Tiina Mansikka

Kamera ei tarkenna lähelle (OLI: Sekalaista keskustelua Canoneista)

4 viestiä aiheessa

Mulla tuli kameraan joku outo "häiriö" tms. Se ei tarkenna lähelle millään, ei vaikka makrolla tai kuinka pienellä putkella kuvais. N. 5m päähän kuvaa moitteettomasti. Jos kaikki asetukset laittaa automaatille, mitän ongelmaa ei ole, mutta jos itte alkaa säätämään aukkoa tai valkotasapainoa tai herkkyyttä, niin eipähän enää tarkenna mihinkään. Siis automaattitarkennuksella, manuaalilla toki! Osaako joku avittaa? eipä oo tuommosta koskaan käyny.. voisko se johtua valotuksesta kuitenkin? Kuvata siis koitin isossa tilassa, jossa on hurjan paljon ikkunoita, joista tulvi ulkoa auringonvaloa reilusti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tuli kameraan joku outo "häiriö" tms. Se ei tarkenna lähelle millään, ei vaikka makrolla tai kuinka pienellä putkella kuvais. N. 5m päähän kuvaa moitteettomasti. Jos kaikki asetukset laittaa automaatille, mitän ongelmaa ei ole, mutta jos itte alkaa säätämään aukkoa tai valkotasapainoa tai herkkyyttä, niin eipähän enää tarkenna mihinkään. Siis automaattitarkennuksella, manuaalilla toki! Osaako joku avittaa? eipä oo tuommosta koskaan käyny.. voisko se johtua valotuksesta kuitenkin? Kuvata siis koitin isossa tilassa, jossa on hurjan paljon ikkunoita, joista tulvi ulkoa auringonvaloa reilusti.

No siis jos sulla on käytössä joku tietty tarkennuspiste, ja se osuu ns. kontrastittomaan kohtaan niin se todennäköisesti jää sahaamaan siihen, koska se ei löydä mitään mihin tarkentaa. Mä kattosin ekana että onhan kaikki pisteet käytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään