Peter Lord

Nummijärvi Fly-in

11 viestiä aiheessa

Suuret kiitokset Jyväskylän suunnasta (taas yhden kerran ...) Nummijärven suuntaan.  Nyt on lentokausi "oikeasti" avattu.  Perjantaina tullessamme sää oikutteli hiukan (vaikka Matti olikin muistanut käydä ahkerasti kirkossa).  Jääkiitotie oli aurattu tarkalleen oikeaan suuntaan ja tuulipussin pohja osoitti kohti finaalia.

Sen sijaan se, mitä taivaalta tipahteli matkan loppupuolella  (ja mikä tarttui tiukkaan koneen siiven YLÄpinnalle) ei herättänyt meissä suurta hilpeyttä. Toki, jos sitä olisi enemmän ollut tarjolla niin oilisi pitänyt varmaan ryhtyä nauramaan täydellä volyymilla. Nauru tunnetusti p... , tiedättehän.  No, onneksi nyt haitta oli lähinä kosmeettinen.

Tunnelma oli perinteisen hyvä, kuin vain Nummijärvellä voi olla.  Ja valtakunnassa on myös nyt yksi NEUVOS lisää. Muistaakseni lentoasema-sellainen.  Oletan että paikkakuntalaiset kertovat asiasta itse lisää.

Pienenä särönä hyvässä kokonaisuudessa keikkui entinen ilmailuvirkamies, jolle ilmeisesti liemiruuan houkutus kävi ylivoimaiseksi.  Kaikkihan me olemme itseämme vilpittömästi ihailevia superhenkilöitä, mutta en toivo toiste näkeväni, kuinka arvostettua työtä tehnyt ex lennonjohtaja koettaa väkisin retuuttaa tanssilattialle

paikalle saapunutta tulevaa lentäjätyttöä, joka sai varmasti omalaatuisen käsityksen ilmailijoiden sosiaalisesta elosta, noin ensikertalaisena.  Niissä tansseissa tällä lennonjohtajalla vallitsi selvästi YÖ. (lentosäännöt)

Häpesin rankasti puolestasi.

PeterH

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kiitän myös omalta osaltani!

Tämä oli itselleni toinen vuosi Nummijärvellä ja olihan se jälleen yhtä mukava kokemus! Tämä siis tarkoittanee sitä, että ensi vuonna nähdään taas.

Suuri kiitos Matille hyvästä työstä. Anteeksi, siis suuri kiitos lentokenttäneuvokselle hyvästä työstä. Tuosta kun ei titteli enää parane!

Pakko vielä todeta, että sinä ilmailun(vanha)ammattilainen, älä nauti alkomahoolia kun se ei käytöksen perusteella näytä sinulle sopivan...

...ainakaan minun ja seurueeni läsnäollessa! Ja vielä ohjeena jos tämän viestin joskus satut lukemaan, että ainakin minulle on lentokoulussani opetettu, että lentokoneita - varsinkaan toisen ihmisen omistamaa sellaista ei mielellään koputella ja hakkailla siipeen. Kyllä tiedän, että varmaan into on kova päästä lentsikan kyytiin, mutta sinut kyllä sinne sitten pyydetään jos paikka on vapaana.

Minua hermostuttaa tuollainen!

Mukavaa kevättä, ensi vuoteen.

Aleksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kiva oli käydä ensikertaa tuolla ja lupaan tulla uudelleenkin.

Minä en tavannyt ketään juopunutta siellä ja eipä olisi ollut tarpeen tavatakaan. Ilmailijat kun ovat aina selvin päin harrastuksensa kanssa, eikä sinne missä lentokoneita pidetään tulisi ketään juopunutta edes päästää. Saunaillat ym. ovat sitten täysin eri asia.

Suuret kiitokset järjestäjille tehdystä työstä!

ps. se Iltasanomien netissä oleva video oli todella hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen kiitokset Jyväskylän suunnalta. Ensi vuodeksi on jo yöloma anottu. Onnittelut talvisin kahden kentän loukussa olevalle neuvokselle!.

[ attachment removed / expired ]

Onneksi lentomatkustuskoulutuksessa oli sijaiskärsijät, meille muille jäi vain nauraminen. Kolhoosikämpänkin löysivät kaikki asukkaat ilman vektorointia.

Jari J. Sivula 

(se keskisuomalainen, joka lentää OH-XKR:llä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ps. se iltalehden netissä oleva video oli todella hyvä.

Jukka tuolla lähetti terkkuja, ettätuota:

"IltaSANOMIEN" sivulla se video, linkki toki ihan oikeeseen paikkaan on, muttamutta.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"IltaSANOMIEN" sivulla se video, linkki toki ihan oikeeseen paikkaan on, muttamutta.

Nyt ihmettelen noita "muttia"  :o

Laitoin ekana tuon linkin  kuvat-osioon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, siis iltasanomien, ei iltalehden ;)

tän takia mä käytän sanaa iltapulu, kunnen ikinä muista kumpi lehti on kyseessä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, siis iltasanomien, ei iltalehden ;)

tän takia mä käytän sanaa iltapulu, kunnen ikinä muista kumpi lehti on kyseessä :D

Iltasanomalehtiä kumpainenkin  :thmbup: Onneksi linkkini vei oikeaan osoitteeseen.

On tää tietokoneeni sitten viisas  ;D

iltapulutus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltasanomien tekijät eivät vissii tykkää lehtensä sekoittamisesta Ilta-lehteen.

- Välitin vain terveiset, ei mulla muuta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niinpäs onkin, pahoittelen. Ilman virheitä olisin täydellinen  :-[

Näin kyllä Jaskan linkin ja ajattelin että video oli sen arvoinen, että sen voi linkittää täältäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään