Tuomas Filppula

Yhteystiedot hävisi puhelimesta (Samsung galaxy ace)

16 viestiä aiheessa

Huomasin tuossa, että yön aikana puhelimeni kaikki kontaktit (numerot ja nimet) olivat kadonneet. Puhelin oli ollut koko yön päällä ja aamulla yhteystietoja ei enää ollut. Mitähän ihmettä tuossa tapahtui? Olisi ihan jees saada nuo numerot tuonne takaisin jollain tapaa.

Muutoinkin täytyy kyllä sanoa, että ei tähän mennessä ole ollut yhtä bugista puhelinta (ja ohjelmistoa) kuin tämä. Vuosi sitten ostin ja kerran olen käyttöjärjestelmän päivittänyt ja ennen päivitystä puhelin toimi mielestäni paremmin. Nykyisiä, lähes päivittäisiä ongelmia on mm. se, että viestit eivät lähde vaikka kenttää olisi täydet (pitää sammuttaa puhelin niin sitten lähettää), internetselain kaatuu suurin piirtein joka kolmannella kerralla kun sen yrittää avata, wifi kun laittaa päälle se ei aina käynnisty, vaan pitää sammuttaa puhelin ja näytössä on noin puolentoista sekunnin viive ennen kuin se syttyy kun painaa nappia.

Noiden ongelmien kanssa pystyy vielä elämään, mutta jos tuo osoitelista hävisi lopullisesti eikä enää saa takaisin kuin tekemällä uudestaan nii tää puhelin lähtee heti myyntiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älypuhelin on samanlainen kuin tietokoneet eli kannattaa pitää varmuuskopiot ajantasalla.

Ja kuten tietokoneet, ei se pärjää myöskään loputtomiin boottaamatta. Käynnistää kapulan uusiksi vaikkapa parin päivän välein, välttyy monilta turhilta pikkuongelmilta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kuten tietokoneet, ei se pärjää myöskään loputtomiin boottaamatta. Käynnistää kapulan uusiksi vaikkapa parin päivän välein, välttyy monilta turhilta pikkuongelmilta...

Eipä yleistetä kun tämä ei koske Applen tuotteita  :P

Tässä oman koneen nykyinen uptime ja tämän vuoden bootti historia joista jokainen on osx:n päivityksen vaatima

17:53  up 4 days,  7:52

XXXXXXXX:~ s$ last reboot
reboot    ~                         Sat Apr 28 10:01 
reboot    ~                         Mon Apr  9 11:51 
reboot    ~                         Tue Mar 27 18:47 
reboot    ~                         Tue Mar 20 07:25 
reboot    ~                         Fri Mar 16 18:51 
reboot    ~                         Tue Feb 28 22:45 
reboot    ~                         Thu Feb 16 18:34 
reboot    ~                         Tue Feb  7 06:59 
reboot    ~                         Mon Jan 30 14:51 
reboot    ~                         Wed Jan 11 19:07 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin tuossa, että yön aikana puhelimeni kaikki kontaktit (numerot ja nimet) olivat kadonneet.

Vastaisuuden varalle suosittelen synkkaamaan yhteystiedot, kalenterin yms jonkin palvelun kautta, esim google. Näppärää kun ei tarvitse huolehtia yhteystiedoista, vaikka puhelin hajoaisi täysin käyttökelvottomaksi. Uuteen puhelimeen vaan verkosta yhteystiedot sisään ja se on siinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä Ace pelittää oikein mallikkaasti jo viidettä kuukautta putkeen. Ei ollenkaan kaatuiluja, ihme tahmaamisia tai muutakaan. Tähän mennessä toiminut yhtä varmasti kuin noksun peruspuhelimet.

Eikä tuota päivittäistä tai edes viikoittaista buuttailua mikään nykykäyttis edes oikeastaan kaipaa, oli kyseessä mobiililaite tai perinteinen tietokone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin kyllä buutannu puhelimen kahdesti kolmen päivän sisällä ennen tuota resetointia, että ei sekään mikään ihmelääke ole. Ja muutenkin varmaan pari kertaa kuussa tulee sammutettua. Noita ihme vikoja/bugeja on kyllä yllättävän paljon ollut.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin kyllä buutannu puhelimen kahdesti kolmen päivän sisällä ennen tuota resetointia, että ei sekään mikään ihmelääke ole. Ja muutenkin varmaan pari kertaa kuussa tulee sammutettua. Noita ihme vikoja/bugeja on kyllä yllättävän paljon ollut.  :P

Oma nokialainen hoitaa sen ihan itse :P(Turhankin tehokkaasti) No kesällä varmasti tulee hankittua uusi puhelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö muuten kukaan saako tähän semmosta ominaisuutta jotenkin viritettyä, että herätyskello toimisi myös silloin kun luuri on kiinni? Ilmeisesti käytännössä ei?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö muuten kukaan saako tähän semmosta ominaisuutta jotenkin viritettyä, että herätyskello toimisi myös silloin kun luuri on kiinni? Ilmeisesti käytännössä ei?  ???

Ainakin mun tähänastiset kapulat ovat osanneet herättää myös suljettuna ollessaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin mun tähänastiset kapulat ovat osanneet herättää myös suljettuna ollessaan.

Nimenomaan, niin munki entiset, mutta tuo nykyinen ei inahdakaan jos virrat on pois.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika harva nykyisistä älypuhelimista osaa tämän mm. Noksun E7 osaa mutta jeesusluuri ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma C5-03 ainakin osaa. Ilmeisesti ominaisuus löytyy vielä näistä muinaisjäänteistä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kans Samsung Ace ja on viimeinen Samsungi jonka ostan, tästä ei ole kuin huonoa sanottavaa. Tämä tilttailee, jos ei nyt ihan päivittäin, niin melkein...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään