Marika Silvennoinen

GPL-ja UPL Lääkärintarkastus?

7 viestiä aiheessa

Millainen lääkärintarkastus vaaditaan GPL-ja UPL lupakirjoihin? (Ilmeisesti molempiin käy sama?) Minkä hintainen tuo tarkastus + tarvittavat paperit on? Ilmeisesti yksityiseltä puolelta käytävä? Missä vaiheessa lupakirjan suoritusta nuo paperit on hommattava? Ennen lentotunteja? Joku odottelee kurssia innoissaan  ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millainen lääkärintarkastus vaaditaan GPL-ja UPL lupakirjoihin? (Ilmeisesti molempiin käy sama?) Minkä hintainen tuo tarkastus + tarvittavat paperit on? Ilmeisesti yksityiseltä puolelta käytävä? Missä vaiheessa lupakirjan suoritusta nuo paperit on hommattava? Ennen lentotunteja? Joku odottelee kurssia innoissaan  ;D.

Sama. Tarkastus jotain 100-200 euron väliltä ja suoritetaan yksityisellä. Tarvittava medical-luokka on "harrasteilmailijan lääketieteellinen kelpoisuustodistus", tosin voit halutessasi ottaa myös luokan 2. lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen (riittää PPL-tasolle asti), joka on 40-vuotiaaksi asti voimassa 5 vuotta kerrallaan (40-50v: 24 kk, yli 50v: 12 kk) ja jonka hinnassa ei ole eroa. Itse lääketieteellinen kelpoisuustodistus maksaa luokasta riippumatta 60 euroa, ja viranomainen laskuttaa sen jälkeenpäin.

Paperit hommattava mielellään asap ihan jo siksi, että jos jonkun syyn takia vaaditaan jotain lisätutkimuksia, niin niiden hoitaminen ei viivästytä järjettömästi lentoja. Oppilaslupakirjaa ei voi saada ennen kun medical on myönnetty. Kurssin lento-osan voi, jos se järjestetään tutustumiskurssi-koulutusohjelmaa noudattaen, aloittaa jo ennen kun medicalia/oppilaslupakirjaa on myönnetty. Ehdoton takaraja kummallekin on ensimmäinen yksinlento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4. luokan medikaali ja minä ainakin olen käynyt Puustellin lääkäriasemalla Oksasen Pekalla drive-in-systeemillä tuommoisen satkun hintaan. Ilmailulääkäreistä on wirallinen lista Trafin sivuilla.

(okei, jäin kakkoseksi ;D )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GPL ja UPL lupakirjoihin riittää harrasteilmailijan lääketieteellinen kelpoisuustodistus (= Luokka 4), jonka voimassaoloaika on alle 50 vuotiaille 5 vuotta ja yli 50 vuotiaille 3 vuotta, pitää käydä ilmailulääkärillä. Labrakokeet ennen lääkäriinmenoa:

-hemoglobiini ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa, sen jälkeen vain jos on aihetta

-sydänsähkökäyrä (EKG) 40 -49 v. 5 vuoden välein, yli 50 3 vuoden välein

-audiogrammi jos on aihetta

-silmätutkimus ensimmäisessä lääkärintarkastuksessa, sen jälkeen jos on aihetta

-veren rasva-arvojen mittaus jos henkilöllä on 2 tai useampia riskitekijöitä

-virtsanäyte jokaisessa lääkärintarkastuksessa

Labrakokeet ainakin täällä saa terveyskeskuksesta itsemaksavana (n. 20 € ilman silmätutkim.), ilmailulääkäri ??€, medikaalin lunastus 60 €.

Voi täytettää lomakeen LU3123 04/07 (3 kpl) ennen lääkäriin menoa, jolloin lääkärissäoloaikaa ei mene enää sen täyttämiseen. Jos on silmälasit niin lääkärin/optikon lasimääräys mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mainittakoon tässä kohtaa myös se, että trafi laskuttaa sitten medikaalista 60 euroa vaikka hylkäisi sen...

Ja saattaa laskuttaa sen vuoden jälkikäteenkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4. luokan medikaali ja minä ainakin olen käynyt Puustellin lääkäriasemalla Oksasen Pekalla drive-in-systeemillä tuommoisen satkun hintaan. Ilmailulääkäreistä on wirallinen lista Trafin sivuilla.

(okei, jäin kakkoseksi ;D )

Olet Juha silmissäni ja täällä, aina ykkönen.

Oksasen Pekka suorittaa myös Jar Med  1:sen tarkastuksia , olen käynyt niissä usein  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vähän kyseltyä, laitetaan nyt tännekkin kun voi kiinnostaa muitakin:

firma,  eka tarkastus, uusintatarkastus

terveystalo 132 112

Lääkärikeskus Tapiolan Keskustorni 80 100 +labrat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään