Mikko Tuomi

Heathrown maisemista ja odotuskuviosta (oli: Onur Airin kone...)

9 viestiä aiheessa

Itse olin kanssa samalla lennolla, eipä ole ennen sattunut moista kohdalle että joutuu holdingiin. 0-näkyväisyydellä pilvessä tuntui aika jännältä kun ei ollut tunnetta lainkaan että kone kaarteli ympyrää :)

 

Käväiskää Heathrow'lla, siellä pääsee kokeilemaan holdingia :) Suomesta tullessa yleensä siinä Lontoon koilispuolella, siitä on mukavat maisemat. Ottakaa paikka koneen vasemmalta puolelta :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vasemmalta?

 

Kerran oltiin Heathrow'n holdingissa ja kyllä silloin oli parempi olla oikealla kun ympyrää kierrettiin Lontoon pohjoispuolella. Ja laskeuduttiin idästä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vasemmalta?

 

Kerran oltiin Heathrow'n holdingissa ja kyllä silloin oli parempi olla oikealla kun ympyrää kierrettiin Lontoon pohjoispuolella. Ja laskeuduttiin idästä. :P

 

Normaaleissa oloissa (perstuuli max 5 solmua) Lontoossa käytetään 27-kiitoteitä. Finnairin koneet saapuvat yleensä tuloreitille pisteen LOGAN kautta, josta seuraa normaalisti LAMBOURNE 3A tuloreitti. LAM-vorin päällä ajettava odotuskuvio lennetään vasemmilla kierroksilla.

 

Jos taas 09-kiitotiet ovat käytössä, tullaan BIGGIN-vorille BIGGIN 1E tuloreittiä, jolloin odotuskuviot ajetaan BIG:n päällä oikeilla kaarroilla.. Tulitte varmaan siis 09:lle laskuun?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos taas 09-kiitotiet ovat käytössä, tullaan BIGGIN-vorille BIGGIN 1E tuloreittiä, jolloin odotuskuviot ajetaan BIG:n päällä oikeilla kaarroilla.. Tulitte varmaan siis 09:lle laskuun?

 

Kyllä se 09:nkin tapauksessa Lambournella edelleen ympyrää ajetaan....

 

Mutta joo "apukuskin" puolella kyllä enemmän nähtävää, sanoisin. Kun 27:n loppukurvat menee aika liki ydinkeskustan päältä, jotka näkyy oikealta paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se 09:nkin tapauksessa Lambournella edelleen ympyrää ajetaan....

 

Mutta joo "apukuskin" puolella kyllä enemmän nähtävää, sanoisin. Kun 27:n loppukurvat menee aika liki ydinkeskustan päältä, jotka näkyy oikealta paremmin.

 

Joo, loppukurvat näkyy oikealta puolelta paremmin, viittasin tuossa tuohon holdingikuviossa pyörimiseen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No oikealla istuin, pohjoispuolelta kaarreettiin idän kautta joen eteläpuolelle ja siitä laskuun, että aika varmasti 09:lle tultiin laskuun. Ja mikäs siinä jos tuulee lännestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No oikealla istuin, pohjoispuolelta kaarreettiin idän kautta joen eteläpuolelle ja siitä laskuun, että aika varmasti 09:lle tultiin laskuun. Ja mikäs siinä jos tuulee lännestä.

 

Yleensä länsituulella 27 olis aika passeli valinta. ;)

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähes joka kerta kun olen Heathrowlle lentänyt, niin ollaan holdattu vähintään 15 minuuttia joskus jopa puoli tuntia. Siinä on aikaa katsella maisemia ja muita holdaavia koneita alempana. Viime kerralla sain oivan tilaisuuden kuvata Emiratesin A380 ilmasta käsin. Harmi että kamerana oli vain iPhone  >:(

 

3c52a8305fe211e18bb812313804a181_7.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään