Tuomas Ritari

Kone miettii omiaan käynnistyksessä.

11 viestiä aiheessa

Jokin aika sitten ilmaantui tietokoneeseen eriskummallinen ilmiö. Käynnistettäessä ensimmäiset kaksi minuuttia kaikki tapahtuu todella nihkeästi, kaikki ohjelmat käynnistyy "not responding" tilan kautta, mutta käynnistyvät kuitenkin lopulta. Olen tarkistanut ja siivonnut pois kaikki ylimääräiset käynnistyvät ohjelmat ja virushommatkin/malwaret on tarkistettu niin hyvin kuin ilmaisohjelmistoilla on mahdollista. Kokoonpano on i7 2800 pohjainen Win7pro, joka tuon nikottelun jälkeen toimii melko liukkaasti. Onko Win7pro:ssa joku "salainen" paikka johon voi kätkeä latautuvia ohjelmia? Koska selkeästi kone suorittaa jotain raskasta.   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tarkista verkosta mäpätyt levyjaot. Minulla win7 alkoi tahmaamaan startissa (3-5 min) kun yksi nas-levy oli poistunut verkosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joutui googlettamaan, mitä tuo NAS-levyajo tarkoittaa, eli en ole käyttänyt kyseisiä palveluita.

Ehkä järjestelmäasennus on vaan saanut jostain siipeensä, kun mitään järkevää selitystä ei tunnu olevan...mitenkään ei ehtisi/viitsisi alkaa Winkkaria asentamaan uudelleen. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaas tätä. Mullakin kone jostain syystä kuluttaa käynnistyessään aikaa selkeästi enemmän kuin jokin aika sitten. Mitään uusia ohjelmia en ole asennellut tai muutakaan kommervenkkiä tehnyt. Ihan normikäyttöä, virustorjunnat ja palomuurit (Norton) hyvällä tasolla, ei seikkailuita eikä irrallisia suhteita.

Alkukankeuden jälkeen kaikki ohjelmat kuitenkin toimivat moitteetta ja ripeästi. Olisiko antaa jotain vinkkejä mistä voisi raaputtaa?

Setti: Win7 HomeP, i7-860 2,8Ghz, 8GB RAM Kingston DDR3 1333Mhz, Asus P7P55D PRO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kysyt tuollaista, varmaan myös selvität miten asiaa tutkitaan. Minä tiedän, ei ole bad sectoreita, mutta ihan noin muille kun lukevat tätä palstaa. Eli...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään