Harri Heikkilä

SIL ry, edunvalvonta ja muut ajankohtaisuudet!

185 viestiä aiheessa

Ja minäkin olen hyvin tietämätön siitä, mitä liitto tekee. Niiden runsaan 30 vuoden aikana, joina olen ollut lentäjä, SIL on ollut kuin etäinen klubi jossa "ilmailupoliitikot" tekevät jotakin jolla on vain vähän tekemistä sen ilmailuharrastuksen kanssa, jota olen harjoittanut. Tietysti olen tietämätön ja yksinkertainenkin, mutta luulen ja minusta tuntuu, että liitto puuhastelee poliitikkojensa tärkeinä pitämiä asioita ja järjestelevät kilpailuja harvoille. Ja jakavat pokaaleita ja kehuvat toisiaan kuin parhaassa Rotary-klubissa.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..., tai menisit peräti liiton toimintaan itse mukaan? ...

Jos hallitukseen on paikkoja jaossa vuonna 2013, lupaan lähteä toimintaan mukaan. Minun vaaliteemani tulee olemaan saneeraus. Kaikki entiset työntekijät erotetaan ja vanhat tehtävät lopetetaan ja aloitetaan niin sanotusti puhtaalta pöydältä määrittelemällä uusien työntekijöiden uudet tehtävät ja haastatellaan hakijat. Luonnollisesti tähän ei yksi mies pysty vaan hallitus täytyy vallata, jotta nykyiset hyvä-veli-ilmailijat eivät saa kokouksessa enemmistöä ja estä kehitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä se sellainen pitkäjänteinen tekeminen on joka ei näy? Ymmärrän kyllä että Supon toiminta on tällaista, mutta se että Suomen Ilmailuliiton toiminta olisi pitkäjänteisyydessään ja pyytettömyydessään niin näkymätöntä kuin se nyt on ei vain mahdu paksuun kallooni.

Joku tässä yhtälössä ei täsmää, ja toivon vilpittömästi että se on huonon tiedotuspolitiikan syytä.

Kyllä se tiedottaminen on taitolaji ja sitä ei taideta kovinkaan hyvin Ilmailuliitossa. Tässä kohtaa voisi lainata Wiioa sopivin osin.

Enpä voi itsekään juuri kehuskella saavutuksistani sillä alueella kun olin vastuussa. Tiedän silti, että sitä työtä tehdään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ettei tiedoteta ei ole sama asia kuin se, ettei tehdä mitään.

No, en ole mukana liiton toiminnassa, mutta muutaman muun yhdistyksen toiminnassa kyllä. Näin isoja asioita siis ei ole tiedotettavana, mutta se on aina ollut sellainen "lempilapsi" asiana, tiedottaminen. Varsinkin sisäinen tiedottaminen. Turhan monessa työpaikassa olen pätkätyöläisenä ollut, jossa kaikki asiat tulee henkilöstölle aina ihan puskista tai vielä parempaa, niistä saa lukea sanomalehdestä.

Huoliskohan liitto yhden työntekijän lisää, tiedottajaksi? Mulle kelpais vaikka osa-aikaduunikin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinhän se on, mutta jäsenelle se näyttäytyy semmoisena. Varsinkin kun liiton tekemä työ tuntuu olevan rivijäsenelle varsin näkymätöntä muutenkin.

Huoliskohan liitto yhden työntekijän lisää, tiedottajaksi? Mulle kelpais vaikka osa-aikaduunikin...

Luultavasti liitto kohta etsii uutta tiedottajaa. Tosin se taitaa olla sidoksissa ILMAILU-lehden päätoimittajan hommiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna saat minulta täyden tuen.  :thmbup:

Sinussa olisi näköä ja tietoa .  

Silloin siellä olisi lentäjä-ihminen, joka on omistautunut ilmailulle.

KANNATETAAN

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti liitto kohta etsii uutta tiedottajaa. Tosin se taitaa olla sidoksissa ILMAILU-lehden päätoimittajan hommiin.

Sitä mäkin epäilen, mut hei, mä oon työtön, mun kuuluukin nyt hakea töitä 8h / pvä  ;D

Hanna saat minulta täyden tuen.  :thmbup:

Sinussa olisi näköä ja tietoa .  

Silloin siellä olisi lentäjä-ihminen, joka on omistautunut ilmailulle.

KANNATETAAN

Kiitos Jaska :)

Enkä mä oo lentäjä. Moon vaan hangaround kunnei trafi kerran anna mulle medikaaleja ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HANNA,olet lentäjä aina, jos ei sulla tällä hetekellä ole medikali voimassa, ei se haittaa tiedotuksessa mitään.

Päinvastoin, sinulla on aikaa syventyä tiedoitukseen, olet kielitaitoinen ja edustuskykyinen.

Mielestämme olet myös (muodollisestikin) pätevä , tunnet alan ja paljon alan ihmisiä  :thmbup:

Hanna, jätä hakupaperisi sisään ja PIAN  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no ni Jaska, nyt lakkaat sitte enenku mä alan paukutteleen henkseleitäni :D

Palataas nyt siihen asiaan taas, SIL ry, edunvalvonta ja muut ajankohtaisuudet!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tyrkytä itseäni ehdolle, mutta totta tosiaan, voisihan se olla mielenkiintoista toimia Ilmailuiitossa. Etuja Valvomassa.

Paljonko sulla olisi aikaa käyttää tähän hommaan? Tarkoitukseni ei ole piikitellä, ihan vakavasti kysyn.

Mutta eikös se ollut niin, että me maan-matonen-jäsenet emme ole äänestyskelpoisia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtään vähättelemättä Hannaa, mutta oishan meillä tuo Hilkkakin. Hilkan mukana tulisi valtava määrä myötätuntoa ja verkostoja.

;)

T. Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtään vähättelemättä Hannaa, mutta oishan meillä tuo Hilkkakin. Hilkan mukana tulisi valtava määrä myötätuntoa ja verkostoja.

;)

T. Mika

Ota sä se Hilkka ittelles  ;D ja me muut puuhataan Hanna sinne liittoon  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä se sellainen pitkäjänteinen tekeminen on joka ei näy?

En tieedä oliko pitkäjänteistä vai ei, mutta eikös se ollut juuri SIL joka vuosi sitten poisti NOTAMeista transponder-pakon?

Eipä tästä kyllä taida olla missään (julkista) mainintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tieedä oliko pitkäjänteistä vai ei, mutta eikös se ollut juuri SIL joka vuosi sitten poisti NOTAMeista transponder-pakon?

Eipä tästä kyllä taida olla missään (julkista) mainintaa.

Rehellisyyden nimissä on siellä vuosikertomuksessa maininta asiasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen viettänyt hauskoja hetkiä lueskellessani tätä keskustelua ja kokenut monia déja vu-ilmiöitä lukiessani toinen toistaan värikkäämpiä ehdotuksia, joilla yhdellä sivalluksella ratkaistaisiin kaikki harrasteilmailun pulmat tuosta vaan noin. Täytyy sanoa, etteivät ajat eivätkä pojat ole paljoakaan muuttuneet niistä ajoista (1980-90 luku). jolloin itse olin toistakymmmentä vuotta SIL:n hallituksen jäsen ja suuren osan siitä ajasta varapuheenjohtajana. Lunta tuli tupaan joka vuosikokouksen lähestyessä. Oli paljon hyvääkin kritiikkiä, mutta sitten oli myöskin sellaisia, jotka hieman oikaisten sanoen olivat pahoittaneet mielensä siitä, kun eivät olleet saaneet lennetyksi vuoden aikana tuntiakaan tai hypättyä hyppyäkään, ja MIKSEI SILin HALLITUS TEE MITÄÄN?!

On hyvä katsoa maailmaa vähän pitemmällä perspektiivillä. 1920- ja 30-luvuilla Suomen Ilmapuolustusliiton aikana lentäminen oli vielä suuri ja ihailtu seikkaillu. Maanpuolustus väritti toimintaa suuresti. Valtio myönsi auliisti määrärahoja koneiden hankintaan, koulutukseen, vahvan organisaation palkkoihin ja yleensäkin toimintaan. Toinen toistaan nimekkäämmät herrasmiehet kilpailivat SIPL:n hallituspaikoista.

Toisen maailmansodan jälkeen maailma on muuttunut ilmailun ja nimenomaan harrastusilmailun osalta yhä kiihtyvällä vauhdilla - eikä suinkaan hyvään suuntaan. Harrasteilmailun ympärillä on yhä suureneva vastustajien joukko, jota siellä ei ollut vielä, kun itse aloitin (muuten edelleen jatkuvan) lentämisen 58 vuotta sitten. SIL on jäsenmäärältään (n 11000) varsin pieni urheilujärjestö, ja sen mahdollisuudet mobilisoida suuria voimia ympärillä olevia jos nyt ei aivan vihollisia mutta toimintamahdollisuuksien rajoittamiseen pyrkiviä toimijoita vastaan ovat erittäin rajalliset. Voisin kertoa lukuisia tarinoita ilmailuviranomaisen joustavuudesta, kun yleiseurooppalainen viranomainen ei ollut vielä päässyt edes yrittämään määräysten laatimista, jossa ei oltu edes muistettu, että sellainenkin kuin harrastusilmailu on olemassa. Viranomaispalvelut lupakirjoista lennonjohto- ym palveluihin olivat tietenkin ilmaisia, koska ilmailu oli elämänalue, jonka katsottiin olevan yhteiskunnan kaiken tuen arvoista.  Ei ollut vihreitä tai ympäristöviranomaisia uskomattomine käsityksineen ympäristönsuojelusta tai ihmisiä, jotka olisivat edes ajatelleet lentokoneen yläpuolellaan aiheuttavan häiriötä. Polttoaine oli (suhteellisen) halpaa. Ilmailijoihin luotettiin, eivätkä he olleet jatkuvan epäluulon kohde, mikä on muuten tullut myös lentomatkustajien osaksi. Parasta lopettaa tämä luettelo tähän, ettei tule ihan toivottomaksi.

SIL:n hallitus ym vapaaehtoiset toimiston myötävaikutuksella joutuvat kaiken päivää ja jopa yötä toimimaan näitä monessa tapauksessa kuristavia ympärillä olevia vahvoja voimia vastaan. Tavallinen ilmailunharrastaja ei voi tietää edes murto-osaa siitä työstä, jota tehdään jatkuvasti. Jos kaikki toimet luetteloitaisiin julkisuuteen hyvässä tiedotushengessä, kohdistuisi moite varmastikin turhanaikaiseen oman hännän nostamiseen. Kehoittaisin kaikkia tyytymättömiä tutustumaan ensin kaikkeen siihen näkyvään työhön, mitä SIL tekiee ja sen jälkeen vielä erityisesti näkymättömään. Moni saattaisi siinä yhteydessä kokea valaistuksen.

On aivan selvää, että järjestötyössä henkilöiden vaihtuminen aika ajoin on organisaatiolle hyväksi. Sama koskee myös henkilökuntaa. Järjestötyö poikkeaa kuitenkin yritystoiminnasta siinä, ettei tulosta voida mitata täysin selvästi euroissa, vaan siihen liittyy hyvin paljon ei-materiaalisia asioita. Joka tapauksessa esimerkiksi kaikki maininnat potkujen antamisesta koko henkilökunnalle tms osoittavat suurta kokemattomuutta ja kypsymättömyyttä sekä yritys- että nimenomaan järjestötoiminnassa, eivätkä rohkaise ainakaan valitsemaan tällaisten lausuntojen antajia. Hyvät ja oikeaan osuneet strategiat ovat tarpeen järjestön toiminnan menestykselle, mutta arkipäivä useinkin painaa mukana olevat henkilöt hyvinkin maallisiin jokapäiväisiin toimiin ja kaikki suunnitelmat sotkeviin tulipalojen sammuttamistehtäviin.

Toivotan onnea "suuren valkoisen toivon löytämiseen" täytettäessä luottamusmiesvakansseja sekä toimiston täyttämiseen ihmemiehillä ja -naisilla - etenkin käytettävissä olevan budjetin puitteissa.

OJ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun, vihdoin sinä, niin juuri sinä joka luet tätä, olet lukenut SIL:n sivuilta mitä SIL on tehnyt olet varmaan huomannut että sehän on tehnyt aika paljon.

Oliko sittenkin niin, että kukaan ei ole tullut sinulle kertomaan että "tänään SIL tekee tätä"? Olisiko siis sittenkin niin, että kyse ei ole siitä mitä SIL on tehnyt, vaan siitä mitä sinä olet tehnyt - eli oletko edes yrittänyt hakea tietoa?

Olen itse ensimmäinen myöntämään, että SILlillä on huono ulosanti. Mutta kyllä lukijoilla on vielä huonompi "sisäänottoanti". SIL ei voi toimia kuten ala-asteen opettaja joka sanoo "lukekaapa sivun 24 lopusta aa-nn-koo-koo-aa - ankka ...". Kyllä se tieto suurimmalta osin on itse haettava.

Minusta SIL:n pitäisi muuttaa sääntöjään siten, että kaikki jäsenet ovat äänestyskelpoisia. Se lopettaisi tämän pahan kierteen: SIL:n ei tarvitse (eli kannata) tuoda tietoa ulos koska lukijoilla ei ole kunnon tapaa vaikuttaa mihinkään. Lukijoilla taasen on vielä vähemmän mahdollisuus vaikuttaa mitä vähemmän tietoa annetaan. SIL taasen antaa ulos vähemmän kun kukaan ei pyydä mitään.

Se, mitä SIL on tehnyt minun hyväkseni löytyy kun tarkkaan lukee raportit sun muut, ja silloinkin vain niin ylimalkaisesti, ettei tiedä onko se "puolesta" vai "vastaan" (käytännössä puolesta). Suoraan minulle tietoa ei ole tullut eikä minua ole kuultu k.o. tapauksessa, joten enpä tietäisi mitään ellen olisi itse "törmännyt" (jääköön juttu kertomatta, ei ole oleellinen).

Veikkaan, että SIL olisi erittäin iloinen jos SIL:n toimintaan pyrkisi nuoria tai muuten energisiä henkilöitä. Minä ainakin olisin. Täällä jo jokunen on "ilmoittautunut", ehkäpä joku SIL:n toiminnassa mukana oleva kertoo kuinka heidän kannattaisi jatkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun luin tuon Osmo Jalovaaran ansiokkaan historiakertomuksen huomauttaisin, että silloin ei ollut tänäpäivänä toimivaa tätä keskustelufoorumia. Siinä olisi SIL:n toimintaa selkeyttävälle tiedoittajalle selvä tilaus.

Lainaus Joukon vastineesta:

>Veikkaan, että SIL olisi erittäin iloinen jos SIL:n toimintaan pyrkisi nuoria tai muuten energisiä henkilöitä. Minä ainakin olisin. Täällä jo jokunen on "ilmoittautunut", ehkäpä joku SIL:n toiminnassa mukana oleva kertoo kuinka heidän kannattaisi jatkaa.<

Täällä on jo nyt eräs ansiokas ehdokas tarjoutunut tarttumaan ,tiedoittajana"auran sarviin". SIL:n kannattaisi huomioida hänen  tarjouksensa. Jos hänen tarjouksensa hylätään, saattaa olla ,että hän ei ole toista kertaa tarjolla.

En kannata erään tarjoajan ottamista, repimään toimiston väkeä pihalle. Sellainen erotoiminta repisi liiton aivan hunningolle. Tällaisesta toiminnasta saamme lukea iltalehdistä jo nyt räikeän esimerkin.

SIL:iä ei rakenneta repimällä, vaan kokoamalla osaavat ja tehtäviinsä tarjoutuvat voimat voimat sinne toimistoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä juuri usko että toimiston henkilöitä vaihtamalla tilanne mihinkään muuttuisi. Eikös hallitus ole se elin joka ohjaa toimihenkilöiden toimenkuvaa, muutoksen pitäisi lähteä sieltä.

Tässä onkin yksi suuri epäkohta vaalijärjestelmässä, minä en ainakaan edes tiedä ketä äänestän hallitukseen, ei tiedä moni muukaan. Nyt kerhojen johtokunnat päättävät savuisissa konjakinhöyryisissä kabineteissa kenelle ääneni menee, ei paljon aktivoi yksittäistä harrastajaa.

Joka tapauksessa tärkeää olisi että hallituksessa istuisi koko ilmailukentän avarasti näkeviä henkilöitä, yhden lajin henkilön paikka on sitten lajinsa toimikunnassa jossa tarvitaan vain sen lajin syvää tuntemusta. Elämme ja toimimme kuitenkin kaikki samoilla kentilla ja meidän pitää toimia siellä yhdessä yhteisillä pelisäännöillä.

Surullisena on pakko todeta että Ilmailuliiton anti omaan lajiini, lennokkitoimintaan on kovasti pientä. En ole parin vuosikymmenen aikana osannut vastata mitään kun liittoon kuulumaton harrastaja on kysynyt miksi kannattaisi kuulua liittoon. Vakuutusturva ei ole vastaus, kotivakuutus on ensisijainen vakuutus, liiton vakuutus aina toissijainen. Liiton lennokkitoiminta tarkoittaa vain ja ainoastaan Lennokkitoimikuntaa, tämä taas keskittyy vain ja ainoastaan SM-tason kilpailutoimintaan. Pelkälle harrastajalle joita on tuhansin ei tarjota yhtään mitään, siispä he eivät näe tarvetta kuulua liittoon.

Yhtenä konkreettisena ehdotuksena olen vuosia esittänyt sitä että Liitto neuvottelisi eri lentopaikoille selkeät säännöt joiden mukaan lennokkitoimintaa harjoitettaisiin. Olisi vähän enemmän selkänojaa kuin että joku yksittäinen harrastaja yrittäisi samaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tavallinen ilmailunharrastaja ei voi tietää edes murto-osaa siitä työstä, jota tehdään jatkuvasti.

Tämähän se ongelma on. Ei voi koska tietoa ei ole saatavilla tai ainakaan minä en sitä pysty löytämään.

Kehoittaisin kaikkia tyytymättömiä tutustumaan ensin kaikkeen siihen näkyvään työhön, mitä SIL tekiee ja sen jälkeen vielä erityisesti näkymättömään. Moni saattaisi siinä yhteydessä kokea valaistuksen.

Mielelläni kokisin tämän valaistuksen, en vain tiedä miten se olisi mahdollista. Olen yrittänyt tutustua asioihin, mutta aika ohueksi jää sisältö niillä keinoilla joita minulla on käytettävissäni. Ehkä olen vain tyhmä enkä ymmärrä liiton tiedotuksen suurta ilosanomaa.

Sinä ilmeisesti tiedät miten tähän näkymättömään työhön voi tutustua. Kertoisitko sen meillekin jotta voisimme tämän tutustumisen aloittaa. En usko että Mönkkönen innostuu paljoakaan jos kaikki 11000 jäsentä soittavat hänelle ja kysyvät että mitähän siellä nyt puuhailette?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukalle ja Reijolle sanoisin, että ette te ole niin tyhmiä, kuin kirjoitustenne perusteella voisi päätellä.

Konjakinhöyryiset istunnot eivät ole SIL:n toimintatapa. Törkeä vihjaus Reijolta :thmbdn:

Siellä liitossa on ammattitaitoisia, tehtävänsä hallitsevia henkilöitä. Antakaamme arvostusta ja työrauhaa heille.

Siitä he saavat voimia jatkaa luottamustoimissaan

Haluaisin nähdä ehdotuksen henkilöstä, joka päihittäisi Mönkkösen ja Pitkäsen Tapsan ja joka olisi halukas/kyvykäs hoitamaan tuota vaativaa tehtävää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luepas Jaska uudelleen kirjoitukseni, siinä lukee kerhojen johtokunnat...

Ja tarkoitus oli lisätä hymiö siihen perään mutta tämä vanha IE ei sitä suostunut näköjään tekemään. Tarkoitus oli kertoa että nykyään kerhoissa hyvin pienet piirit päättävät jäsenistöään kuulematta kenelle äänet menevät. Tiedän kun olen oman kerhoni johtokunnassa istunut ja kaksi napahenkilöä ovat keskenään päättäneet äänistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun luin tuon Osmo Jalovaaran ansiokkaan historiakertomuksen huomauttaisin, että silloin ei ollut tänäpäivänä toimivaa tätä keskustelufoorumia. Siinä olisi SIL:n toimintaa selkeyttävälle tiedoittajalle selvä tilaus.

Olen vähän samaa mieltä.

Mutta realiteetti saattaa olla tämä:

- ei me lähdetä tekemään mitään siksi, että joku keskustelupalstalla sitä vaatii. Asiat hoidetaan jollakin toisella asiallisella tavalla.

- liittokokouksessa maaliskuussa nämä asiat päätetään. Jättäkää esitykset 60 päivää ennen kokousta.

- voit vaikuttaa liiton toimintaan kerhosi kokouksissa, jonka edustaja sitten äänestää puolestasi oikein liittokokouksessa.

- ei liittoa huutoäänestysten perusteella johdeta.

- ei me viitsitä lähteä kommentoimaan mitään. Siitä seuraa vaan väittelyä ja kiinastelua.

- siellä keskustelualueella on vain kaikkein äänekkäimmät ja häiriköt äänessä. Ei niitä kannata tosissaan ottaa.

- FlightForumin ei ainakaan ole ilmailuliiton virallinen palsta. Ei niitä juttuja kannata tosissaan ottaa.

Yhtenä konkreettisena ehdotuksena olen vuosia esittänyt sitä että Liitto neuvottelisi eri lentopaikoille selkeät säännöt joiden mukaan lennokkitoimintaa harjoitettaisiin. Olisi vähän enemmän selkänojaa kuin että joku yksittäinen harrastaja yrittäisi samaa.

Vaikka en ole lennokkiharrastaja, niin tämä olisi yksi niistä asioista jonka näen olevan selkeästi liiton hommia. Heti jos ongelma koskettaa useampaa kerhoa, pitäisi siitä tulla edunvalvontajärjestön tehtävä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä liitossa on ammattitaitoisia, tehtävänsä hallitsevia henkilöitä. Antakaamme arvostusta ja työrauhaa heille.

Siitä he saavat voimia jatkaa luottamustoimissaan

En minä epäile että liiton henkilöt eivät osaisi tehtäviään. Olisin vain kiinnostunut siitä, että mitä tehtäviä (ihan konkreettisesti) siellä hoidetaan. Nyt en lennokkiharrastajana pysty sanomaan yhtään asiaa jonka liitto olisi saanut tehtyä lennokkiharratajille tai mitä asioita nyt on työn alla lennokkien lajipäälliköllä. Tai miksei myös muilla lajipäälliköillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus oli kertoa että nykyään kerhoissa hyvin pienet piirit päättävät jäsenistöään kuulematta kenelle äänet menevät.

Tällä hetkellä olen jäsenenä ainakin kuudessa SIL:n jäsenkerhossa. Vain yhdessä kerhon puheenjohtaja ja kokousedustaja yrittää aktiivisesti udella mitä mieltä jäsenistö on liittokokousasioista. On toisen polven ilmailijavaikuttaja.

Hmmm... pitääpä muuten tarkistaa jäsenkortista, että missä kerhossa se pääjäsenyys olikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielelläni kokisin tämän valaistuksen, en vain tiedä miten se olisi mahdollista. Olen yrittänyt tutustua asioihin, mutta aika ohueksi jää sisältö niillä keinoilla joita minulla on käytettävissäni.

Se puoli tiedotuksesta, mikä mielestäni on hoidettu hyvin ja osaltaan oikoo tiedonkulun katkoksia ovat lajitoimikuntien talvipäivät. Osallistuin pitkästä aikaa EUT + MT toimikunnan talvipäiville, missä paikalla oli iso liuta SIL:n toimihenkilöitä. Myös Trafi oli paikalla. Jos nyt jokin asia olisi sattunut mieltä painamaan, siellä oli tilaisuus purkaa henkilökohtaisesti asioita, vaikka Trafin edustajille. Näiden tilaisuuksien ongelma on, että ne saavuttavat vain pienen joukon ilmailijoita, tällä kertaa noin 100.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään