Markus Raudanpää

Pokkari suosituksia ?

25 viestiä aiheessa

Olen ostamassa pikku hiljaa parempaa ja uutta kameraa, ja ajattelin kysyä viisaammilta ja enemmän kuvanneilta olisko hyviä vinkkejä ja suosituksia merkin / mallin ja ominaisuuksien suhteen  :)

Optinen zoomi tarvii olla hyvä, riittääkö 24x vai pitäskö olla 35x. Mulla on kaksi Canonin mallia, toises 24 ja toises 35x.

Canon powershot SX 230 on se toinen malli jota vakavasti harkitsen, on oikeaa hintaluokkaa meikäläiselle...

Taitaa olla lähes kaikissa nykykameroissa full hd-videokuvaus ja kuvanvakaimet aika hyviä?

Tosiaan järkkäriä en meinannut ostaa ja hintaluokka on max.400 euroa, kyllä sillä rahalla jo pitää hyvän vehkeen saada, kun en oo ammattilainen kuitenkaan  :thmbup:

Ps. Jos aiheella on jo aiemmin ollut oma ketjunsa, saa siirtää sinne...en löytänyt ihan vastaavaa ketjua itse  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoneita...läheltä ja kauempaa :) Sekä ravintoloissa keikkoja ja myös lavoilla....autoja...maisemia...kaikkea mitä kuvata voi  :thmbup:

Luultavasti ostan Canonin SX 240....vaikuttas ominaisuuksien ja kokonsa puolesta mun kameralta...siinä on 20x optinen zoom ja olikohan joku 12Mpx

Nykyinen vanha Samsung on 6Mpx ja vaan 3x optinen zoomi että varmasti menee parempaan päin!  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu no en mä nyt tiiä superzoomista ja siitä onko vaikeaa sisätilassa kuvata. Ei mulla ainakaa oo mitää vaikeuksia tullut vastaan.

Ja mitä sitten tuohon liikkuvaan kohteeseen, niin eipä sekään ole ongelmia tuottanut. Ja tuo oman Fujin 18x optinen zoom riittää

aivan hyvin itselle. Vaikka tosin järkkäriä on kateltukin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös muistaa M43- kamerat.

Hankin noin kuukausi sitten Olympuksen E-P2:n juuri "pokkariksi", koska 7D:tä ei aina viitsi ulos ottaa lenkeille. Olyyn löytyy perus 17mm pancake, jonka kanssa sujahtaa taskuun vaivattomasti. Kohinaa taitaa olla vähemmän kuin superzoomeissa tai pokkareissa, linssit pienempiä ja kevyempiä kuin peilillisissä ym.

Tälläinen paketti siis löytyy

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/31289/ddbcx/Olympus-PEN-E-P2-SE-musta-digikamera-musta-17mm-f-2-8

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoneita...läheltä ja kauempaa :) Sekä ravintoloissa keikkoja ja myös lavoilla....autoja...maisemia...kaikkea mitä kuvata voi  :thmbup:

Noilla vaatimuksilla kannattaa unohtaa pokkarit...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pokkari käy mainiosti, jos pääset koneita lähelle. Merkillä ei ole niin väliä, mutta kiinnitä huomiota valovoimaan. Äläkä ahnehdi polttovälin kanssa, lähikuvissa 24-50mm riittää. Pistät riviin 1.8-2 valovoimaiset taskuun menevät ja otat niistä tyylikkäimmän. Tarkista ominaisuuksia sen verran, että sinä voit tarvittaessa päättää valotuksesta. Siinä se on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä pokkari on mun juttu, se on paljon kätevämmän kokoinen...ravintoloihin ei jaksa raahata isoa ja painavaa järkkäriä eikä muuallakaan...matkoillakin on parempi pienempi, kompaktin kokoinen kamera...ja hyvä järkkäri maksaa mansikoita...

Uskon niitä ketkä sanoo että pokkarilla pärjää mainiosti. Haen monikäyttökameraa, en mitään huippukallista vekotinta...täytyy vaan kiinnittää huomiota mm.valovoimaan ja optiikkaan kun valintaa tekee  8)

Ja kyllä mie olen nykyselläkin pärjänny vuosikaudet niin varmasti tekniikka on mennyt huikeen askeleen 5 vuodessa eteenpäin että pokkarit on myös hyvin laadukkaita vehkeitä  :thmbup:

Kyllähän sitä mielellään ostaisi vaikka kaksikin kameraa, tai yhden joka tilanteeseen jos tarpeeks hilloa ois  :D Onhan se niin että kuka on parempaan tottunut niin ei pois anna!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä pokkari on mun juttu, se on paljon kätevämmän kokoinen...ravintoloihin ei jaksa raahata isoa ja painavaa järkkäriä eikä muuallakaan...matkoillakin on parempi pienempi, kompaktin kokoinen kamera...ja hyvä järkkäri maksaa mansikoita...

Koneita kuvatessa pärjää kyllä varmasti myös sillä pokkarilla, kun alunalkaen suhtautuu sen puutteisiin oikealla asenteella. Mutta kyllä toi pimeä ravintola ja pokkari alkaa olla vähän epätoivoinen yritelmä. Jos siihen puoleen vähänkään enempää tosissaan haluaa paneutua, niin kyllähän järkkäri (mielellään vielä hyvä sellainen) ja valovoimainen optiikka on ihan must...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tohon rahaan saa jo käytetyn järkkärin jonkinlaisella putkellakin. Tietysti jos täytyy olla uuden kahden tonnin setin ominaisuudet, ne sitten maksavat kaksi tonnia. Pokkareilla on aika turhaa lähteä yrittämäänkään tuollaisia kohteita. Videokuvaukseen pääasiallisesti still-pokkarilla en osaa sanoa tuon taivaallista, mutta tuntuisi äkkiseltään, että voipi ominaisuudet loppua aika pian kesken siinäkin lajissa, kun ollaan hämärässä rokkiluolassa. Parista Powershotista on kokemuksia ja nehän ovat olleet sinällään hirmu hyviä vermeitä kaikenlaiseen yleiskuvaukseen niin kauan, kun valaistusolosuhteet ovat sopivat eikä kuvan räpsäisyn ajankohdalla ole välttämättä ihan valtavaa merkitystä. Kääntäen ei oikein toimi huonossa tai liian kovassa valossa eikä lentokonekuvauksessa. Valotuksen/aukon säätö on liian kapea-alaista.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta vaikka joku Canon 1100D. On halpa ja aika paljon parempi kuin joku pokkari, toki nekin ovat kehittyneet aika lailla. Katso myös käytettyjä, esim 400, 450D! Pokkarit, varsinkin halvemmat alle 300e, tuuppaa hyytyä noilla sun vaatimuksilla. Varsinkin, jos aiot kuvata hämärässä, kuten baareiss jne:) Ja pokkarilla voit unohtaa  A380/B777 ylilentoja, tms jännää mitä sattuu tulee HooKoon ylitte :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kumma kun toinen sanoo että haluaa pokkaria, ja silti järkkäriä tyrkytetään kovasti  ;) Tututulla on tuo canonin SX 230, ja vaikuttaa erittäin hyvältä kameralta! Hyvin mahtuu taskuun ja kuvanlaatukin on hyvä, pisteet siis sille!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Roope :thmbup: ASIAA! Niin on se kumma, kun pyysin pokkarisuosituksia...

EN osta järkkäriä ison koon ja kalliin hinnan vuoksi...mun kuvaustarpeisiin riittää ihan laadukas peruskamera!

Mutta saahan sitä esittää jokainen näkemyksensä...ei vaan mee läpi nyt :o

Jos mä saan nykyiselläkin 6 Mpx vanhalla Samsungilla tyydyttäviä ja jopa asiallisia kuvia hämäristä ravintoloista niin varmasti saan myös uudella Canonilla, jossa on jo 12-20 Mpx tarkkuus...

Enkä kuvaa muutenkaan mitään ylilentoja...enkä todella jaksa alkaa mitään jatkoputkia kiinnittelemään, ja kameran on mahduttava povi/ housujen taskuun...

Odotan että Canonin SX 240 tulee kauppoihin...se voip olla aika jees! Mun tarpeisiin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin on se kumma, kun pyysin pokkarisuosituksia...

EN osta järkkäriä ison koon ja kalliin hinnan vuoksi...mun kuvaustarpeisiin riittää ihan laadukas peruskamera!

Perus niittikuviin riitää oikeesti nykyjään ihan mikätahansa pokkari jossa zoomia riittää.

Ei ole rakettitiedettä saakelin isojen kasojen kuvaaminen. Kuva tehdään jossain muualla kuin kameran spekseissä.

Kennolle tarttuu just ja ainoastaan se mihin viittiii ja jaksaa nähdä vaivaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja täytynee vielä lisätä, että mitä on kokeillut kavereiden järkkäreitä niin kyllä ite tuolla Fujillani saan lähes tulkoon samanlaisia kuvia.

Tietenkin pokkari on pokkari ja siinä ei saa asetuksia aina iha samalla lailla muokattua, mut mulle riittää toi superzoom ja käytössä on

vielä pitkäänkin todennäköisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Megapikselihössötyksestä sen verran, että älkää ikinä käyttäkö megapikseleiden määrää kameravalintanne perustana. Monet kuvittelevat, että megapikseleiden määrä vaikuttaa kuvan laatuun mikä ei pidä paikkaansa. Se kertoo ainoastaan minkä kokoisia kuvia voit tulostaa.

Tässä tulostuskoot, saatat yllättyä:

3 Mpix. = 13 x 17 cm.

4 Mpix. = 20 x 25 cm.

5 Mpix. = 25 x 38 cm.

6 Mpix. = 30 x 45 cm.

8 Mpix. = 40 x 50 cm.

10-12 Mpix = 60 x 90 cm.

10 megapikselin kamera saattaa nykypäivänä tuntua vanhalta ja onnettomalta, mutta kuka oikeasti tulostaa/kehittää kuviaan kokoon 60 x 90 cm??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään