Sauli Larkiala

Avioservice (MIGOT Ltd.)

20 viestiä aiheessa

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lentokoulusta?

 

Uskaltaako tuota kautta lähteä hankkimaan lentolupakirjoja?

 

Onko ulkomaalaisen lentolupakirjan käyttämiselle Suomessa mitään ongelmia?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lentokoulusta?

 

Uskaltaako tuota kautta lähteä hankkimaan lentolupakirjoja?

 

Onko ulkomaalaisen lentolupakirjan käyttämiselle Suomessa mitään ongelmia?

 

 

 

Aloitetaanpa alkeista.

 

1. Missä maassa tämä koulu sijaitsee;

2. mitä lentolupakirjaa havittelet ja tiedätkö,

3. tuottaako ko. laitos ns yleiseurooppalaisten säädösten (JAR-FCL) mukaisia lentolupakirjoja, jotka ovat pääsääntöisesti voimassa kaikissa Euroopan ilmailuyhteisön jäsenvaltiossa?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avioservice

 

Avioservice (MIGOT Ltd.) is a JAA certified pilot school located in Riga, Latvia.

 

We provide the ground and flight training for pilots and people interested in obtaining a private or professional pilot's license

 

We work individually with each student providing a complete package. This package includes necessary study material, accommodation, visa support (for non-EU residents), theoretical training either in groups or individually as well as convenient schedule for flight training.

If you're just visiting Riga and want to try flying, you may take a trial flight with us, lasting approximately one hour.

 

Our company also represents Evektor Aircraft and Tecnam. We offer new and used aircraft, spare parts and maintenance services.

 

We are also able to help you out with aerial photography, banner towing and air taxi services.

 

Our office is located at:

Pilot school MIGOT

Building of "Transport and telecommunication Institute"

Lomonosova 1/4, Riga

Latvia

 

Koetanpa jotain vastata ja oletan että olet hakemassa PPL yksityislentäjän lupakirjaa:

- Ei ole henk.koht. kokemusta ko. firmasta

- Miksipä ei uskaltaisi, jos matkustamisineen ja majoittumisineen lupakirjan hankinta tulee selvästi kannattavammaksi kuin esim. paikallisessa ilmailukerhossa ja on englanti senverran varmasti hallussa että pärjää hyvin

- JAR-lupakirja kelpaa sellaisenaan Suomessa (jonka saat tuolta JAA sertifioidulta koulutusorganisaatiolta).  Nykyään Suomessakin suoritettavat PPL -lupakirjat ovat JAR-lupakirjoja

 

edit: Hinta kyllä on erittäin houkutteleva, kun on melkein kolmasosa täkäläisestä tasosta.

TRAINING COURSE PRICES

PPL: 5995Eur

 

Our PPL (day VFR) course offered is designed to be inclusive.

 

1. Aircraft rental - 45 hours.

2. Individual theory training with ground instructors - 20hours

3. One on one ground and flight training

4. Theoretical books for the private pilot license

5. Student set which includes a pilot's logbook, flight computer, aircraft flight manual, aeronautical charts, etc.)

6. Progress tests and support for distance learning.

7. Pick up from the airport at first arrival.(*)

8. Transportation between the school, airport and accommodation.(*)

9. Landing fees at the home airfield. Touch&Goes are free on any airports/airfields in Latvia, including Riga International. There are no fuel surcharges or hidden fees.

(*)for students, who stays in a pilot school hotel

 

Options: PPL with night qualification: 35hrs on Tecnam P92-JS, 10hrs on Beechcraft C23 Sundowner - 6495Eur

Options: PPL on Beechcraft: 45hrs of flight training on Beechcraft C23 Sundowner - 7800Eur.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten toi JARri toimii oikeasti.

 

Onko Latvian trafin myöntämän JAR-lupakirjan vaihtaminen Trafin myöntämäksi pelkkä ilmoitusasia (josta selviää rahalla)?

 

Vai kelpaako suomalaisen lennonopettajan kertauskoululento tai ilmailulääkärin lausunto Latviassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin hintoja tuolla firman nettisivuilla ja minun mielestäni tarjous kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itse suhtautuisin varauksella, ainakin pienen tutustumiskäynnin tekisin puljuun ennen maksamista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi suosittelen että pyydät Trafilta mustaa valkoisella -listan dokumenteista jotka tarvitset lentokoululta, mikäli jossain vaiheessa haluat muuttaa lupakirjasi suomalaiseksi. Varmista sitä listaa vastaan etukäteen koululta että tulet kaiken tarvittavan saamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia jo tulleista vastauksista.

 

Olen tosiaan ajatellut suorittaa tuolla alustavasti yksityislentäjänlupakirjan. Jos koulu vaikuttaa luotettavalta ja lupakirjojen vaihtaminen suomalaisiksi onnistuu helposti, olen kiinnostunut suorittamaan myös muita lupakirjoja tätä kautta.

 

En ole varma tuosta suomalaisen lääkärinlausunnon kelpaamisesta ulkomailla, mutta ainakin ks. koulussa oltiin sitä mieltä, että sen pitäisi kelvata siellä ilman ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia jo tulleista vastauksista.

 

Olen tosiaan ajatellut suorittaa tuolla alustavasti yksityislentäjänlupakirjan. Jos koulu vaikuttaa luotettavalta ja lupakirjojen vaihtaminen suomalaisiksi onnistuu helposti, olen kiinnostunut suorittamaan myös muita lupakirjoja tätä kautta.

 

En ole varma tuosta suomalaisen lääkärinlausunnon kelpaamisesta ulkomailla, mutta ainakin ks. koulussa oltiin sitä mieltä, että sen pitäisi kelvata siellä ilman ongelmia.

 

Sinulle tullaan tuolta siis myöntämään Latvialainen lupakirja. Sen jälkeen haet Trafilta asiointimaan vaihtoa Suomeen Latviasta. He pyytävät tietosi sieltä, ja myöntävät uuden lupakirjan.

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pprunessa oli tuommoista:

http://www.pprune.org/professional-pilot-training-includes-ground-studies/518997-flight-training-riga-ppl-6k.html

lensin 2012 me ir:n tuossa koulussa, pitivät minkä lupasivat. Koulutuspaperit kelpasivat pölhölälle, tarkkarin lensin Suomessa.

Ville  :thmbup:

Sopiiko kysyä, että paljonko tuli hintaa matkoineen? Missä kävit teoriat? Millainen vaikutelma noin muuten jäi koulusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikai muodollisia teorioita tarvita kuin Suomessa PPL tasolle? Ainakin UK, Espanja, Puola ja Irlanti, riittaa etta lapaisee tentit.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin kesällä 2013 lentämässä pari keikkaa Tecnamilla opettajan kanssa ja ihan positiivinen vaikutelma jäi. Heillä oli silloin suomalainen opettaja. Palvelu oli ihan amerikkalaista tasoa, sillä firman mekaanikko päivysti kentällä, tankkasi koneen ja työnsi päivän päätteeksi halliin. Spilven kenttä on aika ankea, mutta heillä on asiallinen toimisto parin kilometrin päässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskon että Karhumäen Jyrillä saattaa olla ajantasaista tietoa tuosta Avioservicestä.Eiköhän se Jyrikin tänne ilmesty.

 

Hei,

 

En ole kyseisen koulun opettajalistoilla, enkä ole se suomalainen opettaja josta täällä on ollut juttua.  :)

 

Toimin eräässä toisessa koulussa päälennonopettajana mutta meidän oppilaskanta on lähes kokonaan latvialaista. PPL on meillä lähestulkoon Suomen hinnoissa ja kestää teoriakoulutuksineen vähintään 6kk.

 

T. Jyri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koulun suomalaisen lennonopettajan nimi oli Mikko. Muistaakseni hän oli hankkinut lentokoulutuksensa Oxfordissa, eikä ollut juurikaan lentänyt Suomessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sopiiko kysyä, että paljonko tuli hintaa matkoineen? Missä kävit teoriat? Millainen vaikutelma noin muuten jäi koulusta?

Matkat maksoi airbalticilla n 200e eestaas/kerta. Taksi Spilveen n 10e, ja loput matkat järjesti koulu. Majoitus "oppilashotellissa" 15e/yö. Koulutus oli sittemmin tuhoutuneella tecnam 2006T:llä, silloin 300e/h open kanssa (n. puolet silloisesta Suomen hintatasosta) . Teoriat oli käytynä jo aiemmin (lensin siellä siis vain me-ir koulutuksen, yksmoottori ir ja me oli jo aiemmin). Vaikutelma oli ihan hyvä: pikkufirman säätöä välillä mutta henkilökunta ratkoi ongelmia parhaansa mukaan.

 

Opettaako koulu kaikki IR lennot lentokoneessa vai onko siellä myös simu?

2012 ei ollut simua. Toimistossa oleva, sinällään toimiva yksimoottorilaitos ei ollut hyväksytty fnpt. (eikä nytkään näköjään: http://avioservice.eu/en/flight-school/se-ir-a/)

Maksut meni muistaakseni puolet etukäteen ja puolet jälkikäteen, ei pahaa sanaa siitäkään

 

Edit: Lainaukset kuntoon / IP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään