Taneli Äikäs

Jämi Fly In 2012 - yleistä

41 viestiä aiheessa

kohta on jo heinäkuu, ja Jämi Fly In 2012 :)

 

Siihen liittyen hieman yleistä asiaa:

 

1.)

Majoitus Jämin alueella on täynnä. (Näytösjohtokin jo siirtynyt makuupusseihin sinne ja tänne.) Telttapaikkoja löytyy niin paljon kuin on tulijoita, mutta hotellihuonetta kaipaaville ainoa (ja paras) vaihtoehto löytyy täältä: http://www.jamiflyin.com/info/majoitus huomioikaa myös tuo kuljetus, sillä pääsee Jämillä keskelle aluetta.

 

2.)

Polttoaineiden saatavuudesta on tullut kyselyitä, letkua pitkin tankkiin virtaa 100 LL, JET A-1, 98E5. 100LL korttiautomaatista, muut käteisellä.

 

3.)

Nimensä mukaisesti tapahtuma on edelleen myös fly in, joten mahdollisimman monen ilmailijan toivotaan saapuvan lentäen. Lentäen saapuville tulee kevään aikana lisää infoa tänne: http://www.jamiflyin.com/info/lentajille . On nääs hornettia yms. taivaalla, joudutaan välillä vähän rajoittamaan muuta liikkumista.

 

4.)

Fly Innin lisäksi on tottakai myös lentonäytös, oikeammin kolme näytöstä per päivä: http://www.jamiflyin.com/ohjelma/la772012 . Näytösten kesto on yksi tunti, välissä tunnin tauot. (Taukoja on pidennetty, jotta olisi paremmin aikaa tutustua muuhun sekä käydä tutkimassa näytöslinjan alle pysäköityjä ilma-aluksia.) Esiintyjiä on 12-15 per näytös, noin kolmannes esiintyjistä on julkaistu täällä: http://www.jamiflyin.com/taivaalla

 

5.)

Warbirdeihin laskettavia ilma-aluksia on tulossa kuusi kappaletta, joista kaksi on Jämillä ennen nähtyjä.

 

6.)

Helikopteriparkki on täällä: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=HEKO&srs=EPSG%3A3067&y=6856416&mode=orto&x=274337〈=fi Koptereita on alustavan tiedon perusteella tulossa noin kymmenkunta, isoja ja pieniä, olkaahan varovaisia. Hekopiloteillekin lisää ohjeita tapahtuman lähestyessä lentäjille suunnatussa infossa.

 

7.)

Parkkialueelta (siis autoparkki) on tänä vuonna jatkuva nonstop-kuljetus näytösalueelle ja takaisin, ei tarvii enää kävellä. Kuljetus on maksuton.

 

Nettisivuja on tässä vähitellen päivitetty, sivut ovat nyt myös ruotsiksi ja englanniksi mutta suomenkieliset ovat ajantasaisimmat. Jos löytyy virheitä, tai on sivuihin tai tapahtumaan liittyen jotain parannusehdotuksia, niin saa kertoa.

 

-taneli

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika menee hirveetä vauhtia. Tai no, riippuu kenen saappaissa seisoo  ;) . Niille jotka odottelevat ajan kulumista, tässä hieman kuppilatiimaa, Jyrki Laukkanen v. 2011 / Jämi Fly In:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi linkki:

Tämä on oikein hyvä. Cederqvist osaa kertoa hyvin asioista, eikä haastattelijakaan katkaise puhetta niin useasti kuin Jyrkiä haastatellessa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pomoja on, että päät yhteen kolisee:

 

Ari Tolonen, AIR BOSS 1

Arto Kupiainen, AIR BOSS 2

Veikko Wetterstrand, AIR BOSS 3

Jaakko Rissanen, AIR BOSS 4

Markku Lehti, AIR BOSS 5

Anssi Vuolle, COPTER BOSS

Pekka Salmi, SAFETY BOSS

Kari Janhunen, AIR SAFETY BOSS

Marko Vormisto, SECURITY BOSS

Sami Saikkonen, ART BOSS

Teemu Lindqvist, BEER BOSS

Kalle Brusi, RC BOSS

Kai Mecklin, VIP BOSS

Mikko Lehto, SPEAKER BOSS 1

Riika Kaipainen, SPEAKER BOSS 2

Riikka Vilkuna, SVEA BOSS

Sanna Lahti, BLOND BOSS

Tommi Hinkka, RAMP BOSS 1

Ari Kutvonen, RAMP BOSS 2

Pauli Saarijärvi, RAMP BOSS 3

Jasmin Kutvonen, STAR BOSS 1

Hannamari Mecklin, STAR BOSS 2

Saara Skyttä, STAR BOSS 3

Hanna Räihä, INFO BOSS 1

Päivi Hietapakka, INFO BOSS 2

Sarianna Mecklin, INFO BOSS 3

Mikko Maliniemi, PHOTO BOSS

Jussi Finnilä, FILM BOSS

Harri Oksanen, SIL-SHOP BOSS

Paavo Järvenpää, SPONSORED BY BOSS

Sirpa Soini, HOTEL BOSS

Kaisa Nikkilä, SALES BOSS

Leena Lindström, BEAUTY BOSS

Taneli Äikäs, BIG BOSS

 

Mutta kukas ne hommat sitten hoitaa?? Ehkä sinä? Jos kiinnostaa liittyä mukaan hyvään porukkaan, käy täyttämäs tuolla ilmoittautumislomake:  http://www.jamiflyin.com/tuletalkoisiin  Kyllä tässä ihan hyvin porukkaa on, ei sillä, mutta jos joku haluaisi liittyä tiimiin niin vielä vois hommia löytyä :)

 

-taneli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Douglas DC-3 tulossa Malmilta molempina päivinä. Lähtö Malmilta klo 9, arvioitu laskeutumisaika Jämille n. klo 10.10, paluu illalla näytöksen jälkeen. Lauantain lento on jo täynnä, sunnuntaille oli hetki sitten vielä pari vapaata paikkaa. Selvittelen myös hyppylennon hintaa, kun on tullut kyselyitä. Hyppykorkeus olisi n. 1200 m, pokaan mahtuu max. 19 hlöä.

 

http://www.dc-ry.fi/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jämijärven Työväenyhdistys tarjoaa majoitusta:

 

"Katto pään päälle" -majoitusta Jämijärven Työväentalolla, os. Leppihalmeentie 5.

 

20 €/ 1 yö

30 €/ 2 yötä

 

omat patjat mukaan, ei suihkutiloja.

 

aamupala/iltapala à 5,00

 

6.7. iltapala klo 19.30-21

7.7. aamupala klo 8-10

7.7. iltapala klo 19.30-21

8.7. aamupala klo 8-10

 

Tied. Kati Mansikkamäki

kati.mansikkamaki@netti.fi

puh. 040-5466464 (miel. klo 16 jälkeen)

 

---

 

Meillä Jämillä on kaikki täynnä, telttailemaan mahtuu, asuntovaunun sähköpaikasta voi vain nähdä unta ;) Tuonne Työväentalolle on Jämiltä noin 7 km, sijaitsee lähes Jämijärvi-Ikaalinen tien varressa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten. Ohjeita lentäen saapuville: http://www.jamiflyin.com/info/lentajille

 

Ikaruksia koetetaan saada "pitkään riviin" yläbaanan tuntumaan. Näyttääkö todennäköiseltä, että perjantai-iltana saapuvat pääsisivät suoraan laskuun yläbaanalle airbossin ohjeistaessa toimintaa? Toivottavasti myös sunnuntaina pääsee livahtamaan aikaikkunasta 1315-1400 LT, kun valitettavasti ois kiiru takaisin...

 

Tapahtuman skaala alkaa jo ihan huimata, mahtavaa! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikaruksia koetetaan saada "pitkään riviin" yläbaanan tuntumaan. Näyttääkö todennäköiseltä, että perjantai-iltana saapuvat pääsisivät suoraan laskuun yläbaanalle airbossin ohjeistaessa toimintaa? Toivottavasti myös sunnuntaina pääsee livahtamaan aikaikkunasta 1315-1400 LT, kun valitettavasti ois kiiru takaisin...

 

Tapahtuman skaala alkaa jo ihan huimata, mahtavaa! :thmbup:

 

Se olis tavoitteena juu, että perjantaina Ikarukset suoraan yläbaanalle. Ja eiköhän tuo paluu onnistu..

 

-taneli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jes!

 

Valmistellessani matskuja keikalle olin katsovani, että erinomaisella ohjesivulla taisi olla alueen puhelinnumero väärin:

 

Suosittelemme ilmoitusta puhelimitse aluelennonjohtoon, numeroon 03 386 5172,

esim. "RMK/ARR PHONE ACC"

 

Oikea löytyy täältä:

 

Lentosuunnitelmien aktivointi- ja päättämisilmoitukset (DEP/ARR) valvomattomilta lentopaikoilta tai ATS-elimen ollessa suljettu, voidaan antaa aluelennonjohdolle, puhelin +358 3 286 5172.

 

Ei muuten, mutta kun ropeli jo pyörii ja jonottaa lähtöryysiksessä yrittäen kilauttaa DEP-ilmoitusta, niin siinä alkaa noviisi hikoilla (tiedän kokemuksesta) :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jes!

 

Valmistellessani matskuja keikalle olin katsovani, että erinomaisella ohjesivulla taisi olla alueen puhelinnumero väärin:

 

Oikea löytyy täältä:

 

Ei muuten, mutta kun ropeli jo pyörii ja jonottaa lähtöryysiksessä yrittäen kilauttaa DEP-ilmoitusta, niin siinä alkaa noviisi hikoilla (tiedän kokemuksesta) :-[

 

Kiitos huomioista, korjattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen hirviö lähti Malmilta kohti Jämiä vaviskaa on kohta siellä jos ei jo olekin.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(sigh) niin vain kävi, että joku muu saa lentää U520:n Jämille huomenna, jos huoltoporukka saa ahkeroiduksi koneen riviin. Mutta selavii, ollaan jo Ikaalisten Span tasalla (parvekkeella kesäillasta nauttimassa) ja liitytään aamukuljetukseen Jämille 9:30 (pitkä finaali). Elämä on :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

jos jonkun silmään on osunut Ray-Banin musta aurinkolasikotelo, niin voisiko ystävällisesti laittaa privaa/viedä kotelon Jämi-Areenan infoon(priva myös silloin tervetullutta)?

 

Maksan asiallisen löytöpalkkion, mikäli etsittävä löytyy!

 

Edit: onneksi oli väärä hälytys, kotelo ja lasit ovat taas tallessa.

-Olli-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli aivan tyhjää tänään Malmin kuppilassa, tappiolla...no, autoin kahvikupillisella puoli viideltä.

 

Kertokaa nyt edes jotain, oliko tänään mitään erityistä hyvää?

 

Eilen kuulin että OH-TEE olilsi taipunut kyykkyyn mutta toivotaan ettei näin käynyt.

 

Joudun lentämään aamulla Pariisiin joten olen nyt täällä Stadissa hollilla.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siten että kaikki kuppilaheebot olivat ilmeisesti Jämillä ja huhuiltiin että TEE olisi mennyt radan sivuun siellä.

 

Olitko mukana, kerro ny!

 

Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siten että kaikki kuppilaheebot olivat ilmeisesti Jämillä ja huhuiltiin että TEE olisi mennyt radan sivuun siellä.

 

Olitko mukana, kerro ny!

 

Timo

 

Olihan tuo vähän kyykänny, tuolla kuvapuolella on fotokin, toinen teline ja propelli ainakin rikki. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,103970.0.html

Jos toi linkki ei vie suoraan niin 1 sivulla kuva. Harmitus et uus kone ja käy näin, onneks ei pahempaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sunnuntain Aamulehti  ( painettu, ei siis nettiversio ) uutisoi asiantuntevasti

 

"..torstai-iltana Helsingin seudulta tulleelle lentäjälle kävi puistattavasti. Hän tuli Jämin alakentälle vasta kymmenen tuntia ajetulla taitokentokone S-Bach 342:lla.

Kannuskone haukkasi tuulenpuuskassa poikittain kentälle ja hajosi pyöriessään täysin palasiksi. Vähintään 100000 euroa paloi siinä. Lentäjä säilyi fyysisesti vammoitta.

 

Vai että täysin palasiksi meni, herra toimittaja Aulis Alatalo   

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sunnuntain Aamulehti  ( painettu, ei siis nettiversio ) uutisoi asiantuntevasti

 

"..torstai-iltana Helsingin seudulta tulleelle lentäjälle kävi puistattavasti. Hän tuli Jämin alakentälle vasta kymmenen tuntia ajetulla taitokentokone S-Bach 342:lla.

Kannuskone haukkasi tuulenpuuskassa poikittain kentälle ja hajosi pyöriessään täysin palasiksi. Vähintään 100000 euroa paloi siinä. Lentäjä säilyi fyysisesti vammoitta.

 

Vai että täysin palasiksi meni, herra toimittaja Aulis Alatalo   

 

 

Ja että vähintään 100000 euroa paloi... jaa-a! Uskoo ken haluaa. Niin no, jos joutuu tehtaalta kokonaan uuden koneen tilaamaan, mutta epäilen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään