Harri Heikkilä

SIL ry, edunvalvonta ja muut ajankohtaisuudet!

185 viestiä aiheessa

Tämän ketjun aihe ei ole sananvapaus, forumin moderointipolitiikka, eikä Finnair, joten noihin aiheisiin liittyvät kirjoitukset tullaan mielivaltaisesti poistamaan. Ko. asioista voitte keskustella niitä aiheita koskevissa ketjuissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen saanut useilta tahoilta kehotuksia ja  pyyntöjä  asettua ehdolle hallituksen jäsenyyden lisäksi myös liiton puheenjohtajaksi.  Niinpä olen ilmoittautunut myös puheenjohtajaehdokkaaksi.

 

Enempien huhujen tai megalomania-diagnoosin ehkäisemiseksi  haluan todeta kaksi merkittävää asiaa.

 

1. Ehdolle asettumistani ei tule miltään osin tulkita allekirjoittaneen epäluottamuksen osoitukseksi nykyistä puheenjohtajaa kohtaan.

2. Ilman vastaehdokasta (istuvalle puheenjohtajalle) jäsenistö ei voisi mitata tyytyväisyyttään tehtävää 2 vuotta hoitanutta istuvaa puheenjohtajaa kohtaan.

 

Ymmärtänette yskän.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

voisikos näitä SIL-liittokokouksia striimata netin yli, jotta voitaisiin seurata kylilläkin kun Yhdistysten Kuohukermat ja Asiantuntijuuksien Kiistattomat Valot siellä asioita käsittelee?

Silloin ei tarttis tiedotuksen rajoittua foorumiaddiktien verbaaliperformansseihin, jos kerta Liittokaan ei tee mitään...   ;)

 

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

voisikos näitä SIL-liittokokouksia striimata netin yli, jotta voitaisiin seurata kylilläkin kun Yhdistysten Kuohukermat ja Asiantuntijuuksien Kiistattomat Valot siellä asioita käsittelee?

Silloin ei tarttis tiedotuksen rajoittua foorumiaddiktien verbaaliperformansseihin, jos kerta Liittokaan ei tee mitään...   ;)

 

Markku

 

Kyllä varmaan kunhan löytyisi se joku joka homman toteuttaisi niinkun aina näissä hommissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

voisikos näitä SIL-liittokokouksia striimata netin yli, jotta voitaisiin seurata kylilläkin kun Yhdistysten Kuohukermat ja

 

Toimintakertomuksen käsittelyn yhteydessä käytiin keskustelua lentobensan hinnannoususta ja verokohtelusta. Esitettiin väite, että valmistevero on haitta myös purjelentotoiminnalle ja laskuvarjohyppäämiselle. Kävi siis ilmi, etteivät kaikki liiton avainhenkilöt ole vieläkään sisäistäneet, että purjelentohinauksia ja laskuvarjohyppylentoja ko. vero ei käytännössä koske (koska sen saa haettua takaisin tullilta).  Epäiltiin myös, että valmisteverosta perittävä ALV olisi laiton. ALV tosin peritään aivan samalla tavalla myös esimerkiksi huoltoasemilla myytävästä bensiinistä...

 

Tili- ja vastuuvapaus myönnettiin.

 

Pitkänen valittiin PJ:ksi n. 2700 äänellä, tähtinen sai yli 1000 ääntä.

 

Hallitukseen valittiin 2 vuoden kaudelle (äänimäärän mukaan järjestyksessä) Jouppi, Tähtinen ja Sundström, sekä 1 vuodeksi Kilpeläinen.

 

EUT ja MT yhdistettiin MUTiksi (Moottori- ja ultrakevytoimikunta)

 

Edit: lisätty yksi sana ekaan kappaleeseen palautteen perusteella

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entisen esimieheni sanoja lainatakseni:

 

"Herra antakoon voimaa kaikille valituille!"

 

OJ

 

Älyä, ei voimaa. Meillä on näitä surullisia esimerkkejä pilvinpimein kun sitä "voimaa" on yli älyn - Viimeisimpänä AKT

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puheenjohtajavaalissa Tapio Pitkänen 2781 - Peter Tähtinen 1074 ääntä. Hallitukseen Antti Jouppi 3489, Peter Tähtinen 3197, Harry Sundström 3179 ja yhdeksi vuodeksi Jari Kilpeläinen 2816 ääntä. Hallituksen ulkopuolelle jäi Harri Heikkilä 1697 ääntä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi tuo hallitus on noin pieni? itSMF:n hallitus (www.itsmf.fi) on pari hlöä isompi ja tuntuu silti aivan liian pieneltä. Voisiko hallituksen kokoa kasvattaa niin että voimaa tulisi enemmän?

 

Ymmärrän kyllä että toimikunnat toimivat aktiivisesti mutta silti.

 

Onnea ja kiitokset kaikille ehdokkaille ja varsinkin valituille, mukavaa että jaksatte toimia asiamme hyväksi!

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puheenjohtajavaalissa Tapio Pitkänen 2781 - Peter Tähtinen 1074 ääntä. Hallitukseen Antti Jouppi 3489, Peter Tähtinen 3197, Harry Sundström 3179 ja yhdeksi vuodeksi Jari Kilpeläinen 2816 ääntä. Hallituksen ulkopuolelle jäi Harri Heikkilä 1697 ääntä.

 

Kokouksessa oli edustettuna 53 kerhoa yhteensä 4104 äänellä, lisäksi 3 henkilöjäsentä. Yhteensä siis ääniä oli käytettävissä 4107.

 

Timo: hallituksessa on puheenjohtaja ja kuusi jäsentä, jotka ovat vuorovuosina erovuorossa. Ilmailuliitto on kokeillut isompiakin hallituksia, niin että hallituksessa on ollut lajien edustajia ja muita jäseniä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos vielä hieman jalostaa:

 

Koko porukalle tyyneyttä hyväksyä asiat joita ei voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne jotka voi ja kannattaa, sekä päälle reilusti viisautta erottaa nämä toisistaan.

 

Koko porukkaan voitaneen lukea mukaan myös jäsenistö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimintakertomuksen käsittelyn yhteydessä käytiin keskustelua lentobensan hinnannoususta ja verokohtelusta. Esitettiin väite, että valmistevero on haitta myös purjelentotoiminnalle ja laskuvarjohyppäämiselle. Kävi siis ilmi, etteivät liiton avainhenkilöt ole vieläkään sisäistäneet, että purjelentohinauksia ja laskuvarjohyppylentoja ko. vero ei käytännössä koske (koska sen saa haettua takaisin tullilta).  Epäiltiin myös, että valmisteverosta perittävä ALV olisi laiton. ALV tosin peritään aivan samalla tavalla myös esimerkiksi huoltoasemilla myytävästä bensiinistä...

 

Tämän yhden kerran myönnän, että olet oikeassa, Tatu - minä en nimittäin tiennyt.

 

Toisaalta, vähän kauempaa katsoen... jos maakunnassa jossakin on kerho, jolla on moottorikone, jolla lennetään matkaa, hissataan hyppääjiä ja vedetään purjekoneita, niin kyllähän purjelento ja hyppytoiminta kärsivät, kun matkalennot jäävät vähälle.

 

Ja taas toisaalta, liittokokouksen keskustelu oli vähän omituinen. Keskustelussa todettiin että bensan hinta ei ole pelkästään moottorilentäjien ongelma. Niin tai näin, mitä väliä? Jonkun vaan pitää tehdä jotain.

 

 

 

BTW, Tatu, miten se takaisinhaku oikein tapahtuu, jos on kone (kuten Suhinu) jolla sekä lennetään matkaa että hinataan, ja joka tankataan missä sattuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BTW, Tatu, miten se takaisinhaku oikein tapahtuu, jos on kone (kuten Suhinu) jolla sekä lennetään matkaa että hinataan, ja joka tankataan missä sattuu?

 

Lentopäiväkirjasta pitänee selvitä, paljonko mitäkin lentotyyppiä en lennetty. Siitä sitten vaan laskemaan kullekin tyypille prosentteja kuluneen aikajakson kokonaislentoajasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Well said. Miksi et ole ehdolla hallitukseen? Olisi helppo tukea!

 

Harri

 

Kiitos Harri tästä luottamuksenosoituksesta, mutta mun kohdalla on liittokiintiö täynnä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän yhden kerran myönnän, että olet oikeassa, Tatu - minä en nimittäin tiennyt.

 

Toisaalta, vähän kauempaa katsoen... jos maakunnassa jossakin on kerho, jolla on moottorikone, jolla lennetään matkaa, hissataan hyppääjiä ja vedetään purjekoneita, niin kyllähän purjelento ja hyppytoiminta kärsivät, kun matkalennot jäävät vähälle.

 

Ja taas toisaalta, liittokokouksen keskustelu oli vähän omituinen. Keskustelussa todettiin että bensan hinta ei ole pelkästään moottorilentäjien ongelma. Niin tai näin, mitä väliä? Jonkun vaan pitää tehdä jotain.

 

 

 

BTW, Tatu, miten se takaisinhaku oikein tapahtuu, jos on kone (kuten Suhinu) jolla sekä lennetään matkaa että hinataan, ja joka tankataan missä sattuu?

 

Näitä viestejä missä todetaan Tatun olevan oikeassa on viime aikoina ollut huomattavan paljon!

 

Valmistevero-ohje löytyy täältä: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/valmisteverotus/tiedostot/026.pdf

 

Valmistevero-asiassahan se perusperiaate (joka asiasta kirjoitettuun direktiiviin aikanaan kirjoitettiin) on jokseenkin seuraava: Kaupallisessa lentotoiminnassa  käytetystä polttoaineesta ei tarvitse maksaa valmisteveroa. Yksityisessä huvi-ilmailussa käytetystä polttoaineesta valmistevero tulee maksaa. Eli esim. lentokoulutuksen, hyppy-, hinaus- ja palolentojen valmisteverovapaus tulee toiminnan kaupallisesta luonteesta.

 

Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos hallitukseen on paikkoja jaossa vuonna 2013, lupaan lähteä toimintaan mukaan. Minun vaaliteemani tulee olemaan saneeraus. Kaikki entiset työntekijät erotetaan ja vanhat tehtävät lopetetaan ja aloitetaan niin sanotusti puhtaalta pöydältä määrittelemällä uusien työntekijöiden uudet tehtävät ja haastatellaan hakijat. Luonnollisesti tähän ei yksi mies pysty vaan hallitus täytyy vallata, jotta nykyiset hyvä-veli-ilmailijat eivät saa kokouksessa enemmistöä ja estä kehitystä.

Minä pidän mitä lupaan. Lähden vaalitaistoon 2013 - teemana on saneeraus. Toivottavasti en saa kannatusta, mutta jos muutkin ovat samaa mieltä niin rupeaa hallinto kevenemään vuoden päästä. Vuoden 2013 tavoiteeksi voidaan pistään 33% hallintokustannusten leikkaaminen (tarkoittaa että 50% työntekijöistä irtisanotaan). Luonnollisesti tarkoittaa vuodelle 2014 noin 50% säästöjä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Valmistevero-ohje löytyy täältä: http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/valmisteverotus/tiedostot/026.pdf

 

Valmistevero-asiassahan se perusperiaate (joka asiasta kirjoitettuun direktiiviin aikanaan kirjoitettiin) on jokseenkin seuraava: Kaupallisessa lentotoiminnassa  käytetystä polttoaineesta ei tarvitse maksaa valmisteveroa. Yksityisessä huvi-ilmailussa käytetystä polttoaineesta valmistevero tulee maksaa. Eli esim. lentokoulutuksen, hyppy-, hinaus- ja palolentojen valmisteverovapaus tulee toiminnan kaupallisesta luonteesta.

 

Muistakaa hakea Verottajalta (vapaamuotoisella hakemuksella), palautettuun valmisteveroon ja huoltovarmuusmaksuun - hankinnan yhteydessä kohdistunutta, arvonlisäveroa takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SLPS ja SMLL eivät ole sama asia.

Haluaako joku selventää mitä nämä lyhenteet tarkoittavat? Itse ainakin putoisin kärryiltä. Minä olen liittynyt SIL:in korvikkeeseen moottorilentäjille, toivottovasti tulevaisuudessa pääsee näyttämään keskisormea SIL:lle ja sen entisille työntekijöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluaako joku selventää mitä nämä lyhenteet tarkoittavat?

 

Suomen Lentopelastusseura ja Suomen Moottorilentäjien Liitto (johon kehuit juuri liittyneesi ;)).

 

Ps. Google?   ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomen Lentopelastusseura ja Suomen Moottorilentäjien Liitto (johon kehuit juuri liittyneesi ;)).

 

Ps. Google?   ;)

 

 

Anteeksi urpouteni. Olen ainakin ollut lentopelastusseuran jäsen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään