotiellä ennen lähtöä ja kutsu on "Volgadnjepr".

Sattuisiko joku muuten tietämään mistä tämä neljä minuuttia johtuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattuisiko joku muuten tietämään mistä tämä neljä minuuttia johtuu?

 

Uskoisin, että moottorienkoekäyttö tjms. on kyseessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moottorien lämmittämisestä puhuivat radiossa ainakin tuossa 11.9.04 (ei tullut videolle) nousussa, kun laskeutuva joutui vaihtamaan rataa finaalissa. Ihmetytti vaan miksi se päästettiin seisomaan radan päätyyn, kun toinen oli tulossa alas? :)

 

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu,tuli bongattua tuo russlani ku hiipi hiljaa sepikan yli laskuun :o :o

Kivan kokoinen oli ja hiljainen..

T:Pygmi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ihmetytti vaan miksi se päästettiin seisomaan radan päätyyn, kun toinen oli tulossa alas? :)

 

 

Torni ilmoittaa aina tutkalle (APP/ARR:lle) kun tämä kyseinen kone on lähdössä, tutka sitten hidastaa tai tekee lisämaileja seuraavalle tulijalle. Tässä tapauksessa on joko käynyt niin, että Antonovilla on mennyt kauemmin kuin se neljä minuuttia, tai sitten tutkalennonjohtaja on tuonut seuraavan tulijan liian tiukkaan, tai torni ei ole laittanut Antonovia kiitotielle heti kun sovittu jne. Eli ei sitä tahallaan ole laitettu siihen eteen ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No minkä tähden sen 124:n täytyy lämmitellä kannujaan kiitotiellä? Olen jokusen kerran katsellut koneen lähtöä ja joskus jopa aika kiusallisennäköinen jono on alkanut muodostua sen jälkeen holdaamaan. Olen jopa pällistellyt tilannetta joskus aika läheltä eikä se lämmittäminen tunnu kuitenkaan tarkoittavan mitään 0,5*Take-off thrust-tyylistä paahtamista, vaan ihan suht hissukseen ne pannut suhisee. Entäpä, kun se on rullaillut jo hyvinkin kolme kilometriä ennen lähtöä. Mahtaisiko kyse olla pikemminkin lämpöjen tasaamisesta ennen täyden höyryn tuuppaamista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oon jo nähny kaks kertaa ku se on lähteny, ja kumpanakin kertana se venas 4 minsaa.

Sain muuten ihan hyvät kuvat sen lähdöstä eilen (torstaina), tosta ykkös hallin edestä. En oo kerenny laittaa niitä kuvia tänne kun ovat liian isoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään