Patrick Ojanen

Miten EFHK rullaustie Z:n varteen? (Re: Sekalaisia kuvia EFHK:lta)

89 viestiä aiheessa

Käsittämättöman uusavutonta porukkaa, jos ÄITI ei kaada maitoa muroihoin aamulla niin jää aamupala syömättä :thmbup: :thmbup: :thmbup:

Eli kun minä tiedän kuvauspaikan niin mun mutsin pitää tulla kaatamaan maito sun muroihin :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Täytyypi nyt käydä kattomassa että sinne tosiaan pääse tuota pitkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta sinne tosiaan pääsee! Ihme juttu vaan, kerran minä laitoin ohjeet Google Mapsilla tuonne paikalle niin viesti poistettiin heti ja sanottiin, ettei saa kertoa miten tuonne pääsee. Miksi?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta sinne tosiaan pääsee! Ihme juttu vaan, kerran minä laitoin ohjeet Google Mapsilla tuonne paikalle niin viesti poistettiin heti ja sanottiin, ettei saa kertoa miten tuonne pääsee. Miksi?  ;)

Ai tänne olet pistänyt ja on ylläpidon toimesta poistettu? Nyt kyllä vähän epäilen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi Google mapsista ei näe onko tiellä porttia vai ei, ettäs niin että kyllä se nyt vaan on niin että se on nyt vaan että näin on!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänne laitoin ja sinä taisit vielä poistaa, tai ainakin sinä laitoit mulle yksityisviestin asiasta, että ei saa kertoa. Viesti on varmaan vielä tallessakin.

BURN!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi Google mapsista ei näe onko tiellä porttia vai ei, ettäs niin että kyllä se nyt vaan on niin että se on nyt vaan että näin on!!!

Ei näe niin kun ei siellä porttia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänne laitoin ja sinä taisit vielä poistaa, tai ainakin sinä laitoit mulle yksityisviestin asiasta, että ei saa kertoa.

Siinä tapauksessa tuon täytyy olla joku ikivanha juttu, eikä liity tähän tämänkertaiseen keskustelun heräämiseen millään tavalla. Siihen aikaan, kun ko. alueelta rupesi tänne tulemaan ensimmäisiä kuvia, oli se vielä sellaista seutua, johon meno oli vähintäänkin epäilyttävää, ja tällä palstalla ns. harmaille alueille menoa ei ole ollut tapana kannustaa/mainostaa, koska sellainen ei ole yhdenkään kuvaajan etu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa tuon täytyy olla joku ikivanha juttu, eikä liity tähän tämänkertaiseen keskustelun heräämiseen millään tavalla. Siihen aikaan ko. alue oli vielä sellaista seutua, johon meno oli vähintäänkin epäilyttävää, ja palstan tapana ollut, että ns. harmaille alueille menoa ei ole tällä palstalla mainostaa, koska sellaiset eivät ole yhdenkään kuvaajan etu.

No joo, onhan siitä aikaa. Joskus viime vuonna, ajattelin vain kysyä miksi asia on nyt näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on taas saatu aikaan uskomaton keskustelu täysin mitättömästä aiheesta. Jos joku kysyy vinkkiä kuvauspaikalle ei sillä ole mitään tekemistä uusavuttomuuden tai edes murojen kanssa. Luulisi harrastajien vetävän yhtä köyttä asioissa ja neuvovan toisiaan ilman turhaa jäpätystä ja kuittailua, mutta ei. Ennemmin käytetään aikaa **ttuiluun kun siihen, että annetaan edes jotain neuvoa Okei, kahden kilsan metsässä tarpomiseen on vaikeaa antaa tarkkoja vinkkejä, mutta sitten voi vaikka ystävällisesti ilmoittaa asian olevan näin eikä alkaa sitä perinteistä suunsoittoa.

Googlestakin näkee kyllä, mutta ei se kerro koko totuutta maastosta ja mahdollisista esteistä. Pieni reittikartta ei ole pahitteeksi jos sellaisen tekemiseen vaan sattuu olemaan aikaa ja paikka on laillinen.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset vähän vetää yhtä köyttä yhteisessä asiassa !!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa tuon täytyy olla joku ikivanha juttu, eikä liity tähän tämänkertaiseen keskustelun heräämiseen millään tavalla. Siihen aikaan, kun ko. alueelta rupesi tänne tulemaan ensimmäisiä kuvia, oli se vielä sellaista seutua, johon meno oli vähintäänkin epäilyttävää, ja tällä palstalla ns. harmaille alueille menoa ei ole ollut tapana kannustaa/mainostaa, koska sellainen ei ole yhdenkään kuvaajan etu.

Eivät tuon harmaan alueen järjestelyt (aidat, kyltit) ole muuttuneet sinä aikana kun sieltä on tänne kuvia postailtu. Ainoastaan kävijämäärä on lisääntynyt. Saa nähdä muuttuvatko järjestelyt nyt kun alueesta on näkyvästi intetty täällä. Finavia ja poliisikin seuraavat tätä foorumia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koittakaa nyt hyvät ihmiset vähän vetää yhtä köyttä yhteisessä asiassa !!!

Minä kun olen saanut sen kuvan, että kyseessä on kilpailu. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemu Hämäläinen kirjoitti ASIAA! Joillakin pääasiana on ***lu  ja tuntuu että he jopa nauttivat siitä kun tietävät salaisuuden mutta eivät kerro, oh yeah... ;)

Sanattomaks vetää sekottaa murot ja karttaohjeet keskenään...tätäkö on reilu harrastaminen kysyn vaan!

Kartta on hyvä apu kiitos vaan :) tarvii kokeilla sitä reittiä pian...toivon mukaan auton saa fiksusti parkkiin ettei oo kenenkää tiellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät tuon harmaan alueen järjestelyt (aidat, kyltit) ole muuttuneet sinä aikana kun sieltä on tänne kuvia postailtu. Ainoastaan kävijämäärä on lisääntynyt. Saa nähdä muuttuvatko järjestelyt nyt kun alueesta on näkyvästi intetty täällä. Finavia ja poliisikin seuraavat tätä foorumia.

En ole tuolla paikalla käynyt, mutta ainakin itselleni tulee suhteellisen ristiriitainen fiilis - onko tuo nyt sitten "täysin avoin" vai "aidattu mutta aidassa reikä" - luultavasti jotain tuolta väliltä. Jos alueelle mennessä ei tarvitse ylittää yhtään aitaa, kulkea yhdestäkään aidan aukosta (jota ei ole tarkoitettu kuljettavaksi), niin mun on vaikea nähdä että alueessa olisi mitään kovin kiellettyä. Ellei sitten ole unohtunut aidanrakennus joltain pätkältä, mutta se ei mun mielestä ole pienen ihmisen vika.

Eli lyhyesti - mikä tuosta mestasta tekee "harmaan" - vai tekeekö mikään? Miten joku paikka voi olla harmaa - ainakin mun fiilis on itsekäymieni paikkojen osalta melkoisen mustavalkoinen - joko paikassa saa olla tai sitten ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla kommentoimatta keskusteluun,

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta osa näistä "pihtaajista" edustaa teini-iässä olevaa nuorisoa, käsitykset yhteinen hyvä, kaikkien etu ja laillisuus saavat usein vasta elämänkatsomuksen myötä uusia piirteitä.

Eihän se ole keltään pois jos hyvän spottailupaikan tiedon jakaa muillekin, jos mennään siellä kaiman mainitsemalla harmaalla alueella sitä ei tarvitse/saakkaan kertoa. Aidat ja määräykset kun on tehty yhtenevästi kaikkia varten, jos aidassa on reikä vaikkei se olisikaan oma tekemä ei se tee siitä kulkemisesta laillista. En halua Jeesustella, jokainen kulkekoon itse sieltä mistä huvittaa. Itse liikun siellä mihin jokamiehen oikeudet riittää.

Se asenne että "ei ketään haittaa jos mä vaan otan pari kuvaa tuolla aidan sisäpuolella" koituu kuitenkin lopulta kaikkien spottaajien harmiksi, luulen.

Toinen Ugh!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kertaakaan käynyt tuolla kyseisellä mestalla. Siksi jaksaa hämmästyttää tämä avuttomuus. Ellei nykypäivänä ja kaikilla mahdollisilla nettipalveluilla löydä jotain paikkaa, vika on luultavasti etsijässä.

Jos jostain paikasta ei haluta huudella isoon ääneen foorumilla, se on ok. Siihenkin on monesti syynsä. Moni hyvä paikka on laitettu täysin kiinni kun siitä on ensin melskattu täällä aikansa. Toinen hämmästyttävä asia tässä on se peittelemätön vahingonilo, jolla ilkutaan kyselijöille. Räkänokkaväkeä taitaa löytyä kummaltakin puolelta.

Kyselijät voisivat tuumata hetken miksei kaikkia paikkoja mainosteta hesarin etusivulla. Päänaukojat voisivat antaa olla kokonaan, ellei ole mitään järkevää sanottavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se niinkin mitä edellisessä puheenvuorossa oli että "kaikkea hyvää" ei tarvitse kirjoittaa tai paljastaa julkisesti...muuten tyhjenee mustikka- ja mansikkapaikat  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se niinkin mitä edellisessä puheenvuorossa oli että "kaikkea hyvää" ei tarvitse kirjoittaa tai paljastaa julkisesti...muuten tyhjenee mustikka- ja mansikkapaikat  :thmbup:

Niin, Turha rypistellä, kun paska on housussa. Toivottavasti tämän ketjun seurauksena koko paikka kriminalisoidaan  ja estetään pääsy! Sitähän tässä on tavoiteltu...

Nimi. En vielä koskaan ko. paikalla käyneenä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä tietysti  :thmbdn: Mitä se nyt haittaa ketään tai lentoja varsinkaan jos muutama kuvaaja on siellä, voi hyvänen aika... >:(

Ja ei se tämän ketjun takia ole kielletty, se on varmaan kielletty ollutkin...mutta eikös kuvaaminen ja spottailu ole ASIAA, eikä asiatonta oleskelua... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään