Guest VinceN

Emirates Aviation College

17 viestiä aiheessa

Moi! Eka viesti foorumille,joten jos on jotain pahoja mokia suokaa anteeksi!

Kyselisin täältä  enemmän asioista tieltäviltä Emiratesin koulutsohjelmasta ja nimenomaan tuosta ammattilentäjänlinjasta! Varsinaista cadet-ohjelmaahan Emiratesilla ei ole tarjolla kun Arabiemiraattien kansalaisille.

 

Kiinnostusta herättää se, rekrytoidaankohan tuolta valmistuneita perämieheksi Emiratesille (vaikkei tietysti timmat olekaan täynnä) tai vaikea olisi uskoa että heillä muuten olisi tuontyyppinen ohjelma pyörimässä?

 

http://www.emiratesaviationcollege.com/training.aspx

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa foorumille :thmbup:.

 

Mielenkiintoinen juttu? Onkohan tämä kuinka uusi ohjelma?

 

Tietenkään ei voi olla varmaa että pääsee ko. ohjelmasta suoraan Emiratesille tai flyDubaille lentämään - epäilen. Hinta on senverran tolkuton, AED575.000 eli 126 327,50 EUR :o :o, että suosittelisin tutustumaan myös muihin koulutusmahdollisuuksiin.

 

OT: Mitäs Patria maksaa nykyään?

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OT: Mitäs Patria maksaa nykyään?

 

Vastaan itse itselleni. 109.500EUR + kulut n. 3500EUR.

 

-tuomo

 

PS. Ylläoleva toimintani eli omien viestien lainaus tai omiin viesteihin vastaaminen ei kuulu foorumin etikettiin. Älä siis tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin muut tekevät ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. Ylläoleva toimintani eli omien viestien lainaus tai omiin viesteihin vastaaminen ei kuulu foorumin etikettiin. Älä siis tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin muut tekevät ;)

"Älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin sanon." ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näköjään vastaus löytyikin nopeasti! Kiitos!

 

Erikoista siinä mielessä, että onkohan noissa katteet niin korkealla, että Emiratesin kaltaisen, järjetöntä tulosta tekevän, yhtiön kannattaa tuollaista pyörittää? Asiakasmäärät tuskin tuolla hinnalla kuitenkaan päätä huimaa...

Etihadillahan tuollaista ei tietääkseni ole(cadet ohjelma toki löytyy).

 

Nooh, ehkä jään odottelemaan viellä tuota Patria-Finnair kuvion selkeytymistä  :)

 

Sähköpostia tuonne eilen laitoin kuitenkin, ilmoittelen heti kun lisäinfoa tippuu!

 

E: ja pääseehän sinne aavikolle töihin kokemuksen hakemisen jälkeenkin :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistän nyt tänne ketjuunkun en viitsi aloittaa uutta ketjua, tainnu kyllä olla usempikin kappale näitä täällä olla. Minne kannattaa suunatta peruskoulun jälkeen jos tahtoo opiskella lentäjäksi? Lukiioon? Paljonko lentäjäkoulutus keskimäärin maksaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistän nyt tänne ketjuunkun en viitsi aloittaa uutta ketjua, tainnu kyllä olla usempikin kappale näitä täällä olla. Minne kannattaa suunatta peruskoulun jälkeen jos tahtoo opiskella lentäjäksi? Lukiioon? Paljonko lentäjäkoulutus keskimäärin maksaa?

 

Foorumilla on ketjuja jossa keskustellaan koulutuksesta peruskoulun jälkeen. Itse suosittelisin lukiota, ihan jo senkin takia etten ole itse sitä käynyt (vaan kauppaopiston) ja tuntuu että tie olisi tasaisempi jos olisi suorittanut lukion hyvillä arvosanoilla.

 

Lentokoulutuksen hintahaarukka on suuri, jopa 0 eurosta aina 150.000 euroon saakka. Suomalaiselle opiskelijalle edullisin suomalainen vaihtoehto on SIO joka maksaa noin 10.000 euroa. Yksityinen koulutus on kalliimpaa ja sen voi suorittaa käytönnössä missä tahansa päin maailmaan kuten ym. Emirates. Yksityisen koulutuksen hintahaarukka on 50.000 - 120.000 euroa.

 

Tällä foorumilla on useita keskusteluja aiheesta. Kannattaa niitä etsiä ja tutustua. Tsemppiä :thmbup:.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuo varmastikaan huono vaihtoehto ole jos omarahoitteisesti aikoo kouluttautua kalliimman kautta. Varsinainen "cadet" -ohjelmahan tuo ei ole, mutta varmasti hakijana vahvemmilla rekryssä aavikkoyhtiöille jos tuolla opiskelee. Lisäksi hyvämaineinen paikka.

 

Kaikki pienikin etumatka on hyväksi, sillä tällä hetkellä vastavalmistuneiden low hour -pilottien alalle työllistymisen suhteen vallitsee vahvasti työnantajan markkinat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuo varmastikaan huono vaihtoehto ole jos omarahoitteisesti aikoo kouluttautua kalliimman kautta. Varsinainen "cadet" -ohjelmahan tuo ei ole, mutta varmasti hakijana vahvemmilla rekryssä aavikkoyhtiöille jos tuolla opiskelee. Lisäksi hyvämaineinen paikka.

 

Kaikki pienikin etumatka on hyväksi, sillä tällä hetkellä vastavalmistuneiden low hour -pilottien alalle työllistymisen suhteen vallitsee vahvasti työnantajan markkinat.

 

Moi! Kiitos vastauksestasi! Sinällään tuo budjetti ei ole ongelma, jos tuolle maksukoukutuspuolelle lähdetään, mieluiten hoidetaan homma sitten parhaan kautta, jos se tosiaan yhtään auttaa. Mistä tuo "hyvämaineisuus" johtaa juurensa? Olen ymmärtänyt että seuraavan 5-10 vuoden sisään työllisyystilanne kuitenkin tulee räjähtämään käsiin? Tässä ei kuitenkaan ole tarkotus hätäillä, koska ikää ei mittarissa viellä ole todellakaan liikaa, eli tosiaan mitään hätiköimistä ei tarvitse tehdä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi! Kiitos vastauksestasi! Sinällään tuo budjetti ei ole ongelma, jos tuolle maksukoukutuspuolelle lähdetään, mieluiten hoidetaan homma sitten parhaan kautta, jos se tosiaan yhtään auttaa. Mistä tuo "hyvämaineisuus" johtaa juurensa? Olen ymmärtänyt että seuraavan 5-10 vuoden sisään työllisyystilanne kuitenkin tulee räjähtämään käsiin? Tässä ei kuitenkaan ole tarkotus hätäillä, koska ikää ei mittarissa viellä ole todellakaan liikaa, eli tosiaan mitään hätiköimistä ei tarvitse tehdä!

 

Eipä kestä! Hyvämaineisuus on vain oma arvioni perustuen ainoastaan saman konsernin lentoyhtiön maineeseen. En tunne koulua sen tarkemmin.

 

On hyvä ettet hätiköi. Työllisyystilanteen arvailu sekä lyhyellä että pitkällä aikavälillä on osoittautunut tällä alalla aika hankalaksi, joten se kannattaa minun mielestäni jättää omaan arvoonsa päätöksiä tehdessä. Varasuunnitelma kannattaa ehdottomasti olla ja koulutukseen sijoitettu rahasumma on syytä kyetä "häviämään" mikäli työllistyminen ei tapahdukaan toivotusti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EAC on suunnattu pääsääntöisesti UAE kansalaisille jne. Hintaan sisältyy mm kolmet edestakaiset liput Dubain ja Portugalin välillä että viisumit. Suomalaisella tätä viisumiongelmaa ei ole. Tärkeimpänä hintaan kuuluu täysihoito joka Suomen hintatasolla ja itse maksettuna nostaa koulutuksen kokokaiskustannukset samalle tasolle ellei sitten korkeammalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EAC on suunnattu pääsääntöisesti UAE kansalaisille jne. Hintaan sisältyy mm kolmet edestakaiset liput Dubain ja Portugalin välillä että viisumit. Suomalaisella tätä viisumiongelmaa ei ole. Tärkeimpänä hintaan kuuluu täysihoito joka Suomen hintatasolla ja itse maksettuna nostaa koulutuksen kokokaiskustannukset samalle tasolle ellei sitten korkeammalle.

 

Kiitos Janne, että viitsit vastata noille nuorille uravalinnan ohjeita. Kun resuat maailmalla, on sulla paaljon tietoa noista eri tyrkyttimistä.    :thmbup:

 

Suomessa on vaan tapana  mainostaa isoilla  värikuvilla "kuva lentokapteenista keulalla" ja saada niiden avulla rahat pois innokkailta ehdokkailta. Tulevasta  työpaikasta eivät anna mitään varmuutta.  :thmbdn:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

... ja saada niiden avulla rahat pois innokkailta ehdokkailta. Tulevasta   työpaikasta eivät anna mitään varmuutta.  :thmbdn:

 

Jaska, tassa yksi iso syy miksi eksyin kouluusi. Tavoitteena (oli) suorittaa koulutus pala kerrallaan, PPL:sta alkaen ilman pankkien apua. Harha-askel vei kuitenkin tutkaruudun "vaaralle" puolelle ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaska, tassa yksi iso syy miksi eksyin kouluusi. Tavoitteena (oli) suorittaa koulutus pala kerrallaan, PPL:sta alkaen ilman pankkien apua. Harha-askel vei kuitenkin tutkaruudun "vaaralle" puolelle ;D

 

Kuules kaima, olet nyt kuvaruudun OIKEALLA puolella, kuten Jounikin sanoo "Jumalasta seuraava, jota lentokapteenitkin tottelevat"

Olet Eurocontrollin controlloija  :thmbup: siellä ei  ole pahemmin ollut suomalaisista tunkua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime vuonna Emiratesin "road show:lla", yhtiön esittelytilaisuus kiinnostuneille mahdollisille työnhakijoille, heidän edustajat väittivät että tuntivaatimukset ovat ehdottomat (taitaa olla vähintään noin 2500 tuntia). Toki tämä voi muuttua jos Emirates ei pysty haalimaan tarpeeksi kokeneita lentäjiä muualta. Silloin ainakin tuumailivat että tämä tuskin tapahtuisi lähiaikoina.

Epäilen että pelkkä Emirates Aviation Collegen käyminen ei tarjoa suurempaa etua hakiessa töitä heiltä. Lisäksi työpaikan löytyminen muualta voi olla hankalampaa jos mahdollinen työnantaja epäilee että työnhakijalla on Emiratesin isot koneet mielessä jo muutaman vuoden päässä.

 

Huomaa myös että Emirates Aviation Collegessa suoritetut lupakirjat ovat JAA:n, Eurooppalainen viranomainen, mukaisia eikä heidän oman emiraattien viranomaisien alaisia. Jos todennäköisesti työllistyisi suoraan sikäläiseen lentoyhtiöön niin luulisi lupakirjojen olevan heidän viranomaisen myöntämiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime vuonna Emiratesin "road show:lla", yhtiön esittelytilaisuus kiinnostuneille mahdollisille työnhakijoille, heidän edustajat väittivät että tuntivaatimukset ovat ehdottomat (taitaa olla vähintään noin 2500 tuntia). Toki tämä voi muuttua jos Emirates ei pysty haalimaan tarpeeksi kokeneita lentäjiä muualta. Silloin ainakin tuumailivat että tämä tuskin tapahtuisi lähiaikoina.

Epäilen että pelkkä Emirates Aviation Collegen käyminen ei tarjoa suurempaa etua hakiessa töitä heiltä. Lisäksi työpaikan löytyminen muualta voi olla hankalampaa jos mahdollinen työnantaja epäilee että työnhakijalla on Emiratesin isot koneet mielessä jo muutaman vuoden päässä.

 

Huomaa myös että Emirates Aviation Collegessa suoritetut lupakirjat ovat JAA:n, Eurooppalainen viranomainen, mukaisia eikä heidän oman emiraattien viranomaisien alaisia. Jos todennäköisesti työllistyisi suoraan sikäläiseen lentoyhtiöön niin luulisi lupakirjojen olevan heidän viranomaisen myöntämiä.

Toki näistä tunneista laistetaan cadet-ohjelmassa olevien kanssa. Hyvin todennäköistä, ja jopa varmaa ettei tuolta suoraan Emiratesille mennä, eikä se sinänsä haittaa. Mietin tuota myös tuota että mahtaisiko EAC vaikuttaa negatiivisesti työnhakuun, voisiko kuitenkin olla niin, että työnantaja tietää koulutuksen olevan laadukas, jos ajatuksena on että työntekijä mahdollisesti aikanaan palaa sinne Emiratesin "isojen koneiden" pariin haettuaan ensin kokemuksia muualta(+ ohjelman takana oleva suuri lentoyhtiö voi jossain tapauksissa herättää enemmän luottamusta?). Eli jos koulun ajatuksena on tuottaa Emiratesin omaan käyttöön työntekijöitä (kuten muissa ohjelmissa kyseessä on) niin ajatus on, että koulutuskin on mahdollisimman hyvä, että nämä ihmiset voidaan joskus istuttaa niihin isoihin koneisiin? Tietenkään he eivät mitään takaa, mutta varmastikin jonkinlainen data jää valmistuneistakin Emiratesin tietokantaan, ja tuskin mahdollisessa työnhaussa siitä ainakaan haittaa ole  :)

 

Nämä ovat tosiaan omia kysymyksiä mitä päässä liikkuu, en missään nimessä ala väittelemään ihmisten kanssa, jotka tietävät enemmän!

 

E:

 

http://gulfnews.com/business/aviation/emirates-announces-dh400-million-emirates-flight-training-academy-1.931218

 

Mielenkiintoista vaikuttaako tämä myös Aviation Collegen koulutukseen. Mahtaako koko kurssi siirtyä Dubaihin cadet-ohjelman lisäksi.

Mites noi muut ohjelmat, MBA muunmuassa tarjolla, ilmailun höysteillä? Mielenkiinnolla noita sivuja tutkailin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään