Patrick Ojanen

Miten EFHK rullaustie Z:n varteen? (Re: Sekalaisia kuvia EFHK:lta)

89 viestiä aiheessa

Niinpä tietysti  :thmbdn: Mitä se nyt haittaa ketään tai lentoja varsinkaan jos muutama kuvaaja on siellä, voi hyvänen aika... >:(

Ja ei se tämän ketjun takia ole kielletty, se on varmaan kielletty ollutkin...mutta eikös kuvaaminen ja spottailu ole ASIAA, eikä asiatonta oleskelua... ::)

Kolikollakin on kaksi puolta  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikallakäymätöntä kiinnostaa yhä se millainen tuo paikka on. Jos pitää ylittää (tai läpäistä) aitoja, on asia toki harvinaisen selvä. Mutta jos paikalle pääsee "rämpimällä metsän läpi", niin pitäisikö jostain tietää että siellä ei saa olla?

Mietin vaan, kun jokusen kerran olen EFHK:lla käynyt katselemassa ja kuvaamassa - enkä ainakaan tietoisesti kielletyllä alueella. Itse olen jotenkin olettanut että 'kunhan on aidan ulkopuolella eikä pompi kenenkään mansikkamaalla' riittäisi.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä tietysti  :thmbdn: Mitä se nyt haittaa ketään tai lentoja varsinkaan jos muutama kuvaaja on siellä, voi hyvänen aika... >:(

Ja ei se tämän ketjun takia ole kielletty, se on varmaan kielletty ollutkin...mutta eikös kuvaaminen ja spottailu ole ASIAA, eikä asiatonta oleskelua... ::)

Se on ollut kiellettyä koko ajan. Siellä on tosiaan joku portti (itse en ole paikalla käynyt) missä lukee kyltti asiaton oleskelu kielletty. Aitaakin siellä on (työmaa töiden takia ei välttämättä koko matkalla pystyssä/kunnossa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuonne aluueelle pääsee kiertämällä riista-aitoja (tai menemään niistä kohdista mitä otettu pois mitäkin syytä varten). Samanlaisia riista-aitoja löytyy myös mm. 22R liukupolun alta.. Perjaatteessa nämä riista-aidoilla aidatut alueet ei kuulu itse finavialle(mutumutumutu), vaan Finavialle kuuluvat vain lentokenttäaitojen(ne hopeiset, yleensä piikkilangalla tms varustetut) sisäpuolella olevat alueet. Itse paikalla käymättömänä en tiedä mitä aitoja siellä on, mutta veikkaisin riista-aidoiksi..

Tällä viestillä en sitten tietenkään rohkaise ketään menemään riista-aitojen aidatulle alueelle..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on ollut kiellettyä koko ajan. Siellä on tosiaan joku portti (itse en ole paikalla käynyt) missä lukee kyltti asiaton oleskelu kielletty. Aitaakin siellä on (työmaa töiden takia ei välttämättä koko matkalla pystyssä/kunnossa).

Aiemmin näytetty reitti on eri mitä minä käytän. Sinne pääsee suorempaakin ja ainoastaan alussa on yksi puomi, jossa kaksi kylttiä "Asfaltinpalojen tuonti ilman lupaa kielletty" ja "Asiaton oleskelu kielletty", jotka molemmat koskivat paikalla ja googlen kartoissa näkyvää asfalttiasemaa joka on poistettu alueelta kokonaan. Paikalla on enää hiekka-alue. rwy 15 ja 22 sisäkulmassa olevassa rakennuksessa on  usein finavian jengiä paikalla ja reitti kulkee ihan rakennuksen ohi eivätkä he ole koskaan mitään sanoneet, samoiten kun huoltotiellä autoilla kulkevat finavian, poliisin jne edustajat. Saattavat hiljentää kohdalla, mutta jatkavat matkaa kun morottaa ja he näkevät kuvausvehkeet. Uskon että kun siellä ollaan fiksusti niin paikka on ihan luvallinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaton oleskelu kielletty? Eivät ole kyllä kertaakaan toistaseksi häätäneet sieltä, vaikka monesti turvatiimi on ohi ajanut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kolme sivua tästä aiheesta jauhettu. Ohjeet löytyy tästä ketjusta, käykää kuvaamassa ja jos joku tulee pyytämään paikalta poistumista niin lähtekää. Ei voi olla niin vaikeaa että vielä piti toukokuussa kuollut ketju kaivaa esiin.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa siellä Oulussa ei ikinä mikään asia muutu? Ainiin sekin, että siellähän saa joka aidan raossa kuvata, täällä ei, tai siis ei tiedetä saadaanko vai ei. Se tässä juuri onkin kysymys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan käynyt kyseisellä paikalla vähään aikaan? Olin menossa Z:n varteen n. kuukausi sitten, mutta käännyin takaisin, koska suunnilleen tässä oli työmaa http://binged.it/13iyn6J

Oletteko siis vain mennet työmaan läpi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri viimeksi tänään ja vaikka monta kertaa meni ties mikä turvatiimin auto niin eipä tultu pois huutamaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni koneet eivät kovin usein nouse 22L:ltä, vai olenko väärässä? Onko tuosta parempi seurata 22L:lle laskeutuvia, kuin Lemminkäisen kalliolta? Yltääkö paremmin 55 millisellä kummasta paikasta? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri viimeksi tänään ja vaikka monta kertaa meni ties mikä turvatiimin auto niin eipä tultu pois huutamaan. :)

Kyllä ne jo meidän naamat tuntee. Tietävät millä asialla ollaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nouse kovin usein, mutta laskeutuville mahtava paikka! Ja on parempi kuin Lemminkäisen kallio. Ainakin suuremmille koneille 55mm luulisi riittävän tuolla, Lemminkäisellä riittää ainakin.

Tämä on otettu 400millillä tuosta rullaustien varressa olevasta paikasta: http://500px.com/photo/36061076

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää unohtako ottaa vettä(ja aurinkorasvaa) mukaan. Tuonne tarpomiseenmenee helposti 30min.

Kyllä vain. Pientä patikointia juu se vaatii ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voishan sitä sitten mennä jopa huomenna kokeilemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voishan sitä sitten mennä jopa huomenna kokeilemaan.

Kannatetaan :thmbup: Heti aamulla 6 aikaan  kun sinkkari ja honkkari tulee ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin voisin tuota paikkaa kokeilla lähipäivinä, mahdollisesti jo huomenna kun Aasian koneet palaa. Eli mistä tuonne pääsee helpoiten? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken yritettiin mennä, mutta aikaisemmin laittaman työmaan miehet neuvoivat ettei kannata mennä, koska nostelivat suuria betonirakenteita. :'(

Sanoi kylläkin että viikonloppuna voi mennä, koska silloin ei töitä kaynnissä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään