Ville Heikkinen

Kuvia EFKUlta

614 viestiä aiheessa

Kehtuuta ei ou ies sen vertoo, että laittas sen konnee tunnukse (joka on miltei aina näkyvissä) lisäks lentovekottimen tyypin näkyvile

Turhaa hifistelyä...  :P Mikä velvollisuus kuvaajalla on se  tyyppi siihen pistää? Miksei katsojalla ole samantien velvollisuutta sitä etsiä, jos ei tunnista? Eikö se jo ole ton "informatiivisuudenkin" kannalta hyödyllisempi itse hakea ja oivaltaa kun lukea se tyyppi kuvasta ja unohtaa samantien?

;)

E: Sinänsä aika hauskaa, että vaadit muita laittamaan konetyypit esille, mutta et laita niitä itsekkään.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,95528.msg1210836.html#msg1210836

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turhaa hifistelyä...  :P Mikä velvollisuus kuvaajalla on se  tyyppi siihen pistää? Miksei katsojalla ole samantien velvollisuutta sitä etsiä, jos ei tunnista? Eikö se jo ole ton "informatiivisuudenkin" kannalta hyödyllisempi itse hakea ja oivaltaa kun lukea se tyyppi kuvasta ja unohtaa samantien?

;)

E: Sinänsä aika hauskaa, että vaadit muita laittamaan konetyypit esille, mutta et laita niitä itsekkään.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,95528.msg1210836.html#msg1210836

Voi hellan tuutelis! Kellään ei ole mitään velvollisuutta laittaa mitään minnekään. Ei tyyppejä, eikä kuviakaan, jos ei tahdo. Kysehän on vain  siitä, että JOS VIITTII. Yleisön palvelemiseksi. Vähemmän tietäville vinkiksi. Onnettomien opastukseksi. Avuttomien apuvälineeksi. Täällä voorumilla kun on niitäkin, jotka ovat vasta-alkajia, tiedonhaluisia, eivätkä välttämättä tiedä mistä etsiä. On se niin vaikeaa joillekin, siis postaajille. Että.

Ja mitä tulee tuohon konetyyppien mainitsemiseen omalta kohdaltani, kuvatekstissä lukee aika selkeästi Challenger. Se on konetyyppi. Ei tartte laittaa Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300, etenkin, kun se oli saman ketjun ensimmäisessä kuvassa mainittu täydellisenä.  Enkä minä mitään vaadi, korkeintaan pyydän. Tai ehkä paremminkin - toivon. Monenkin puolesta, otaksun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enkä minä mitään vaadi, korkeintaan pyydän. Tai ehkä paremminkin - toivon. Monenkin puolesta, otaksun.

Kyllä tuo tuntuu vaatimukselta, senverran usein sitä toistat. Ainakin itse nautin, kun saan ITSE selvittää oudon konetyypin tiedot

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo tuntuu vaatimukselta, senverran usein sitä toistat. Ainakin itse nautin, kun saan ITSE selvittää oudon konetyypin tiedot

No, kuka nauttii mistäkin. Ja sulla on ilmeisesti siihen aikaa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielipide tähän on se, että kun ilmailuvalokuvia näytetään konetyypin lisäys jne rekisteritiedot on aina plussaa, mutta eihän se ole pääasia, vaan kuvan sisältö.

Tuonne kenttien "saapuvat/lähtevät" kuitenkin kannattaa pienellä vaivalla laittaa konetyyppi rekisterin jatkeeksi. Näin on kuvaajan helpompi nopeesti tsekata tarviiko lähteä kentälle kuvaamaan. Kaikkia kun ei mitkään alle 20-metriset siviili suihkut kiinnosta oli rekisteritunnus mikä tahansa. Tai päinvastoin.

Kyllä pelkällä rekkarillakin etiäpäin pääsee. Ei tarvi spekuloida minkä värinen karvapenkki kipparin paikalla ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva tältä illalta, kun oli niin hienot olosuhteet. Myötävalo ja taustalla tummat pilvet.

Kuvissa esiintyvä lentolaite on Brasilialaisen lentokonevalmistaja Embraerin valmistama, Embraer 190 tyyppinen matkustajalentokone, rekisteritunnukseltaan OH-LKG

Embraer 170/190

Olix ny tarpeeks infoo?  ;D

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvissa esiintyvä lentolaite on Brasilialaisen lentokonevalmistaja Embraerin valmistama, Embraer 190 tyyppinen matkustajalentokone, rekisteritunnukseltaan OH-LKG

Olix ny tarpeeks infoo?  ;D

Osku, nyt menee jo kettuiluksi. Mutta, joitakin pikku korjauksia: Brasilialainen kirjoitetaan brasilialainen, ja kone on Embraer ERJ 190-100LR.  ;)

Ja nyt lopetetaan tämä zählinki, keskitytään asiaan, ja jos mahdollista - laitetaan niitä tyyppejä näkyviin. Silloin kun jaksaa ja viittii. Ei tehdä tästä tämän isompaa juttua.

Hienoja pläjäyksiä kuitenkin, ja jos sallit, niin rajauksessa on vähän ahtautta. Mielestäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vaan kehuista  :thmbup:

Eiliseltä parit

Retro (Airbus 319)

[ attachment removed / expired ]

Tässä on aika siisti maalaus (OH-PDG Piper PA-28R-200 Cherokee Arrow II)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa näin Helsingin keskiviikon sääennusteiden tutkailujen jälkeen ajatus lähteä harjoittelemaan kuvausta pas*akelissä.

Ensinnä laskuun tuli Finnairin A320 OH-LXD

Seuraavan laskeutui kepulaiset tiivistäen (OH-SAK  ;) ) (Avro RJ-85)

Scanwingsin uusin kone, OH-SWI ( Cessna 525A CitationJet 2 Plus), platalla (kiitosta Oskarille saapumisinfosta :) )

Finnairi läks pöllyttäen ja vilkutten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnä laskuun tuli Finnairin A320 OH-LXD

Seuraavan laskeutui kepulaiset tiivistäen (OH-SAK  ;) ) (Avro RJ-85)

Scanwingsin uusin kone, OH-SWI ( Cessna 525A CitationJet 2 Plus), platalla (kiitosta Oskarille saapumisinfosta :) )

Osku, tänks! Konetyypeistä ja kuvista.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää!

Primeran Boeing 737-86N OY-PSD saapui illan hämärtyessä Jyväskylästä odottamaan huomista lomalentoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Chanian chartterina toiminut Aegeanin A320 SX-DVU yritti aamulla kymmeneltä ensimmäisen kerran mutta sumun takia kävi Helsingissä ja tuli takaisin yhden maissa.

Vasemmassa kyljessä oli acropolis museon tarrat...

Ja oikea puoli oli tyhjänä.

Ilmavaivojen Pilatus PC-12 tunnukseltaan PI-06.

Kuutonen lähdössä Helsinkiin ja viitonen saapumassa. Femma lähti pienen käännön jälkeen Tampereelle. Tiedetään, suttukuva mutta kun on kaks pilatusta niin menkööt  ;D

Ja kuten arvata saattaa, tunti aegeanin lähdön jälkeen keli on kristallin kirkas aj aurinko paistaa. Säiden herra on kans yks k*rpä  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kuten arvata saattaa, tunti aegeanin lähdön jälkeen keli on kristallin kirkas aj aurinko paistaa. Säiden herra on kans yks k*rpä  >:(

Mun mielestä ei ollenkaan  ;)

Ei harmittanut yhtään, että jäi Aegean kuvaamatta. Ei varsinkaan sen jälkeen, kun viiden aikaan päästiin ilmaan, odotettuamme vain aamu seitsemästä asti.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä ei ollenkaan  ;)

No eihän se ny pilven yläpuolella mikään huono sää ookkaan  ;D Mutta meillä tavan tallaajilla täällä pilvien alla on vähän vaikeempaa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eihän se ny pilven yläpuolella mikään huono sää ookkaan  ;D Mutta meillä tavan tallaajilla täällä pilvien alla on vähän vaikeempaa  :laugh:

No joo, oli vähän huonosti selitetty. Se chartteri meni sivu suun muista syistä. Oltiin päivystetty kentällä aamusta asti keliä, että päästäisiin kuvaamaan. Sitten välillä piti lähteä hoitamaan muutamat asiat, ja niiden takia myöhästyin pari minuuttia siitä charterin lähdöstä. Mutta kyllä se kelin aukeaminen sen jälkeen pyyhki pienen harmistumisen pois aika nopeasti. Ilman sitä aukeamista ei olisi tuonne pilvien päällekkään päästy :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistetäänpäs parit ilta-aurinko fiiwistelyt, kun tuli lähdettyä kentälle kauniin kelin takia.

Vieralevana tähtenä Airbus A319 OH-LVH

Alkuun parit taiteellisemmat

Sitten lentoonlähdöstä mukavat myötävalosivukuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieralevana tähtenä Airbus A319 OH-LVH

No et sitten illan päätähdestä kuvaa ottanut? Semmoinen A6 kävi kentällä pyörähtämässä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla