Harri Koskinen

Miehittämätön ilma-alus Ranger teki hätälaskun Niinisalossa

30 viestiä aiheessa

Jos sen kirjallisen plaanin väkertäminen kaikesta huolimatta on ylivoimaista, niin esittäkää plaani jollekin luotetulle taholle, joka pystyy tarvittaessa tekemään hälytyksen jos teistä ei mitään kuulu.

Vaimolle olen tehnyt plaanit jo vuosia. Toki pitemmille reissuille myös Finavialle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäskö tämä keskustelu laittaa jo ihan omaan säikeeseen?

Mutta purtsikkalentäjänä olen ite muutaman kerran miettinyt, että jos sitä tumppaa koneen Pudasjärven soihin, niin eipä sitä välttämätä löydy.

Mutta toisaalta en aamulla tiedä minne päin lähen , enkä edes milloin tulen takaisin. Toiminta-aikakin on vaikea määritää.

Kännyt ei toimi eikä radio kuulu...

Mutta se on se vapaus!!! Lentää minne "tuulet" kuljettaa...

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta se on se vapaus!!! Lentää minne "tuulet" kuljettaa...

-Juha

Hei, tuo on kiellettyä. Ei saa nauttia vapaudesta, tarvii tietää minne lentää. Ja sitten tehdä se suunnitelma missä sen kertoo... Jos et sitä usko, niin se johtuu siitä ettet vaan osaa.

:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta purtsikkalentäjänä olen ite muutaman kerran miettinyt, että jos sitä tumppaa koneen Pudasjärven soihin, niin eipä sitä välttämätä löydy.

Mutta toisaalta en aamulla tiedä minne päin lähen , enkä edes milloin tulen takaisin. Toiminta-aikakin on vaikea määritää.

No enpä ole koskaan tehnyt purjelentäjänä plaania. Pidin itsestäänselvyytenä, ettei tätä puolta edes mietitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika usein purjelentäjänä ilmoittelen jaksolla minne ylipäätään olen suuntaamassa (etenkin jos ei vielä aamulla tiennyt) ja sitten kerron kun olen siellä kääntänyt. Purjelentämään ainakaan minä en pääse yksin ilmaan joten usein joku jaksolla kuulee missä hän on mennyt. Jos sitten jostain syystä illalla kaipaavat, niin tietävät ainakin suurin piirtein mistä etsiä.

En juuri koe vapauteni rajoittamiseksi sitä, että myös maassaolijat/muut tietävät missä seikkailen.

Ulkomaan purjelentokurssilla kyselivät puolen tunnin välein paikan, korkeuden ja aikomukset. Oli ihan paikallaan sekin.

-M-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään