Juha Paulavuo

Flybe Nordicille ATR-42

16 viestiä aiheessa

Allekirjoittanut saapui tänään Tarttosta ko. koneella.. Hieman oli hämmentyneet ilmeet matkustajien kasvoilla, kun kävelimme terminaalista koneelle ja koneessa olikin Tšekin lippu  ;D

Miehistönä 4 miespuolista tšekkiä (pilotit ja stuertit) + 1 Flyben suomalainen lentoemo :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskaltaako Riku, tai joku muu kertoa mikä syy oli tähän wet-leasinkiin ja siihen, että eka myydään oma 42:n pois ja tuleeko tämä tavaksi jos muut pikkukakkoset saadaan kaupaksi? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskaltaako Riku, tai joku muu kertoa mikä syy oli tähän wet-leasinkiin ja siihen, että eka myydään oma 42:n pois ja tuleeko tämä tavaksi jos muut pikkukakkoset saadaan kaupaksi? :)

 

OH-ATA ei ollut Flybe Nordicin oma kone kuten ei mikään muukaan sen käyttämistä koneista. Lainaus Finnairin lehdistötiedoteesta 1.7.2011:

 

FCA:n käyttämä lentokalusto siirtyy Finnairille: Finnair ostaa FCA:n yhdeksän ATR 72 -konetta markkinahintaan ja jatkaa niiden vuokraamista yhteisyrityksen jatkossa omistamalle FCA:lle. Lisäksi Finnair on sitoutunut ostamaan kolme FCA:n tilaamaa, hyvin kysyttyä ATR 72 -konetta, jotka toimitetaan tämän ja ensi vuoden syyskaudella. Kaikki koneet vuokrataan FCA:lle markkinahintaan.

 

FCA:n myyjäyhtiön, Finncomm Oy:n neljä jäljelle jäävää konetta vuokrataan FCA:lle määräaikaisin vuokrasopimuksin. Flybe Nordicin moderneista ja kustannustehokkaista potkurikoneista koostuva lentokalusto mahdollistaa sen, että FCA voi tuottaa lisäarvoa alueellisessa lentämisessä kohdemarkkinoillaan. Lisäksi FCA jatkaa kahden Finnairin omistaman E170-koneen vuokraamista.

 

ATR 42 -koneet omistaa Finncomm Airlinesin myyjäyhtiö Finncomm Oy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ATR 42 -koneet omistaa Finncomm Airlinesin myyjäyhtiö Finncomm Oy.

 

 

Pakko tätä hieman tarkentaa...Alfankin nokilla istuneena, niin kyllä siellä mainittiin ko. yksilön olleen jonkun Seinäjoen lentopalvelu oy:n omistuksessa. Muistaakseni nuo alkupään yksilöt eli varmaan kaikki pikkukakkoset on eri firmojen takana/nimissä, isoveljissä en vastaavia mainintoja ole tainnut nähdä. Se miksi Seinäjoen paroni näitä pöytälaatikkoputiikkeja on käyttänyt, ei ole vielä jaksanut tarpeeksi kiinnostaa allekirjoittanutta. Mikälie puliveivaus..pitäisi varmaan lukaista ilma-alusrekisteriä läpi tietojen päivittämiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Pakko tätä hieman tarkentaa...Alfankin nokilla istuneena, niin kyllä siellä mainittiin ko. yksilön olleen jonkun Seinäjoen lentopalvelu oy:n omistuksessa. Muistaakseni nuo alkupään yksilöt eli varmaan kaikki pikkukakkoset on eri firmojen takana/nimissä, isoveljissä en vastaavia mainintoja ole tainnut nähdä. Se miksi Seinäjoen paroni näitä pöytälaatikkoputiikkeja on käyttänyt, ei ole vielä jaksanut tarpeeksi kiinnostaa allekirjoittanutta. Mikälie puliveivaus..pitäisi varmaan lukaista ilma-alusrekisteriä läpi tietojen päivittämiseksi.

 

Finncommin koneet on olleet aika monen firman nimissä, tyyliin pari konetta per yritys.

 

Finncomm Finance One Oy

Finncomm Finance Two Oy

Finncomm Finance Three Oy

...

Finncomm Finance Ten Oy

Finncomm Finance Eleven Oy

 

Liekö tarkoitus ollut suojella muuta omaisuutta tilanteessa, jossa yksi kone menee mäkeen tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

28.3 asti piti olla kait sopimus?  ??? No nyt alkaa sit taas myöhästely ja peruutukset värittämään flyben lentotietoja saapuvissa ja lähtevissä.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään