Harri Heikkilä

SIL ry, edunvalvonta ja muut ajankohtaisuudet!

185 viestiä aiheessa

sen mä jotenkin osasin jo arvata koska Tatulla oli taipumusta ottaa ko. asiaan kovasti kantaa, mutta miten niitä vois siirtää takaisin? Vai onks tässä nyt taas jotain, mitä mä en ymmärrä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sen mä jotenkin osasin jo arvata koska Tatulla oli taipumusta ottaa ko. asiaan kovasti kantaa, mutta miten niitä vois siirtää takaisin? Vai onks tässä nyt taas jotain, mitä mä en ymmärrä.

No esimerkiksi pesänselvitykseen oikeuskäsittelyssä voi vaikka käydä ilmi että maksukyvyttömässä yhtiössä on kohdeltu yhtiön velkojia väärin (eli siis maksettu rahaa ulos yhtiöstä ns. väärässä järjestyksessä). Moinen virhe sitten oikeuden päätöksellä korjataan.

/Samuli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aaaah no nyt mä ymmärrän. Okei, tossa tapauksessa siis konkurssipesälle voidaan joutua maksamaa jotainn takaisin... Oppia ikä kaikki.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, tuosta voitosta, mikäli se olisi käytettävissä...

Osa nuorisotyöhön (tässäki tiedottamisen lisääminen, markkinointitapahtumat, nuorisotyön kehittäminen toisivat jatkossa lisää harrastajia ja sitouttaisi nuoret lajin pariin), osa kilpailutoiminnan kehittämiseen lajitoimikunnissa, osa urheilijoiden tukemiseen kilpailuihin, osa tiedottamisen kehittämiseen tavalla tai toisella... 

olishan noita kohteita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin nähdä summan säilytettävän tilillä. Syynä varautuminen siihen, että joku toteaa, että maksukyvyttömästä yhtiöstä on siirretty varoja SILille, joka voi johtaa pahimmassa tapauksessa näiden varojen palauttamiseen pesälle.

Tatu, sun toiveesi saattaapi ihan toteutuakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SIL on tehnyt viime vuonna tulosta 102460 euroa ja 48 senttiä. Mihin sinä haluasit nähdä tämän summan käytettävän?

Tervehdys!

Ennen kuin tätä "rahaa" aletaan jakamaan, kannattaa katsoa miten tilinpäätös muodostuu. Se, että joku tuottaa tilinpäätöksessä voittoa, ei tarkoita vastaavaa summaa tilillä. Siellä on aika monta kassaan vaikuttavaa muuttuvaa tekijää kuten esim poistot/investoinnit ja edellisten kausien tulokset.  :-[

Lämpimin palloterveisin

Olli L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No näinhän se on, itselläkin toiminimi teki mukavan tuloksen mutta silti tilillä taitaa olla satanen...

Harmaata massaa aktivoidakseni kyselin. Ja viittaan harmaalla massalla aivosoluihin, en ilmailun harrastajajoukon olemukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen kuin tätä "rahaa" aletaan jakamaan, kannattaa katsoa miten tilinpäätös muodostuu. Se, että joku tuottaa tilinpäätöksessä voittoa, ei tarkoita vastaavaa summaa tilillä. Siellä on aika monta kassaan vaikuttavaa muuttuvaa tekijää kuten esim poistot/investoinnit ja edellisten kausien tulokset.  :-[

Yleisellä tasolla tuumattuna sen takaisinperinnän kannalta ei ole merkitystä mikä on tilikauden tulos tai paljonko rahaa tilillä on. Jos takaisinmaksu napsahtaa ja rahat on kaikki, on mentävä pankinjohtajan puheille, muuten homma menee perintään ja sitä kautta mahdollisesti konkurssiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime viikkojen aikana olen aikuisten oikeasti hämmästynyt eri ilmansuunnasta saamastani kannustavasta palautteesta (sekä suorasanaisista 'käskyistä'). Asiaa harkittuanu olen ilmoittautunut ehdolle SIL hallitukseen. Tarkempi esittely on nähtävissä liiton web-sivuilla.

Äänivalta liittokokouksessa on yhdistysten valtuuttamilla edustajilla. Jos kannatat valintaani, on varmaan hyvä mainita siitä yhdistyksesi edustajalle.

Lähes liikuttuneena

Peter Tähtinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärräköhän sä oikeesti pienen ilmailijan  tarpeita, sulla on liikaa hevosvoimia nokalla :)

En ole aivan varma, millä kaavalla määritellään ymmärryksen ja hevosvoimien korrelaatio...

Oma menestys (liike-elämässä) milloin sitä on ollut, on paljossa perustunut siihen, että on voinut kysyä toiselta, jolla on ollut asioista parempi tieto. Siispä kysyn. Sinulta. Määrittelisitkö omasta perspektiivistäsi käsin

A) ns. "pienen ilmailijan" tärkeimmät tarpeet

B) hevosvoimien määrän, jolla ymmärrys vielä säilyy. :)

Peter

Aika pieni ilmailija itsekin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime viikkojen aikana olen aikuisten oikeasti hämmästynyt eri ilmansuunnasta saamastani kannustavasta palautteesta (sekä suorasanaisista 'käskyistä'). Asiaa harkittuanu olen ilmoittautunut ehdolle SIL hallitukseen. Tarkempi esittely on nähtävissä liiton web-sivuilla.

Äänivalta liittokokouksessa on yhdistysten valtuuttamilla edustajilla. Jos kannatat valintaani, on varmaan hyvä mainita siitä yhdistyksesi edustajalle.

Lähes liikuttuneena

Peter Tähtinen

Saat minun henkisen äänen tässä ehdokasäänestyksessä (kun minulla ei ole tuota virallisempaa äänestysoikeutta tai -kanavaa tähän SIL-touhuun rivijäsenenä). Olisit erinomainen esitaistelija harrasteilmailun puolesta - varmasti intoa, kuntoa, tietoa ja taitoa löytyy riittävästi vaikka muille jakaa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkempi esittely on nähtävissä liiton web-sivuilla.

Tähän suuntaan soisi kampanjoinnin kehittyvän; kerrotaan ketä ollaan, mitä aiotaan tehdä sekä millä eväillä homma meinataan hoitaa maaliin.

T. Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärräköhän sä oikeesti pienen ilmailijan  tarpeita, sulla on liikaa hevosvoimia nokalla :)

Eipä SIL:ssä osaamisen taso moottorikoneilmailussa ainakaan laskisi, vaikka Tähtinen hallitukseen valittaisiinkin ;)  Ei siksi liene tarvetta kisaan ilmoittautunutta täällä forumilla välttämättä mollata, oli harrastuslaji mikä vain. Onhan SIL:n nykyinen puheenjohtajakin liikennelentäjä ja hyvin lienee hommansa hoitanut! Tosi isolla vehkeellä ammatikseen suhaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän ilmailuliiton vuosikokoussivuilla on esittely jokaisesta ehdokkaasta joka pyrkii hallitukseen...

On kyllä. Tosin ihan konkretian tasolle tohtivat lähteä lähinnä ehdokas Kilpeläinen (ne mainitut lajien väliset raja-aidat) ja tuorein ehdokas Tähtinen, joka sentään mainitsee esim. samassa ilmailuviitekehyksessä toimivan Finavian ihan nimeltä.

Minusta olisi ihan mahtava juttu jos edes joku ehdolla olevista uskaltaisi hieman maalailla ajatuksiaan siitä millaisia tekoja seuraavan parin vuoden aikana tulisi tehdä, että jotakin tapahtuisi tai ei tapahtuisi.

Mutta koska Peter on jo tässä ketjussa avannut sanaisen arkkunsa, niin pari kysymystä: Mitkä ovat mielestäsi suurimmat haasteet joita harraste- ja yksityisilmailu joutuu nyt tai lähitulevaisuudessa kohtaamaan? Entä millaisia ovat ne korjaavat toimenpiteet joilla tulevaisuus on auringonpaisteinen? :-)

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siksi liene tarvetta kisaan ilmoittautunutta täällä forumilla välttämättä mollata, oli harrastuslaji mikä vain.

Ei mollata. Tervemenoa SIL: hallitukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko Peter käytettävissä myös puheenjohtajan tehtäviin?

Totta kai. Jos nimittäin SIL:n tilanne olisi NIIN epätoivoinen.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähes liikuttuneena

Peter Tähtinen

Vaasan laskuvarjokerho äänestää Peter Tähtistä SIL:n hallitukseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän vaasalaisia luottamuksesta.

Kokemani luottamuksen lisäksi olen näinä päivinä saanut kokea muutakin.  Ilmeisesti ilmailun järjestötyön hiekkalaatikko on pyhää maaperää, jonne astuvan on otettava kengät jalasta.  Ja varottava laatikolla jo istuvien varpaita.

Eilen illalla sain runsasta palautetta henkilöltä joka on sentään jo vuosikymmeniä eri yhdistyksissä vaikuttanut järjestöJYRÄ. Oman määritelmänsä mukaan.  Hänen mukaansa en sovellu SIL :in hallitukseen koska en ole siellä ollut enkä edes tiedä, mitä liitto tekee.  Mielenkiintoinen kehäpäätelmä.  Ja koska lisäksi minua "ollaan eristämässä eri medioista".  Kysyttyäni tarkemmin eristysnauhan väriä ja laatua hän kertoi, kuinka esimerkiksi minulla on "kirjoituskielto SIIVET-lehteen". Ja minkä tämä pitkän linjan purjelentojyrä oli kuullut "ihan viime päivinä useilta tahoilta eri puolilta Suomea."

Valitettavasti lehden toimitus saa viimeksi kuulla tällaisista asioista.  Olen nyt kuitenkin ilmoittanut saamastani kiellosta lehtemme päätoimittajallekin.  Kukaan kun ei ollut muistanut kertoa asiasta vielä hänelle.

On se mielenkiintoinen miljöö tämä yhdistysmiljöö.

Kaikesta huolimatta olen yhä ehdolla.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... esimerkiksi minulla on "kirjoituskielto SIIVET-lehteen". Ja minkä tämä pitkän linjan purjelentojyrä oli kuullut "ihan vime päivinä useilta tahoilta eri puolilta Suomea."

Valitettavasti lehden toimitus saa viimeksi kuulla tällaisista asioista.  Olen nyt kuitenkin ilmoittanut saamastani kiellosta lehtemme päätoimittajallekin.  Kukaan kun ei ollut muistanut kertoa asiasta vielä hänelle.

Vaikka tällä viestilläni liityn keskusteluun otsikkoon kuulumattomalla aiheella, niin Peterin foorumille kertoma juttu paikkansapitämättömästä kirjoituskiellosta ei ole läheskään ensimmäinen kerta, kun Siivet-lehden ja sen avustajien välisestä suhteesta tai suhtautumisesta avustajiin levitetään väärää huhua. En ymmärrä, miksi näitä asioita ei voi kysyä suoraan lehden toimitukselta ennen kuin niitä levitetään totuuksina? Mielestäni kyseessä ei voi olla mikään muu kuin kateus ja pyrkimys vahingoittaa lehden ja siihen kirjoittavien henkilöiden välistä yhteistyötä.

Pentti Perttula

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän vaasalaisia luottamuksesta.

On se mielenkiintoinen miljöö tämä yhdistysmiljöö.

Kaikesta huolimatta olen yhä ehdolla.

Peter

Annan Peterille kaiken tukeni, hyvä että joku uskoo päivään parempaan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hänen mukaansa en sovellu SIL :in hallitukseen koska en ole siellä ollut enkä edes tiedä, mitä liitto tekee.  Mielenkiintoinen kehäpäätelmä. 

Edesmennyt äidinkielen maikkani tapasi sanoa: Juttua tulee kuin keitetystä lampaan päästä. Tuo vaatimus aiheuttaa todella  mielenkiintoisen ongelman ajan mittaan........

jari

ps. voi yhden kerran

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään