Tuomas Virtanen

Pienkone putosi Alastarolla

67 viestiä aiheessa

Mjaa, pitääkö tuota nyt sitten kukin kuinka vanhana? Äkkiä Ilma-alusrekisteriä mulgaisten, ei tuo nyt minusta mitenkään vanhimmasta päästä näyttäisi olevan.....  :-\

 

 

 

Ikävä tapaus joka suhteessa. Osanottoni pilotin omaisille ja läheisille.

 

Riku

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä tapaus joka suhteessa. Osanottoni pilotin omaisille ja läheisille.

 

Riku

 

 

 

Tokikin, aivan spekulointia tuo iästä puhuminen, oli tarkoitus sanomani. Erittäin ikävä tapaus ja luonnollisesti osanottoni asianomaisille  :(

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kuitenkaan näe paheksuttavana tai kiellettynä keskustelua onnettomuuden mahdollisista syistä, kunhan pysytään, onnettomuuden vakavuus huomioiden, asialinjalla.

 

Olen samaa mieltä. Olisi outoa jos keskustelupalstalla ei sallittaisi keskustelua... mutta kuten O-P sanoo keskustelun on pysyttävä asialinjalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellaisistahan saattaa saada melko hyvin selville monta asiaa :thmbup:. Onkohan muuten kaikki tietoisia jos on kuvaa/videota/näköhavaintoa, että se pitäisi esittää/kertoa poliisille tms ilman erikseen pyyntöä, jos vaikka olisi paikalta siinä välillä poistunutkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan muuten kaikki tietoisia jos on kuvaa/videota/näköhavaintoa, että se pitäisi esittää/kertoa poliisille tms ilman erikseen pyyntöä, jos vaikka olisi paikalta siinä välillä poistunutkin.

 

Ja helpoiten (en nyt tarkoita pelkästään tätä kyseistä surullista onnettomuutta) sen voi toimittaa poliisille esim. you tuben välityksellä.  ::) tämä mahdollistaa keskustelevan spekuloinnin syventämisen, ja ehkäpä jopa koko tapahtumaketjun selvittämisen paljon ennen asian virallista julkistamista. Mulle heti ja kaikki! on ajansana nettihöpinöissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja helpoiten (en nyt tarkoita pelkästään tätä kyseistä surullista onnettomuutta) sen voi toimittaa poliisille esim. you tuben välityksellä.  ::) tämä mahdollistaa keskustelevan spekuloinnin syventämisen, ja ehkäpä jopa koko tapahtumaketjun selvittämisen paljon ennen asian virallista julkistamista. Mulle heti ja kaikki! on ajansana nettihöpinöissä.

 

 

Kannatettava ehdotus  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla (perus)koulutus ylivoimaisesti vaarallisin osa (liikenne)lentäjän työtä :(

 

Ylen jutun mukaan hänellä olisi ollut tiimaa noin 150 tuntia, tämähän on juuri siinä haarukassa, josta kokeneemmat ovat varoittaneet (100-150h)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylen jutun mukaan hänellä olisi ollut tiimaa noin 150 tuntia, tämähän on juuri siinä haarukassa, josta kokeneemmat ovat varoittaneet (100-150h)

Tässähän on hyvä alkaa pitämään kieli vielä keskemmällä suuta.

Nimim. Kohta sata tuntia täyttymässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylen jutun mukaan hänellä olisi ollut tiimaa noin 150 tuntia, tämähän on juuri siinä haarukassa, josta kokeneemmat ovat varoittaneet (100-150h)

Siinä main saattaapi tulla houkutus antautua tunteelle>eipähän tää lentäminen nyt niin henkimaailman juttu ollutkaan,siis tosta vaan ja tohon jenka ja sitten kurvataan komeesti....     muistelenpa vaan omia koukeroitani,onneksi pahempaa ei sattumoisin sattunu 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästäkin tutkintaa: http://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/index/tutkintaselostukset/ilmailuonnettomuuksientutkinta/tutkintaselostuksetvuosittain/ilmailu2012/l2012-04kuolemaanjohtanutyleisilmailulentokoneenlento-onnettomuusalastarolla8.5.2012tutkintaonkesken.html

 

Onnettomuuden todennäköinen välitön syy oli nousevan ja jyrkkenevän kaarron aikana syntynyt äkillinen ja yllättävä epäsymmetrinen kaartosakkaus sekä sen seurauksena lentotilan hallinnan täydellinen menetys. Koneen sakkaus aiheutui ohjaajan puutteellisesta koneen asennon ja lento-arvojen tarkkailusta moottoriradan päällä tehdyn kaartelun aikana hänen huomionsa kiinnittyessä liiallisesti moottoriradan tapahtumiin.

 

Vähäisen lentokokemuksensa ja alhaisen lentokorkeuden vuoksi ohjaaja ei kyennyt riittävän no-peasti tekemään oikeita oikaisutoimenpiteitä, minkä seurauksena kone syöksyi maahan.

 

Onnettomuuden syntyyn myötävaikutti ohjaajan päätös poiketa suunnitellulta reitiltä etsimään Alastaron moottorirataa, jota hän ei ollut aiemmin löytänyt. Löydettyään radan ja havaittuaan siellä toimintaa hän jäi kaartelemaan moottoriradan yläpuolelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tutkimuksessa ilmeni, että osa oppilaista koki päivittäin toistuvat matkalennot aika ajoin yksitoikkoisina ja haasteettomina etenkin silloin, kun niitä oli kolme – viisi lentoa peräkkäin samana päivänä.

 

Ollaankohan nyt oikealla alalla, jos matkalentojen lentäminen on noin pitkästyttävää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään