Tarmo Kallio

Langaton verkko ja "Rajoitetut oikeudet"

4 viestiä aiheessa

Minulla on yhdistetty ADSL 2+ modeemi ja tukiasema. Vehje lähettää  maksimissaan 300 Mbps. Pöytäkoneen sisällä on vastaavannopeuksinen kortti.

Ja yhteys onkin aina tuo 300. Salaus on WPA2-PSK ja salausavain on todella pitkä. ( yli 50 merkkinen ). Yhteys on toiminut aina loistavasti.

Minulla on Soneran netti. 8 Megan. ( Todellinen nopeus on: Ping 15 ms. / noin 6,9 megaa ).

Samaa yhteyttä käyttävät myös kannettava tietokone. Joka kykenee vain 150 Mbps . ja Nokia N8. Nokian yhteysnopeutta en tiedä.

Molempien yhteys on myös toiminut ennen loistavasti. Pöytäkone ja kannettava ovat siis päällä yhtäaikaa joka päivä. N8 ottaa verkon vain käskystä.

Nyt on parin viikon ajan kannettavan verkkoyhteyspalkkiin ilmestynyt pari-kolme  kertaa jokin keltainen merkki. Ja kun klikkaan palkkia, niin lukee oman yhteyteni kohdalla: Rajoitetut oikeudet. Silloin ei netti toimi. (Normaalisti lukee: Yhdistetty) .

Tilanne korjautuu, kun näpäytän: Katkaise yhteys. Ja taas näpäytys yhdistä.

Mitä ihmettä tarkoittaa: Rajoitetut oikeudet ?

Käyttöjärjestelmä on molemmissa PC koneissa Windows 7, 64 bit SP1. Kännykässä on Symbian Belle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vika tuli korjattua, kun napsautin tukiaseman pois päältä. Ja virrat takaisin päälle.  

Tukiasemakin vaatii näköjään buutin joskus . ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä näin on. Kun minulla joskus yhteys on hidastellut, niin olen joutunut resetoimaan (virrat pois modeemista ja piuhat irti seinästä) modeemin. Jollei sekään ole auttanut, niin soitto Welhoon ja he ovat resetoineet modeemin heidän toimestaan. Tämä kaikki siis vähän yli 5 vuotta vanhalla modeemilla, jonka rinnalla käytin D-Linkkiä. Vähän aikaa sitten kävin vaihtamassa uuden modeemin, joka on langaton versio ja joka tuntuu toimivan hieman vakaammin - toistaiseksi - eli kyllähän näissä on aina jotain säätämistä...

Hyvä, että sait toimimaan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään